چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

بایدن در مراسم تحلیف: قوی تر از همیشه وارد تعامل با جهان خواهیم شد و دنیا را رهبری خواهیم کرد/شریک خوب برای صلح در جهان خواهیم بود

جو بایدن،چند ساعت مانده به برگزاری مراسم تحلیف‌اش به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا در توییتر نوشت که امروز، روز جدیدی در آمریکاست. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دقایقی پیش برای مراسم تحلیف خود وارد ساختمان کنگره آمریکا شد.

بایدن در مراسم تحلیف: قوی تر از همیشه وارد تعامل با جهان خواهیم شد و دنیا را رهبری خواهیم کرد/شریک خوب برای صلح در جهان خواهیم بود

بایدن بعد از ادای سوگند در سخنانی گفت: امروز روز آمریکاست. امروز روز دموکراسی است. امروز روز احیاست. امروز ما ارج می‌نهیم پیروزی یک هدف را که همان دموکراسی است. در این لحظه دموکراسی برنده شد.

چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا افزود: امروز هم زیر سایه خداوند همه گرد هم آمده‌ایم تا این پیروزی را جشن بگیریم. من از تمام اسلاف خود و شما متشکرم.

بایدن تاکید کرد: ما راه خود را در پیش خواهیم گرفت. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ مثل بحران کرونا، میلیون‌های شغلی که از دست رفته است، برابری نژادی، کره زمین ما برای بقای خود فریاد می‌زند، اختلافات نژادی و قومی زیاد است، باید با دشمنانی که در مقابلمان هستند مبارزه کنیم، مثل بیماری، نفرت و ... که این امر با وحدت ممکن است.

وی افزود: پیروزی برای ما تضمین شده نیست، اما هر زمان که دور هم جمع شدیم توانستیم بر مشکلات فائق آییم. بدون وحدت صلح و پیشرفتی در کار نیست. وحدت راه پیش روی ماست. ما باید مانند ایالات متحده آمریکا رفتار کنیم. بیایید از نو همه چیز را شروع کنیم. سیاست‌ورزی نباید یک آتش شعله‌ور باشد که همه چیز را بسوزاند.

بایدن در بخشی از سخنان خود گفت: ما با دنیا تعامل خواهیم کرد تا نه تنها بر چالش های گذشته بلکه چالش های امروز و فردا فایق شویم. ما یک شریک خوب برای صلح در جهان خواهیم بود

وی با اشاره به همه‌گیری کرونا و تلفات انسانی آن، ادامه داد: کسب و کار زیادی تعطیل شدند و فریاد اعتراض به نابرابری شنیده می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: افراط گرایی و تروریسم داخلی و همچنین تغییرات آب و هوایی دیگر چالش پیش روی ما است. باید به یکپارچگی برسیم.

بایدن خاطرنشان کرد: امروز تمام و روح و روان من به این بستگی دارد که کشور و مردم را یکپارچه سازیم و از همه می‌خواهم در این مسیر، برای مبارزه با خشونت، افراط‌گرایی، یاس و ناامیدی به ما بپیوندید.

وی با بیان اینکه باید دمای خصومت را پایین آورد، گفت: تنها راه پیشرفت، یکپارچگی است و ما باید به عنوان ایالات متحده رفتار کنیم. بنابراین بیایید از نو شروع کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: سیاست نباید یک مساله سراسر خصومت و آتش شود. هر مخالفتی نباید به جنگ و پیکار تبدیل شود.

بایدن ادامه داد: امروز ادای سوگندی را شاهد هستیم که نخستین زن به عنوان معاون رئیس جمهوری یاد کرد.

وی با اشاره به شورش هوادران ترامپ در ۱۷ دی ماه گفت آن جمعیت خشن تصور کردند که می‌توانند اراده مردم را خاموش کنند، دموکراسی را خدشه دار کنند، این اتفاق نیفتاد و هرگز نخواهد افتاد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من عهد می‌کنم که رئیس جمهوری تمام آمریکایی‌ها باشم و برای کسانی که از من حمایت نکردند به همان اندازه‌ای کار می‌کنم که از من حمایت کردند.

بایدن با بیان اینکه در ماه‌ها و هفته‌های اخیر درسی از حقایق و دروغ‌ها گرفتیم، ادامه داد: دروغ‌هایی که برای کسب قدرت و منفعت طلبی گفته می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از آمریکایی‌ها نگران آینده و مشاغل خود هستند، نگرانی شما را می‌فهمم. باید به پیکار داخلی که قرمز را در برابر آبی، محافظه کار را در برابر لیبرال، روستایی را در برابر شهری قرار می‌دهد، پایان دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: ما به یکدیگر نیازمندیم تا از این زمستان تیره و تار بگذریم. باید سیاست‌بازی را کنار بگذاریم و به عنوان یک کشور در برابر این همه‌گیری بایستیم.

بایدن خاطرنشان کرد: من به فراسوی مرزها می‌گویم که آمریکا در معرض آزمایش قرار گرفت و قوی‌تر شد، ما اتحادمان را بازسازی می‌کنیم و بار دیگر با دنیا تعامل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما با قدرت مثال‌زدنی خود رهبری صلح و امنیت را در جهان به عهده خواهیم گرفت.نخستین اقدام من به عنوان رئیس جمهوری، دعا برای آنهایی است که در یکسال اخیر در همه‌گیری کرونا از دست دادیم.

رئیس جمهوری آمریکا خواستار سکوت برای ادای احترام به ۴۰۰ هزار قربانی کرونا شد.

بایدن افزود: بحران اقلیمی، تبعیض نژادی و سایر موضوعات یکی از بزرگترین مسئولیت‌ها را بر دوش ما گذاشته است. ما را قضاوت خواهند کرد که چگونه از بحران‌ها عبور می‌کنیم.

توضیح مراسم تحلیف

مراسم تحلیف رویدادی رسمی است که در آغاز هر دوره جدید ریاست‌جمهوری در واشنگتن‌ دی‌سی، پایتخت، برگزار می‌شود.

تنها کاری که رییس‌جمهوری منتخب آمریکا باید در این مراسم انجام دهد،‌ ادای سوگند است:‌ "من رسما سوگند یاد می‌کنم که مسئولیت ریاست جمهوری ایالات متحده را صادقانه انجام دهم و تا جایی که توان دارم از قانون اساسی ایالات متحده پاسداری، حفاظت و دفاع کنم."

بعد از ادای این کلمات روند انتقال قدرت کامل می‌شود و جو بایدن به طور رسمی چهل و ششمین رییس‌جمهوری این کشور خواهد شد. البته این پایان مراسم نیست و جشن‌ معارفه ادامه خواهد داشت.

کاملا هریس هم بعد از ادای سوگند، رسما معاون رییس‌جمهور کشور خواهد شد. معاون رییس‌جمهور به طور معمول پیش از خود رئیس جمهوری سوگند یاد می‌کند.

البته مراسم تحلیف جو بایدن ، چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا با شرایطی بسیار متفاوت و منحصر به فرد در تاریخ آمریکا برگزار می‌شود، برخلاف عرف همیشگی، رئیس جمهور قبلی برای انتقال قدرت حضور ندارد.

نگرانی‌های امنیتی به شدت بالاست و ظاهرا این نیروهای امنیتی هستند که حضار مراسم تحلیف را تشکیل می‌دهند، پاندمی کرونا و نگرانی‌ها از شیوع، حضور مردمی را محدود کرده و ترس از تکرار حادثه کنگره و درگیری‌های مسلحانه حامیان ترامپ تدابیر امنیتی را تشدید کرده است.

به هر حال شکل و شمایل مراسم تحلیف بایدن با همه این نگرانی‌ها و مشکلات در نوع خود شاید اولین باشد. تدارکات زیادی برای چشم‌نواز کردن و مهم نشان دادن این رویداد چیده شده است.

در یک ساعت آینده چه می‌شود؟
بی بی سی نوشت: برنامه تحلیف و ادای سوگند جو بایدن و کاملا هریس تا دقیقی دیگر - یعنی ۱۰:۳۰ دقیقه صبح به وقت واشنگتن - آغاز خواهد شد. این زمان بندی مراسم امروز است.

۱۰:۳۰ صبح - جو بایدن و کامالا هریس وارد بالکن غربی ساختمان کنگره می‌شوند؛ همان بالکنی که دقیقا هفته پیش تصاویر یورش مهاجمان به کنگره خبر ساز شد.

۱۱:۱۵ صبح - مراسم تحلیف رسما آغاز خواهد شد.

۱۱:۳۵ صبح - کامالا هریس سوگند یاد می کند. قرار است مراسم سوگند او را قاضی سوتومایر که نخستین زن رنگین پوست و لاتین تبار دیوان عالی است برگزار کند تا خانم هریس هم به عنوان نخستین زن و نخستین آفریقایی تبار بر مسند معاونت ریاست جمهوری آمریکا بنشیند.

۱۱:۴۵ صبح - مراسم ادای سوگند جو بایدن که توسط قاضی القضات جان رابرتز - رئیس دیوان عالی انجام خواهد شد، آغاز می شود.

۱۱:۴۸ صبح - جو بایدن تحت عنوان ۴۶‌امین رئیس جمهوری آمریکا پشت تریبون می رود و برای مردم کشورش سخنرانی می کند.

جو بایدن در توئیتی نوشت: امروز، روز جدیدی برای آمریکاست

جو بایدن،چند ساعت مانده به برگزاری مراسم تحلیف‌اش به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا در توییتر نوشت که امروز، روز جدیدی در آمریکاست.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا به همراه « جیل» همسرش صبح روز چهارشنبه به وقت واشنگتن و قبل از مراسم تحلیف خود، برای نیایش به کلیسا «سنت متیو» شهر واشنگتن رفت.

تصاویری از کنگره آمریکا قبل از آغاز مراسم تحلیف

آنتونی بلینکن، گزینه پیشنهادی وزیر خارجه آمریکا و «لیندا توماس گرینفیلد»، نامزد تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در حال صحبت کردن با یکدیگر دیده می‌شوند.

تاکنون جورج بوش و باراک اوباما به همراه همسرانشان برای حضور در مراسم تحلیف به ساختمان کنگره رسیدند.

باراک اوباما و همسرش به ساختمان کنگره برای مراسم تحلیف بایدن وارد شدند.

جورج دبلیو بوش و همسرش هم برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن وارد ساختمان کنگره شدند.

میچ مک کانل و چاک شومر هم از جمله سایر سیاستمداران شاخص آمریکایی هستند که خود را به کنگره رساندند.

پرچم به جای افراد در مراسم تحلیف بایدن

در مراسم تحلیف جو بایدن هزاران پرچم مقابل کاخ سفید نصب شده است تا نمادی برای عدم حضور مردمی در این مراسم باشد.

هر چهار سال یک بار صد‌ها هزار آمریکایی به طور سنتی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت می‌کردند. اما امسال این مراسم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کیف‌ بمب اتمی آمریکا آماده تحویل به بایدن شد

انتقال کیف حاوی کدهای اتمی معروف به "فوتبال" به داخل ساختمان کنگره را می‌بینید.

خبرگزاری دانشجو ازحضور مایک پنس معاون دونالد ترامپ و همسرش برای حضور در مراسم تحلیف جو بایدن خیر داد. مایک پنس در حالی در مراسم تحلیف بایدن شرکت می کند که ترامپ در این مراسم حضور ندارد.

بایدن برای تحلیف به کنگره رفت

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دقایقی پیش برای مراسم تحلیف خود وارد ساختمان کنگره آمریکا شد.

جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در فاصله حدود یک ساعت مانده به آغاز مراسم تحلیف خود وارد کنگره آمریکا شد.

سوگند بایدن شروع شد

جو بایدن با یاد کردن سوگند رسما چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا شد.

پس از بایدن کاملا هریس نیز به عنوان اولین معاون زن رئیس جمهور سوگند یاد کرد.

بایدن در مراسم تحلیف: قوی تر از همیشه وارد تعامل با جهان خواهیم شد و دنیا را رهبری خواهیم کرد/شریک خوب برای صلح در جهان خواهیم بود

تپق زدن بایدن حین سخنرانی اش

رویترزنوشت: جو بایدن هفتاد و هشت ساله آمریکا حین سخنرانی اش در مراسم تحلیف به دفعات تپق زد.

مایک پنس، بیل و هیلاری کلینتون و بوش و لورا بوش پشت شیشه‌های ضد گلوله در مراسم تحلیف بایدن شرکت کرده‌اند.

رهبر اکثریت جمهوری خواهان سنا، میچ مک کانل و همسرش نیز در مراسم تحلیف حضور داشتند.

بایدن در مراسم تحلیف: قوی تر از همیشه وارد تعامل با جهان خواهیم شد و دنیا را رهبری خواهیم کرد/شریک خوب برای صلح در جهان خواهیم بود

اوباما، بایدن را در پایان مراسم تحلیف در آغوش گرفت.

گارد ملی هنگام ادای سوگند بایدن

سرودملی امریکا توسط لیدی گاگا در مراسم سوگند بایدن اجرا شد.

در حاشیه مراسم تحلیف بایدن، جیسون درولو خواننده آمريکايی از پله ها سقوط کرد.

همزمان با تحلیف بایدن؛دیوان عالی آمریکا به بمب تهدیدشد

به گزارش ایرنا، در حالیکه توجه‌ها به مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا است، منابع خبری اعلام کردند ساختمان دیوان عالی آمریکا مورد تهدید بمب‌گذاری قرار گرفته است.

اگرچه نیروهای گارد ملی در اطراف این ساختمان حضور دارند با این حال، گفته می‌شود خطری متوجه این ساختمان و افراد آن نیست.

کاتلین آربرگ افسر اطلاعات عمومی دیوان عالی آمریکا، اعلام کرد "دادگاه تهدید به بمب شد، ساختمان و محوطه بررسی شد و تخلیه ساختمان متوقف شد".

این سومین چهارشنبه در سال جاری است که در تاریخ آمریکا ماندگار خواهد شد.

چهارشنبه نخست، 17 دی‌ماه مصادف با شورش هوادران ترامپ به کنگره و شروع بررسی پیروزی بایدن بود.

چهارشنبه پس از آن، با استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان تاریخ‌ساز شد و امروز (چهارشنبه) هم روز تحلیف بایدن و خروج ترامپ است.

منبع: خبر فوری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 37
  • پرنیا
    0

    انشالله مسولان ایران از این موقعیت بهترین استفاده را برای رفاه وراحتی مردم بکنند سخت نیست فقط کافیه یک خورده دست از خودخواهی بردارند و منافع مردم را در نظر بگیرند مطمئن باشند اگر مردم راضی باشند خدا هم راضی می شوند واقعا زندگی در این شرایط برای خیلی از مردم سخت شده است

    نظرات شما -
    • حمید قزوینی
      0

      در پاسخ به اون دوستمون که گفتن ایران باید خودخواهی رو بزار کنار و ازین موقعیت استفاده کنه بگم واقعن فکر کردید مشکل از ماست؟! شما خوابید یا خودتونو بخواب زدید شمارا بخدا قسم بیدار شید که الان هر مشکلی داریم بخاطر همفکران شما میباشد نه خودخواهی ایران امریکا از چند هزار کیلومتر انطرف تر اومده و میخواد سوار بر تنگه هرمز ما باشه و ما شدیم خودخواه؟!؟! برادر بیدار شید تا قبل ازینکه زیر چکمه های سربازان امریکایی بیدار شید

    • علی
      0

      اول‌ارتباط‌دوم‌اقتدار‌با‌قدرتی‌که‌الان‌‌ایران‌در‌منطقه‌دارد‌‌وباعث‌ افتخار‌من‌ایرانیه‌میتوان‌با‌تمام‌دنیا‌روابط‌دوستانه‌داشته‌باشیم.

    • کاربر ناشناس
      0

      بايدن هم مثل كاتر وابام است ظارأن بادستكش نرم باداخل اهني ايرنى هوشيارباش

    • کاربر ناشناس
      0

      بايدن هم مثل كاتر واوباما است ظارأن بادستكش نرم باداخل اهني ايرنى هوشيارباش (اميرخيزى)

    • سعید
      0

      این امریکا هست که باید خودش را تغییر بده نه ایران.

    • پرنیا
      0

      آقای قزوینی اگر قرار به بیدار شدن باشد کسایی دیگه هستند.کسایی که چشمشان را به روی واقعیت ها جامعه بستند یا شاید چون در جامعه نیستند متوجه نیستند چه خبرا بهتره زودتر بیدار شوند چون ممکنه خیلی زود برایشان دیر شود

  • صادق ملکی
    0

    فقط هر کاری میکنید مردم رو در نظر بگیرید...نه خودتونو، بخدا گوجه ی دم محل ما خیلی گرونتر از گوجه ی دم خونه ی شماس....

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      جیب هایشان هم پر است و خبر از جیب ما ندارند که خیلی وقته خالیه

  • امیر
    0

    هیچ تفاوتی در سیاست خارجی ندارند

  • امیر
    0

    ترامپ از فردا صبح باید احساس امنیت نکنه حتی تنهایی دستشویی برد باید تاوان جنایت هاش رو بده و به اطرافیان و نزدیکان خودش هم اعتماد نکنه حالا وقتشهههههههههههه که بگیریش و ...

  • سیداقانعمتی
    0

    نظربنده به امیدهمسایه ماندن ادم بی شام میمانه

  • زهرا کریمی
    0

    یعنی میخوایم باز 7سال دیگه...

  • پاکدامن
    0

    بایدن دهن بین است وبهد از بازگشت به برجام بدون هیچ اقدامی به نفع ایران بر عکس دنبال اجماع جهانی به قول دمکراتها برای محکومیت ایران خواهد بود یعنی هیچی به هیچی پس کمر بندهای خودمون را محکم ببندیم مخصوصا امور خارجه وسیاسیون برای کم نیاوردن در برابر حیله گران سیاست باز

  • محمد
    0

    آینده ما هیچ ارتباطی با آمریکا نداره اگه آقایون اینو بفهمن تا وقتی نخوایم رو پای خودمون بایستیم هیچ چیزی عوض نمیشه

  • ژاوی
    0

    انشالله به زودی به درک واصل خواهدشد

  • س
    0

    ان شاءالله همه چیز به خوبی پیش میره و مردم ایران هم به آسایش و آرامش و رفاه میرسن .آمین

  • ایرانی
    0

    مطمعنن با توجه به دوستی ظریف و بایدن،و همچنین با توجه به اظهارات بایدن و تمایلش برای بازگشت وبه برجام ،روابط بین ایران و آمریکا آرام و بدرو از تنش خواهد بود و این تعامل به نفع مردم و اقتصاد و معیشت مردم خواهد بود البته اگر تندروها بگذارند..... (ممکنه یه سری تند روها همین الان این نظر منو نپسندن و ناراحت بشن ولی این یه واقعیته) ضمناً من خودم گرایش سیاسی به سمت اصلاح طلبان و یا دولت کنونی ندارم ولی به نظرم این واقعیتیست عیان که این بهترین فرصت است که مسئولین بای از اون برای بهبود معیشت مردم تلاش کنن

    نظرات شما -
    • حمید قزوینی
      0

      دیشب اسرائیل اعلام کرد اگر بایدن به برجام برگرده باید قید مارو بزنه و شما از لابی های اسرائیل خبر دارید؟!

    • الف
      0

      تعداد آرای منفی ایشون رکورد داره .آقایان اصلاح طلب محبوبیت تراوشات ذهنی شما در بین مردم به شدت افت کرده.فکر میکنید چرا؟

  • اسلام کاظمی
    0

    او یک رییس جمهور قدرتمند از تمام لحاظ برای کشورش بود

  • گروگان
    0

    تیتر خبر بیان میکند که آمریکا دائیه رهبری جهان را دارد. این همان چیزی است که به استکبار معروف است و این همان چیزی است که باعث همه ستیز ها در دنیا است. آمریکا، چگونه خود را دارای صلاحیت برای رهبری جهان میداند؟ همین ادعا کافی است که بدانیم هیچ چیز در آمریکا تغییر نکرده و موضع آمریکا در قبال ایران همان خواهد بود که از دیرباز بوده است. امیدمان به زور بازویمان باشد و توکلمان به خدا. تنها عامل سختی های امروز در کشور، زائیده تفکر کسانی است که ادعای رهبری آمریکا را، نه تنها پذیرفته اند، بلکه به مردم تحمیل هم کرده اند.

  • علی
    0

    احمق باید باشی یکبار دیگه مملکت رو بدبخت کنیم ، یبار توافق شد همه چی صد برابر شد، قرار بود دلار از ۳ تومن بشه هزار، ولی از ۳ تومن شد ۳۰ تومن،

  • کمییل
    0

    سوالی که برای جهانیان پیش آمده این هست، آیا رئیس جمهور آمریکا پوشالی است یا کشور آمریکا ، اما این وسط ملت ایران ثابت کرد که واقعی ترین کشور دنیا را دارند، شیر شاید قدرتش کمتر از فیل باشه ولی سلطان هستش، ایران برای دفاع از خودش مثل شیر همواره آماده هست و از جان مایه میزاره، قدرت هیچموقع دلیل برتری نیست، ملاک همیشه شجاعت و غیرت و ازجان گذشتگیه

  • من
    0

    امیدوارم به زودی با دریافت یک گوشمالی حسابی بفهمن که دوره رهبری آمریکا در جهان بخصوص خاورمیانه به سر رسیده.

  • سعید
    0

    حالا وقت ان است تا جهان نظاره گر انتقام ایران از قاتلان سردار دلها باشند.قطعا وبدون شک امریکا در مقابل ملت ایران زانو خواهد زد.

  • سیروان
    0

    قاتل بیماران در انتظار دارو.مشروب خور.قمار باز.روانی.به درک واصل شی ترامپ

  • محسن
    0

    سلام ... تا زمانی که حسن روحانی تو این مملکت هست هر تحریمی حتی کوچک به اقتصاد کشور تاثیزشو میزاره وگرنه عزم و اراده ایران خیلی بیشتر از این حرفاس تحریم ها فقط روی کاغذ هستن این خودمونیم که بین خودمون یکیو داریم ... روش امریکا ۴۰ ساله که عوض نشده و نخواهد شد بااااااااااید دست به زانو خود زنیم و پاشیم اول باید خائنین رو از راس مملکت حذف کنیم .....

    نظرات شما -
    • من
      0

      حذف خائنین خواسته تمام مردم ایران است.قابل توجه قوه قضائیه.

  • دبیری
    0

    ترامپ لعنتی به زباله دان تاریخ پیوست او یک انسان مغرور و نفهم وبی شعور بود من مطمئنم او به زودی سکته میکند

  • رضاربیعی پور
    0

    ای کاش این دولت وحکومت بی خیال آمریکا می‌شد روپای خودمون وایستادیم ازکشورخودمون یه کشورقوی ترازآمریکامییاختیم

    نظرات شما -
    • حمیدقزوینی
      0

      حکومت بیخیاله اگر دولت لیبرال و نفوذی ها بزارن

  • سعیده
    0

    امیدوارم با امدن بایدن دنیایی ارامتر داشته باشیم ولی من که چشمم اب نمیخوره واعتمادی به این امریکاییها نمیشه کرد بلایی که بر سر عراق اوردن هرگز فراموش نکنید پس باید خودمان کشورمان را بسازیم در ایران ادمهای بزرگ وباهوش کم نداریم که اگر بادرایت جلو بروند حتما کشور اباد خواهد شد باید دست بر زانوی خودمان کشور را ابادتر بکنیم و گول گشورهای غربی را نخوریم

  • مورچه
    0

    ترامپ تاجروبی منطق ب تاریخ پیوست .ایا بایدن سیاسمدار قابل اعتماده ایا سیاست امریکا در مذاکره با هرکشوری باعدل ومنطق صورت میگیرد یا بایدن باپنبه سر ازتن جدامیکند چه اعتمادی به امریکایی ها چراتاریخ امریکا رامرورنمیکنید سرزمین سرخ پوستان راباهمین مذاکرها تصرف کردن . سیاست امریکا بر گرفته از انگلیس است خاک بر سر رجال مملک دارای ثروت که دست بسوی دشمن دراز کند

  • حسن سلطان محمدی
    0

    به گفته حضرت اقا سگ زردبرادر شغاله ماخودمون بایدبه فکرکشورمون باشیم حالا توامریکا هرکی میخوادریس جمهوربشه فرقی به حاله مانمیکنه ایران همیشه سرافرازه ارزوی سلامتی اقارادارم ودستشومی بوسم

  • سینا
    0

    کاشکی نصف مردونگی ترامپ را برخی از مسولان بی فکر ما داشتند...

  • حسن
    0

    آماده جنگ مخوف درآینده نزدیک باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها