مدیرکل کمیته امداد استان همدان: ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت در دستور کار است

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت در دستور کار است و همواره در این زمینه برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان: ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت در دستور کار است

پیمان ترکمانه اظهار داشت: 7 میلیارد و 600 میلیون تومان حق بیمه تأمین اجتماعی برای 2621 زن سرپرست خانواده و 2079 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی در 9 ماهه امسال واریزشده است.

وی بیان کرد: این نهاد به‌طور میانگین برای هرزن سرپرست خانوار ماهانه 152 هزار تومان و برای هرخانوار مجری طرح‌های اشتغال 343 هزار تومان به‌عنوان حق بیمه در این سال به‌حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرده است.

ترکمانه، بهره‌گیری از راهکارهای مختلف، برای ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت را از برنامه‌های اساسی کمیته امداد برشمرد و تأکید کرد: پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، نه‌تنها باعث ایجاد زمینه بهره‌مندی خانواده‌های تحت حمایت از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری ماهیانه مادام‌العمر خواهد شد بلکه موجب توانمندی خانواده‌ها و سبب بهبود وضعیت معیشتی نیازمندان و ایجاد ثبات در زندگی آنان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 28 هزار و 843 زن سرپرست خانوار تحت حمایت، از مجموعه خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: تاکنون 745 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد توانسته‌اند در سال‌های اخیر به‌عنوان بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی، از دریافت مستمری ماهیانه برخوردار شده و از تحت حمایت کمیته امداد خارج شوند.


مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: زنان سرپرست خانوار در 55 سالگی با داشتن حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه، مشمول دریافت مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی خواهند شد که در این راستا این نهاد زنان مددجوی سرپرست خانوار بالای 45 سال را تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌دهد تا پس از 10 سال بیمه پردازی، از مزایای مستمری تأمین اجتماعی، از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • موسوی
    0

    سلام پیشنهاد میکنم مکان قابل قبولی جهت هدیه اجناس دست دوم و وسایل و البسه اهدایی مردم تهیه و انها را قیمت گذاری و با قیمت مناسب در معرض فروش در همان مکان فروشگاهی عرضه کنید و پرسنل هم از افراد علاقمند به کمک بصورت مجانی استفاده شود و درامد صرف امور خیریه شود حقیر این طرح را در کشور سوعد دیدم و بسیار عالی و درامدزا بود در صورت تمایل اطلاعات تکمیلی حضورا خدمت شما اراعه میشود موفق باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها