برای درمان بیماریهای گوارشی ، استرس را از خودتان دور کنید

دکتر علیرضا دلاوری، فوق تخصص گوارش و کبد بالغین و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در برنامه در انتهای الوند درمورد بیماری های گوارش توضیحاتی ارایه داد.

برای درمان بیماریهای گوارشی ، استرس را از خودتان دور کنید

در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

♦بیماری های گوارشی جزو بیماری های شایع هستند؛ گاهی نیز تا 25 الی 30 درصد افراد جامعه دچار این نوع بیماری می شوند.

♦عمده ترین بیماری های گوارشی ؛ ریفلاکس اسید معده، ناراحتی های معده، سندروم روده تحریک پذیر و کبد چرب است که بالای 30 درصد افراد جامعه مبتلا به یکی از آن ها هستند.

♦تحقیقات نشان داده است، هر فردی در طول زندگی خود حداقل یک بار بیماری های گوارشی را تجربه می کند.

♦بیماری ریفلاکس اسید معده و سندروم روده تحریک پذیر در عمر افراد تاثیر پذیر نیست اما کیفیت زندگی بیمار را دچار اختلال می کند.

♦بیمار های گوارشی رابطه ای تنگاتنگ با روحیه افراد دارند و هنگام استرس و اضطراب علائم بیشتری از خود بروز می دهند و بیماری را در آن ها تشدید می شود.

♦تلخی دهان، سوزش و سنگینی معده، سوزش جناغ سینه از علائم های ریفلاکس معده است؛ 70 درصد افرادی که این بیماری را دارند از لحاظ آندسکوپی طبیعی هستند و زخم مری ندارند.

♦ریفلاکس معده هرگز به سرطان ختم نمی شود و این ترس بین افراد جامعه بیهوده است.

♦چاقی، نوع خوردن غذا، فست فود و میوه های ترش برای افرادی که ریفلاکس معده دارند ممنوع است و با تغییر شیوه زندگی به راحتی بیماری درمان می شود.

♦بیماری ریفلاکس معده یک بیماری طولانی مدت است و بعد از تغییرات در زندگی افراد با دارو قابل درمان است و فرد باید برای از بین بردن این بیماری صبور باشد.

♦کاهش بی دلیل وزن، استفراغ های مکرر، کم خون شدن و بی اشتهایی علائم های هشدار دهنده بیماری های گوارشی هستند که باید به پزشک مراجعه شود.

♦بیماران گوارشی با کمی دور کردن استرس از خود به راحتی می توانند در درمان خود کمک کنند.

منبع: خبرنیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها