امیرآبادی‌فراهانی در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور

روحانی جمع و تفریق را در کلاس اول یاد نگرفته است / یک نفر به روحانی بگوید، ۸ سال تمام شد کاری بکن

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت:این گونه رفتارها و اظهارات از شخص دوم کشور بیانگر به حاشیه راندن مسائل و یا عدم پاسخگویی است.

روحانی جمع و تفریق را در کلاس اول یاد نگرفته است / یک نفر به روحانی بگوید، ۸ سال تمام شد کاری بکن

احمد امیرآبادی فراهانی در واکنش به اظهارات امروز رئیس‌جمهور درباره افزایش میزان وابستگی بودجه به نفت توسط مجلس و عدم اطلاع نمایندگان از عمل جمع و تفریق گفت: متاسفانه رئیس جمهور در اظهاراتی توهین‌آمیز به وکلای ملت ایران اعلام کرده، نمایندگان به نوعی جمع و تفریق را نمی‌دانند. مشکل رئیس‌جمهور این است که همین جمع و تفریق را در کلاس اول یاد نگرفته زیرا اگر بلد بود، باید اکنون حقیقت را متوجه می‌شد.

وی ادامه داد: مجلس رانت ارز 4200 تومانی را که رئیس‌جمهور و معاون اول وی طی چند سال اخیر در اختیار عده‌ای خاص مانند پسرخاله‌ها، دختر وزیر، فلان مقام دستگاه اجرایی و ... قرار داده بودند را تفریق کرده و مابه‌التفاوت آن را جمع و در جیب مردم ریخته است. نمایندگان مجلس جمع و تفریق را خوب بلد هستند و این دولت است که باید پاسخگوی ریختن درآمدهای ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب ۱۲۰ نفر در کشور باشد.

*سود رانت ارز 4200 تومانی در جیب اقوام و دوستان آقایان

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت برای واردات مرغ ارز 4200 تومانی را تخصیص داده و این یعنی باید هر کیلو مرغ به قیمت یک و نیم دلار و یا حدود ۸ هزار تومان محاسبه و به دست مردم برسد اما در این چند سال کدام یک از شهروندان مرغ را با این قیمت خریداری کرده است؟ در صورتی که مردم مرغ را حتی کیلویی 35 هزار تومان هم خریداری کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید براینکه نمایندگان امسال در بودجه کار بزرگی را انجام داده اند، بیان کرد: آقایان در این چند سال ارز 4200 تومانی را تنها در اختیار افرادی که با آنها ارتباط حزبی یا گروهی داشته و یا از خویشاوندان و اقوامشان بوده‌اند، قرار داده‌اند و این افراد هم یا کالا به کشور وارد نکرده و یا کالاهای وارد شده را با قیمت بسیار بالا در بازار فروخته‌اند.

امیرآبادی‌فراهانی تاکید کرد: اگر رئیس‌جمهور این جمع و تفریق را بلد است که بله ما نمایندگان این جمع و تفریق را بلد نیستیم، ما تنها این جمع و تفریق را بلدیم که از جیب رانت‌خواران کم و تفریق کرده و به جیب مردم مستضعف و محروم بریزیم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر همدلی قوا گفت: متاسفانه این گونه رفتارها و سخنان رئیس جمهور وحدت نمی‌آورد، هر زمان نمایندگان مجلس انتقادی را نسبت به رئیس جمهور یا وزرا انجام داده، آنها سریعاً شکایت مجلس را به رهبری برده‌اند، بنابراین وقتی کسی سنگ می‌اندازد، پاسخش کلوخ است.

وی افزود: نمی‌شود که رئیس جمهور هر روز از رسانه ملی به صورت زنده به مجلس توهین کند، اگر آقایان به دنبال حل مشکلات مردم هستند که متاسفانه اینگونه نیست باید اینگونه حرفها را کنار بگذارند زیرا امروز مردم گرفتار و درگیر هستند و از این گونه رفتارها و بگو مگوهای مسئولان خوششان نمی آید.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: اعصاب مردم از گرانی اجناس و وضعیت معیشتی و بویژه بورس خُرد شده است، وضعیت بورسی که خود آقای رئیس جمهور و وزرا مردم را تشویق به سرمایه گذاری در آن کردند و اکنون هم مردم را رها کرده‌اند. مردم از این موارد ناراحت هستند، پس دیگر بیشتر از این آنها را غصه ندهیم.

* آقایان به جای تمسخر مجلس پاسخگوی قول‌ها و رفتارهای خود باشند

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه برای حل مشکلات باید در کنار هم و با همفکری به دنبال راه حل باشیم، اظهار کرد: این گونه رفتارها و اظهارات از شخص دوم کشور بیانگر به حاشیه راندن مسائل و یا عدم پاسخگویی است. من با گوش دادن به سخنان امروز رئیس‌جمهور فکر کردم، در حال انجام تبلیغات انتخاباتی است، یک نفر به وی بگوید، هشت سال دولتت تمام شد و دیگر برای مردم کاری انجام بده.

وی تاکید کرد: کسی از برداشته شدن تحریم‌ها، کاهش نرخ ارز و حل مشکلات مردم ناراحت نمی‌شود اما این گونه صحبت کردن درست نیست. اینکه دولت تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام گذاشت و آدمی مانند ترامپ تمام تخم‌مرغ‌ها را از بین برد، تنها بیانگر آن است که متاسفانه آقایان برای اداره کشور برنامه‌ای ندارند، آنها تنها یک برنامه داشتند و آن هم نگاه به آمریکا و اروپا بود که این کشورها هم آنطور برخورد کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آقایان به جای فرافکنی و تمسخر مجلس پاسخگوی قول‌ها و رفتارهای خود نسبت به مردم باشند.

منبع: خانه ملت

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ربیع
    0

    به خدا اگر قانون بموقع در مورد رانتخواران اعمال و مصلحت اندیشی بیش ازحد اعمال نمیشد هیچ مسئولی به خود اجازه توهین به شعور مردم در قالب امارهای کذب و خندیدن به ریش مردم و توهین به نمایندگان را نمیداد.......

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی هر چه باشه از تو و امثال تو باسوادتره

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      روحانی اگر سوادداشت وضع مردم مظلوم این نبود

  • ی ط
    0

    مقصر مجلس نیست شورای نگهبان هست.

  • کاربر ناشناس
    0

    مگه اومد که کاری بکنه

  • عبدل...
    0

    روحانی و نوچه های آنها که صاحبان زر و تزویر هستند از جهل انسانها سواستفاده می کنند!

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای فراهانی حرف حق زدی ولی فردا برات حکم اعدام می برن.

  • کاربر ناشناس
    0

    ایول حرف حق زدید

  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر مجلس انقلابی

  • کاربر ناشناس
    0

    کسیکه ادعای دکتری حقوق دارد یک کلمه انگلیسی بلد نیست چه انتظاری از بلد بودن جمع و تفریق داری

  • بیر
    0

    آقای نماینده مجلس دو درصدی اگر شما سواد دارید به رئیس خودت بگو از حالا سفر استانی نرو مردم می دانند که هدفت از این سفر ها چیست؟

  • فخری
    0

    آقای با سواد به شما یاد ندادن به قانون به نظام احترام بگذاری اگر به پادشاه عربستان چنین توهینی میکردی گردنتو از تنت جدا میکردن ایشان رئیس جمهور یک مملکت هستن اگر خلافی یا کوتاهی یا ضعفی در دولتش باشد مجلس هست رهبری هست شما چیکاره هستی مثل کلاس اولی ها حرف میزنی الان در هر خونه را بزنی دوتا فوق لیسانس میاد بیرون عجب کشوری شده به والله ، متشکرم خبر فوری ،

    نظرات شما -
    • ....‌
      0

      کاسه داغ تر از آ ش

  • کریم احمدی
    0

    احسنت حرفات یه خورده آرومم کرد

  • محمد
    0

    بالاخره دوران انها به پایان رسید ولی خواهشا مسئولان نظام نگذارند اینها راحت زندگی کنند بلایی که سر مردم آوردن و مردم را به فلاکت وبدبختی کشانیدن جواب میخواهد واین ها باید جوابگوی مردم باشند نگدارید اب خوش از گلوی اینها پایین برود

  • مسعود
    0

    شما ها فقط بلد هستید که الکی و بطور نمایشی به سر و کول همدیگر بپرید،در صورتی که همه مردم می دانند این ها همش جنگ زرگری ویا به عبارت دیگر جنگ سیاست برای کسب قدرت بیشتر اون هم از جیب مردم است،تو اگر حالتی بود و جایگاهت را به عنوان یک نماینده می دانستی به قوه قضاییه مراجع می کردی.با اتهام زنی چیزی درست نمی شه

  • کوروش
    0

    جناب امیری همه سران نظام همین گونه اند مدارک افتخاری!

  • khosro ashkarian
    0

    این ذالو صفت های رنت خوار ،برنامه ای از همان اول هم نداشتند. فقط مردم را گول زند که بیشتر جیبهای خودشان را پر کنند. امیدوارم که هر چه زودتر محاکمه شوند.

  • ابومحمد از نورآباد فارس
    0

    مردم.دنبال سیاست بازی نیستند.آیا واقعا مسئولین مملکتی و دلسوز مردم بیچاره این چند سال خواب بوده‌اند که چه بر سر مردم بیچاره امده و این چند سال چه بر سر ارزهای 4200 امده؟«نوش دارو بعد از مرگ سهراب؟» واگر فعلا هم مسئولین صداقت دارند،پس باید سازمان بازرسی،قوه قضائیه و...ورود کنند.مردم دیگر به همه چیز بی اعتمادند و خسته.

  • ناشناس
    0

    شما هم یه ساله هیچ گلی به سر مردم نزدید شما هم همش در حاشیه هستید خدا شما و رئیس جمهور فعلی و بعدی و بعدها رو هدایت کنه که دس از سر مردم بردارید

  • دلسوز
    0

    شما نمایندگان بیست هزار رأی دارید آنهم که همه می دانند چطور رای جمع می کنید ولی رییس جمهور با بیست و پنج میلیون رای دارد صدا و سیما هم دست شماست در ناسزاگویی هم که استاد هستید برجام را خود مجلس شش سال پیش تصویب کرده حالا چرا به وزیر خارجه فحش وناسزا می گویید ادب هم خوب چیزیه. اگر خوب شد از خانم است واگر بد شد از کنیز

  • ایرانی
    0

    آنقدر بدم می آید از این مجلس بی سواد وبی ادب مگر دیوان محاسبات ندارید دنبال آشوب ودعوای زرگری هستید این نمایندگان قم عجب تحفه‌ای هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها