مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری تهران:

۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی وارد تهران شده‌است

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری تهران اعلام کرد: از سال ۹۴ تا پایان ۹ ماهه سال جاری، برای اجرای ۱۹۲ طرح، ۶ میلیارد سرمایه‌گذاری خارجی وارد استان شده‌است.

۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی وارد تهران شده‌است

فریدون عطایی روز شنبه افزود: از سال ۹۴ تاکنون ۱۹۲ طرح در بخش های مختلف تولیدی، صنعتی و دانش بنیان با حجم سرمایه گذاری ۷ هزار و ۳۰۵ میلیون دلار انجام شده است یا در دست اجرا قرار دارد.

وی یادآورشد: ۱۰۵ طرح سرمایه گذاری خارجی، پیش از سال ۹۴، در استان تهران مجوز دریافت کرده بودند.

عطایی اظهارداشت: تعداد طرح های در دست اجرای کنونی به ۸۲ مورد می رسد که ۱۵ مورد از آنها سال جاری به تصویب رسیده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران گفت: برای سال ۹۹، میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب برای جذب در استان به ۹۵۳ میلیون دلار می رسد.

وی خاطر نشان کرد: از این رقم مصوب تاکنون ۲۹ میلیون دلار وارد شده است و به دنبال جذب باقی رقم مصوب نیز هستیم.

عطایی تاکید کرد: در زمینه جذب و ورود سرمایه خارجی، تهران با هیچ مانعی مواجه نیست و هر زمان که سرمایه گذار وارد شود با زیرساخت هایی که در شهرک های صنعتی ایجاد شده است می تواند در کمترین زمان ممکن زمین را تحویل بگیرد و عملیات اجرایی را آغاز کند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران اضافه کرد: این پروژه ها تکمیلی و توسعه ای هستند و ایجادی نیستند که با پروسه طولانی و پیچیده مواجه شوند.

وی تاکید کرد: طی سال‌های اخیر به علت تحریم های جهانی مقداری روند ورود سرمایه گذاری خارجی با دشواری همراه بوده، اما توقفی در این زمینه رخ نداده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها