۸۵ درصد نیروهای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، خوزستانی‌اند

استاندار خوزستان، گفت: بیش از ۷۰ درصد از نیروهای به کار گرفته شده در زمان اجرای پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، بومی بودند و اکنون نیز حدود ۸۵ درصد نیروهای به کار گرفته شده در این پالایشگاه، بومی هستند.

۸۵ درصد نیروهای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، خوزستانی‌اند

غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از نیروهای به کار گرفته شده در زمان اجرای پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، بومی بودند و اکنون نیز حدود ۸۵ درصد نیروهای به کار گرفته شده در این پالایشگاه، بومی هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هماهنگی و همراهی خوبی با هلدینگ خلیج فارس داریم و این مجموعه نیز همراهی بسیار خوبی در جذب نیروهای بومی داشته است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس در اجرای این پالایشگاه سعی کرده به نحوی عمل کند که کمترین مشکل و مساله برای استان خوزستان به وجود آید و این سیاست هلدینگ در خوزستان جای تشکر دارد.

شریعتی گفت: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نیز هلدینگ عملکرد خوبی داشته و با تمام توان و بضاعت در کنار مردم شهرستان بهبهان بوده است هرچند هنوز این طرح به بهره‌برداری نرسیده و در طول ساخت بسیار سخت است که منابع را برای مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کرد.

وی افزود: این هلدینگ اکنون برای فرودگاه بهبهان ۵ میلیارد تومان تقبل کرده است و وزیر نفت نیز تامین قیر برای باند فرودگاه را تقبل کرده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: این پالایشگاه در حال ساخت بود و پروژه‌ای که در حال ساخت است، امکان انجام مسئولیت‌های اجرایی ندارد اما در زمان بهره‌برداری و تولید، وضعیت بهتر خواهد بود تا بتواند رضایت را ایجاد کند.

شریعتی با بیان اینکه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس یک ابرپروژه است، گفت: این طرح بنا بود با ۳ میلیارد دلار به بهره‌برداری برسد اما مسائل و سختی‌هایی به وجود آمد و هزینه ساخت آن ۳.۴ میلیارد دلار شد و از این بابت، هزینه سنگینی بر دوش هلدینگ بوده است.

وی ادامه داد: ۲.۲ میلیارد دلار از این پروژه از صندوق توسعه ملی برداشت شده که هلدینگ باید اقساط آن را پرداخت کند. این پالایشگاه باید بازپرداختی به صندوق توسعه داشته باشد و در زمان بهره‌برداری می‌تواند شرایط بهتری در عملکرد مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس اکنون با ۴۰ درصد از ظرفیت خود کار می‌کند و پروژه‌ای با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار دیگر برای جمع‌آوری فلرها برای این طرح مد نظر است که برای محیط زیست استان خوزستان مفید است و با اجرای آن ارزش کل پروژه به حدود ۴.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

شریعتی در خصوص احداث فرودگاه بهبهان گفت: در سیستم اقتصادی هیچ چیز اجباری و زوری نیست و باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد. اکنون احداث این پالایشگاه و پتروشیمی‌های پس از آن، احداث فرودگاه بهبهان را توجیه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید صنایع پایین‌دست برای این پالایشگاه تعریف شود تا جوانان منطقه در این پروژه‌ها جذب شوند.

انتهای پیام

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها