رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌اهواز:

ماجرای شناسایی ۱۴ مورد زردی مشکوک به هپاتیت A در خوزستان چه بود؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌اهواز گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته از دو روستای مجاور هم که اتفاقا دارای انشعاب آب مشترکند یکی از روستاها کاملا عاری از این بیماری بود‌ اما در روستای دیگر موارد مبتلا به هپاتیت A مشاهده شد.

ماجرای شناسایی ۱۴ مورد زردی مشکوک به هپاتیت A در خوزستان چه بود؟

فرهاد ابول نژادیان با بیان اینکه در یک ماه اخیر تعداد 14 نفر از اهالی روستای لالب شهرستان باغملک که اکثراً کودکان زیر ده سال هستند با علائم زردی، اسهال، استفراغ و درد شکمی شناسایی شدند اظهار داشت: بیماران تحت مراقبت قرار گرفته و از این تعداد 10 بیمار درمان و ترخیص شده اند و 4 بیمار در بیمارستان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: تمام این افراد با یکدیگر مبتلایان نسبت خانوادگی دارند و محل سکونتشان در نزدیکی یکدیگر است، حدود یک ماه پیش کودکی از استان مجاور با علائم اسهال و استفراغ به بیمارستان باغملک مراجعه کرده که پس از درمان به منزل یکی از اقوام خود در همین روستا مراجعه نموده که این اقدام موجب انتشار بیماری شد.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته از دو روستای مجاور هم که اتفاقا دارای انشعاب آب مشترک هستند یکی از روستاها کاملا عاری از این بیماری هست اما در روستای دیگر موارد مبتلا به هپاتیت A مشاهده شد.

ابول نژادیان گفت: پس از گزارش موارد اولیه در روستای لالب تیم های واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان و معاونت بهداشت استان با حضور در منطقه درگیر به صورت روزانه مبادرت به بیماریابی فعال و خانه به خانه در سطح روستا و مراقبت و آموزش به موارد جدید کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد‌: همچنین در طی این مدت اقدامات و هماهنگی لازم در خصوص کلرسنجی آب شرب ، کنترل آب آشامیدنی،لایروبی و آهک پاشی به صورت روزانه انجام شده است.

گفتنی است، بیماری هپاتیت آ یکی از بیماری‌های ویروسی است که از طریق مواد غذایی و آب آلوده یا تماس نزدیک با فرد آلوده منتقل میشود . شایعترین علامت بیماری زردی می باشد، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دستها با آب و صابون بخصوص بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و همچنین مصرف آب و مواد غذایی سالم توصیه می شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها