چگونه بدون نوشیدن آب خالص بدن را هیدارته کنیم؟

هیدراته ماندن بدن، کلید سلامتی و تندرستی است، در بزرگسالان سالم با شاخص توده بدنی سالم، ۶۰ ٪ از وزن بدن آب را تشکیل می‌دهد و در صورت از بین رفتن تنها ۳ ٪ از این وزن، کمبود آب بدن ایجاد می‌شود.

چگونه بدون نوشیدن آب خالص بدن را هیدارته کنیم؟

در واقع، آب حتی می‌تواند به عنوان یک ماده مغذی حیاتی در نظر گرفته شود، زیرا از بین رفتن آن می‌تواند در طی چند روز کشنده باشد. از جمله بسیاری از وظایف مهم آب: تنظیم درجه حرارت بدن، کمک به هضم غذا، انعطاف پذیری پوست و حمایت از عملکرد شناختی و قلبی است، اما برخی از افراد به نوشیدن آب بدون طعم یا خالص علاقه چندانی ندارند و معمولا به جز مواردی مانند کنار غذا آب نمی‌نوشند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند با نوشیدن نوشابه، نوشیدنی‌های آماده و سرشار از قند کارخانه‌ای و مواردی مشابه می‌توانند آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنند و این ایده‌ای اشتباه است. ما برای شما چند پیشنهاد ویژه داریم:

آب طعم دار

آب طعم دار

درست کردن آب طعم دار خانگی بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید، کافیست یک بطری را از آب پر کنید و درون آن چند قطره آب پرتقال، آب لیمو یا حتی قطعاتی از میوه‌های دلخواهتان را بریزید، همچنین می‌توانید عصاره‌های دلخواه مانند عصاره نعناع، گل سرخ و ... را اضافه کنید.

آیس تی

آیس تی

چای غلیظ گزینه مناسبی برای تامین آب بدن نیست، اما آیس تی (البته به شرط رقیق بودن) می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که کمتر از حد نیاز آب می‌نوشند.

قهوه

قهوه رقیق

درست است که قهوه غلیظ برای علاقه‌مندان به هیدراته مانند بدن توصیه نمی‌شود، اما اگر قهوه خود را رقیق‌تر از همیشه درست کنید، شاید با یک تیر دو نشان زده باشید، یعنی همزمان بدن را هیدراته نگه داشته و به کافئین دلخواهتان نیز دست پیدا می‌کنید.

سبزیجات

آب سبزیجات

آب سبزیجات (بدون قند‌های اضافه شده) هنگامی که می‌خواهید استراتژی آبرسانی بدن را انجام دهیددهید، گزینه مناسبی است و احتمالاً یک انتخاب سالم‌تر از آب میوه‌ها است (که حاوی قند‌های طبیعی است که به دلیل از بین رفتن فیبر در هنگام آب گیری، به سرعت در جریان خون شما قرار می‌گیرند.)

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها