مدیرکل بحران استان گلستان: هنوز خسارتی از تندباد گزارش نشده است

ساعاتی قبل طوفان و تندباد در برخی مناطق استان گلستان آغاز شد که مدیرکل مدیریت بحران استان در این باره گفت تا کنون گزارشی از بروز خسارت نداشتیم با اینحال در حال پیگیری این موضوع هستیم.

مدیرکل بحران استان گلستان: هنوز خسارتی از تندباد گزارش نشده است

در پی ورود سامانه سرد و ناپایدار به استان گلستان از اواخر وقت شب گذشته، اوایل صبح امروز وزش شدید باد و طوفانی با سرعت 129 کیلومتر بر ساعت مناطق غربی و مرکز استان را در نوردید.

سیدرضا قادری اظهار داشت: بیشترین سرعت طوفان و تندباد در گرگان با 129 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده و در نواحی غربی استان از جمله بندرگز، کردکوی، بندرترکمن نیز شاهد وزش شدید باد در بامداد و اوایل صبح امروز بودیم.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون خسارت قابل توجهی گزارش نشده با اینحال این موضوع را از شهرستان‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: به علت وزش شدید باد شکستگی درختان، افتادن تابلوها و بیلبوردهای سطح جاده و خسارت‌هایی جزئی به سقف برخی منازل اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به قطعی برق در برخی مناطق گفت: با شروع طوفان و برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی برق در برخی مناطق قطع شده و در برخی موارد هم ممکن است آسیبی به تیرها یا فیدرهای برق وارد شده باشد که شرکت برق در حال بررسی وضعیت است و این مشکل به زودی رفع می‌شود.

قادری با اشاره به هشدار هواشناسی درباره وقوع کولاک و یخبندان در مناطق کوهستانی استان گفت: در حال حاضر شاهد ریزش برف در برخی محورهای کوهستانی از جمله توسکستان، خوش ییلاق، درازنو و غیره هستیم و طبق اعلام هواشناسی در این محورها کولاک خواهیم داشت.

وی از مردم خواست از تردد غیرضروری در محورهای کوهستانی خودداری کنند و در صورت ضرورت حتما تجهیزات زمستانه به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

با ورود سامانه سرد و ناپایدار به استان گلستان از اواخر وقت شب گذشته دمای هوا بین 14 تا 16 درجه کاهش یافته و به ویژه از بعداز ظهر امروز ( پنج شنبه) فعالیت این سامانه تشدید شده و سبب بارش برف و باران در اغلب مناطق استان می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها