اظهارات سردار دهقان درباره استفاده اش از املاک نجومی واگذارشده توسط قالیباف/ یکی از واحدها را من برداشتم اما در ازایش منزلم را دادم

وزیر سابق دفاع گفت: وقتی که جریان یاشار سلطانی پیش آمد و من همان موقع به شهرداری مراجعه کردم و گفتم که اگر سهم اضافه‌ای به من رسیده است بررسی و دریافت شود.

اظهارات سردار دهقان درباره استفاده اش از املاک نجومی واگذارشده توسط قالیباف/ یکی از واحدها را من برداشتم اما در ازایش منزلم را دادم

اولین نشست «جمهور» از سلسله جلسات انتخاباتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی‌دانشجویان مستقل با حضور سردار حسین، دهقان وزیر سابق دفاع برگزار شد.

سردار دهقان در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان گفت: چند آسیب شناسی نسبت به مساله اقتصاد وجود دارد. یک اینکه سعی کردیم ( در همه دولت‌ها ) نفت را بفروشیم و پول آن را به اقتصادمان تزریق کنیم و از این طریق کشور را اداره کنیم اما اکنون به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم صرفا روی نفت تکیه کنیم.

وی ادامه داد: ‌حضرت آقا هم به این موضوع اشاره می‌کنند. برای آن که اقتصاد نفتی را کنار بگذاریم و به یک اقتصاد پویا برسیم، چند اتفاق باید رخ دهد. حضرت آقا چند راه حل ارائه دادند که اصلا به آن توجه نمی‌شود. مثلا در دیدار هیات دولت، اولین مساله‌ای که مطرح کردند این بود که من تاکید می‌کنم که پالایشگاه بسازید و دست از خام فروشی بردارید.

دهقان تاکید کرد: دید تحولی در فضای اقتصادی کشور وجود ندارد. جنبه بازی‌های سیاسی و حزبی درباره این مسائل از خود اصل موضوع پر رنگ تر شده است و بیشتر جنبه تبلیغاتی و زمین زدن دارد و تعارض منافع افراد و دولت‌های مختلف باعث می‌شود که این گونه مسائل، هیچ وقت به نتیجه نرسد. ما عدالت و آزادی و… را برای دیگران می‌خواهیم و برای خودمان نمی‌پذیریم و حاضر نیستیم عدالت روی خودمان اجرا شود.

دهقان در پاسخ به سئوال دانشجویی که پرسید: « سالی که وزارت دست شما بود، شما هیچ تحولی ایجاد نکردید و روند گذشته در وزارت دفاع شما هم پیگیر شد» افزود: این قضاوت شماست. چه می‌دانید که اتفاق افتاد یا نیفتاد؟ من ۳۶پروژه را به نتیجه رساندم.

در ادامه یکی از دانشجویان خطاب به دهقان گفت: گویا قرار بوده شما به عنوان سفیر ایران در کشور سوریه حضور داشته باشید ولی این اتفاق نیفتاد یکی از گمانه زنی‌هایی که وجود دارد این است که صرفا نمی‌خواستید یک سفیر ساده باشید و می‌خواستید در تحولات نظامی‌هم نقش آفرینی کنید و در تحولات نظامی‌سوریه هم می‌خواستید نقش‌آفرینی کنید.

وزیر سابق دفاع گفت:‌ اشکالش کجاست؟

وی در پاسخ به دانشجویی که پرسید: « پس تائید می‌کنید؟» اظهار داشت: چه کسی این شبهه را القا کرده است؟ قبل از آن که داعش در سوریه تمام شود، شهید سلیمانی این مساله را مطرح کرد که شما بیا و مسئولیت امور سوریه را برعهده بگیر. سابقه آشنایی ما با شهید سلیمانی برمی‌گردد به عملیات فتح المبین . هر دو روحیات هم را می‌شناختیم،. گفته شد که همه امور امنیتی و اطلاعاتی و نظامی‌را به عهده می‌گیرم و آقا هم قبول کرده بودند، بعد که بنا شد مسئولیت امور سوریه را بر عهده بگیریم، گفته شد که تحت عنوان سفیر سوریه خواهیم بود، اما به عنوان سفیر نه، بلکه به عنوان فرمانده و مسئول میدانی به سوریه رفتم.

وی درباره سئوال دیگری گفت: در زمینه املاک نجومی‌هم باید بگویم، از سال ۹۰ تا ۹۲ به نوعی مشاور آقای قالیباف بودم. در اتاق مسکن، یا مسکن‌سازی یا واگذاری مسکن صورت می‌گرفت و در آن افرادی که ساخت‌وساز می‌کردند و تراکم می‌خریدند و بدهکار بودند، مابه‌ازای آن واحدهایی به شهرداری می‌دادند. یکی از این واحدها را من گرفتم.

در زمینه املاک نجومی‌هم باید بگویم، از سال ۹۰ تا ۹۲ به نوعی مشاور آقای قالیباف بودم. در اتاق مسکن، یا مسکن‌سازی یا واگذاری مسکن صورت می‌گرفت و در آن افرادی که ساخت‌وساز می‌کردند و تراکم می‌خریدند و بدهکار بودند، مابه‌ازای آن واحدهایی به شهرداری می‌دادند. یکی از این واحدها را من گرفتم

دهقان ادامه داد: من هیچ امتیاز قانونی و غیرقانونی دریافت نکردم. منزلی داشتم و قرار شد تا فردی مسئول شود که منزل ما را بردارد و یک واحد جایگزین به ما بدهد و قراری مبنی بر دادن تخفیف یا امتیاز ویژه‌ای به من نبود، تا وقتی که جریان یاشار سلطانی پیش آمد و من همان موقع به شهرداری مراجعه کردم و گفتم که اگر سهم اضافه‌ای به من رسیده است بررسی و دریافت شود. در تمامی‌عمر تلاشم بر این بوده که از بیت‌المال استفاده نامناسبی نداشته باشم. پرونده‌ها به دادستانی رفته بود و معلوم شد که هیچ نقض قانونی صورت نگرفته است ولی من بارها به خاطر آمدن اسمم در آن لیست به شهرداری مراجعه کردم و درخواست کردم که مساله را بررسی کنید تا حقی ناحق نشده باشد. به رغم آنکه شهرداری و دادستانی می‌گویند مشکلی نیست، اما همچنان اصرار دارم که باید بررسی شود.

وزیر سابق دفاع افزود: به طور کلی، امروز در کشور در هیچ زمینه‌ای پس رفت نداشته ایم. امروزه در بسیاری مواردکالای ایرانی تولید می‌شود و قیمت تمام شده هم خوب است. در حوزه فرهنگی هم نیروهایی مومنی وجود دارند که تلاش می‌کنند و شبهات را پاسخ می‌دهند و تولید فرهنگی پاسخگو به نیازها داشته‌ایم. امروزه در اغلب کشورهای دنیا اقتصاد سوار بر فرهنگ است و کمتر کشوری را می‌توان یافت که به اندازه ایران نهاد فرهنگی داشته باشد، مانند حوزه‌های علمیه، هیئات، موسسات قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جماعات، صدا و سیما و… به علاوه همه کسانی که به صورت داوطلبانه و آزاد کار فرهنگی می‌کنند.

دهقان یادآور شد: محصول همه‌ کارهایی که انجام شده را می‌توان دید، اما سئوال این است که چه کسی یا کدام مرجع مسئول اصلی فرهنگ کشور است؟ آیا می‌توان وزارت ارشاد را مسئول فرهنگ دانست؟ کسانی که با انقلاب همراه هستند حتی اگر دست به قلم باشند، چه میزان آثار آنها خریداری و مطالعه می‌شود؟ سئوال اصلی این است که در حوزه فرهنگ قرار بوده چه اتفاقی را رقم بزنیم و چرا تاکنون رقم نخورده است؟

وی تاکید کرد: چیزی که باید در حوزه‌ حکمرانی و نظام بگوییم این است که بعد از ۴۰ سال نتوانسته‌ایم به منظومه‌ای دست پیدا کنیم که هر عنصری از عناصر قدرت، هویت و جای خود را پیدا کرده باشد، بدین‌صورت که وقتی بگوییم اقتصاد، معلوم باشد که منظور ما از اقتصاد چگونه اقتصادی است. باید از خود بپرسیم که امروز عدالت را چه شکل تعریف می‌کنیم؟

وزیر سابق دفاع گفت: مشکلی نیست که چه میزان هزینه و تلاش شود، اما مهم این است که یک تعریف درست از عدالت ارائه شود؛ اینطور که بدانیم منظور از عدالت آموزشی چیست؟ عدالت در حوزه‌ سلامت و درمان به چه معناست؟ ما صرفا با دیدن برخورداری عده‌ای، می‌گوییم که ناعدالتی است، اما آیا واقعا می‌توان گفت که هرجا که برابری وجود دارد، عدالت هم هست؟

در صورتی که در برخی موارد برابری با عدالت منافات دارد. برای مثال نباید نتیجه‌ای که فردی زحمتکش دریافت می‌کند با نتیجه‌ فردی غیرفعال، برابر باشد. به بیان ساده عدالت به این معناست که هیچ کس احساس محرومیت بی‌جا و بی‌دلیل نداشته باشد.

دهقان تاکید کرد: برای مثال نباید توقع داشت که نتیجه کنکور دانش‌آموزدرسخوان و دانش‌آموز بی‌توجه یکسان باشد، اما سئوال اصلی در حوزه‌ عدالت این است که آیا این دو دانش‌آموز به یک میزان از خدمات آموزشی برخوردار بوده اند یا خیر؟ اگر از این امکانات آموزشی کسی سهم بیشتری برده باشد، مصداق بی‌عدالتی است. اینکه در بعضی مدارس سیستان و بلوچستان برخی مدارس سقف ندارند و در برخی مدارس تهران بهترین امکانات آموزشی فراهم است، نشاندهنده‌ این است که عدالت آموزشی نداریم. اینجاست که دولت حاکم باید ورود کند و مانع بی‌عدالتی باشد.

وزیر سابق دفاع ادامه داد: بحث این است که ایا می‌توانیم یک دیوار به دور خود بکشیم و بگوییم که از همه‌ کشورهای دنیا مستقل هستیم؟ بحث این است که ما چگونه استقلال ملی، عزت ملی، هویت ملی و منافع ملی خود را در همه مناسبات، لحاظ بکنیم؛ هنر این است! اگر صرفا منتظر بنشینیم هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد. اگر روزی با خود بگوییم که به جایی رسیدیم که آمریکا دست ما را می‌گیرد، این هدف ما نیست.

وی گفت: به طور خلاصه در سیاست جهانی بحث این است که مناسبات خود را با کشورهای مختلف به گونه‌ای تنظیم کنیم که همواره حداکثر منافع و فرصت‌ها را کسب کنیم ،آن هم در دنیایی که قاعده‌ بده بستان حاکم است.

دهقان گفت:نیاز به یک دولت مقتدر وجامعه قوی داریم.دولت مقتدر باید شفاف وپاسخگو باشد. ما باید اجازه بدهیم که مردم با ما سخن بگویند.باید به مردمی‌که زبان ندارند، زبان سخن بدهیم، نباید یک معلم با بسیاری درد نگفته،به مرحله اعتراض و بیداد برسد. باید فضای آزاداندیشی در کشور به وجود بیاید. یادمان باشد فشار و تهدید حتما هر چقدر شدید باشد به همان اندازه ایجاد واکنش می‌کند. ما نیاز داریم که به مردم بها دهیم.

وی افزود: در کشور جمهوری اسلامی، قوا مستقل از هم نیستند بلکه صرفا منفک از یکدیگر هستند، هر رئیس قوه مسئول اداره کشور نیست و هرقوه حوزه کار خاص خود را دارد. اگر به سمت نظام‌بخشی حقوق، حاکمیت قانون و صیانت و حفاظت از حقوق عامه برویم، همه‌ اینها موجب حل مشکلات است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • ح
    0

    ظاهرا از دید سردار همه چیز خوبه . بقول فردوسی پور "" ما چقدر خوبیم"

  • زیلان
    0

    سردار چرا باز نشسته نمیشین . ول کنین ف شما در حد توانتون تلاش فی سبیل الله کردید . هیچ حقی هم (البته به نظر خودتان) اضاف نگرفتید ، خوب نوه ها و فرزندانتان هم به شما نیاز دارند.

  • قالباف
    0

    ارثیه .پدرشان بوده .بین خودشان تقسیم کرده اند .به کسی هم ارتباط ندارد

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      اینم بنده خدا رفته گفته اگر سهم اضافی گرفتم تا پسش بدم اونام(شهرداری) گفتن این چه حرفیه ؟ تو برادر مایی ،اصلآ نکنه یادت رفته، تو رییس همه مایی

  • عباسی
    0

    روی پیشونی ما چیزی نوشته ؟

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      رعیت...رو پیشونی اونها هم ارباب البته خودشون میخونند خدا!!!

  • رضا
    0

    چه لذتی داره سر سفره انقلاب...

  • عابستانی
    0

    عزیزم . برادر جان . بجای این همه توضیح بگو چند متری کدوم محله رو دادی و در عوض چند متری کدوم محله رو گرفتی . همین کافیه . اگر هم نگی یعنی یاشار خان درست میگه

  • م
    0

    داداش با این حرفا و ادای آدم خوب در آوردن رای نمیگیری خودت رو اذیت نکن....تو بهترین خونه ها و کاخ ها هستید بعد هم تا بازخواست میشید تند میگید هدیه بوده یا خونمون رو دادیم جاش یا قسطی و با وام خریدیم یا هزار بهانه دیگر..شده قضیه پناهیان که اون کاخ رو بهش هدیه دادن(البته درازگوش خودشه نه مردم) و بعد پسرش با آیفون توئیت زد من به عنوان پسر پناهیان مستجر هستم و پول ندارم ( که البته خوب رسوا شد)

  • بی طرف
    0

    متاسفم برای کشور و مردم همین !

  • 1
    0

    برادر چرا به ماها از این تعرفها نمیشه تا خانه عوض کنیم

  • ناشناس
    0

    مردم که دیگه رای نمیدن چرا اصرار دارین بگین ما کم بالا کشیدیم حوب بیاین وسط هر کی دزدتر بود برای کاسه لیسا بهتره اتفاقا چون میچسبن بهش ارتزاق میکنن مبنای رقابتتون را بر اساس دزدی های موفق و بالاتر بذارید صادق باشید عزیزان

  • ناشناس
    0

    به امید خدا همه تون رسوا میشین دیر یا زود.

    نظرات شما -
    • مسعود
      0

      رسوا شدن

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای سردار از شما بعید بود چرا املاک دیگران را شهرداری نمیگیرد و املاک بهتر نمیدهد اگر راست میگویی ان را برگردان بالاخره سفره ای در این مملکت پهن است و بیت المال هم مال خودتان ولی فکر اخرت خود هم باشید

  • کاربر ناشناس
    0

    خوب نان قرض هم میدهید مشاور در امور مسکن اگر برایتان منفعتی نداشت چرا اینکار را کردی چرا مثل مردم عادی نیستید و توجیه هم میکنید وعجیب است اسم شما در لیست املاک نجومی که مورد حرف و حدیث است بسلامتی ریئس جمهور هم میخواهید بشوید و حافظ منافع مردم

    نظرات شما -
    • ساسی
      0

      از کی تا حالا یک نظامی میتواند مشاور در امور مسکن باشد؟

  • 1
    0

    پس چرا به ما ملت این فضل و بخشش ها نمیشه که مالک و صاحب اصلی این انقلاب و ایران هستیم

    نظرات شما -
    • اریایی
      0

      در نظر اینا ملت سیری چنده؟ فقط ملت رو میخوان برای دزدیهاشون

  • اسدی
    0

    تو که ملک نجومی گرفتی طبیعی است که حالا به شکلی موضوع را توجیه کنید !؟ همین که اصرار دارید موضوع مشخص شود دلیل بر این است که خوب می دانید سوء استفاده کرده اید سردار جان . سلام ما را هم به عیسی شریفی وسرهنگ حمیدرضا یاراحمدی رئیس پلیس سابق اگاهی تهران بزرگ که در ولنجک ملک نجومی گرفتند را برسانید .

  • سید محمد جلیل لقماتی
    0

    درود بر سردار دهقان اتفاقا برای اینکه بدونید سردار کارش خیلی درسته حلال حروم سرش میشه انشالا که رای بیاره و این اوضاع را درست کنه ارادتمند سردار سید محمد جلیل لقمانی از اصفهان

    نظرات شما -
    • فدایی
      0

      کسی که دنبال حلال و حرام باشه، هیچوقت وارد املاک شهرداری نمیشه میتونست جدا بره خرید و فروش کنه حالا که یاشار سلطانی همه رو رسوا کرده، اینا صداشون باز شده تا آبروشون نره. جالبه بعد از شهادت سردار سلیمانی، همه میخوان به نحوی خودشون رو دوست صمیمی سردار سلیمانی جلوه بدن. سردار سلیمانی عزیز کجا، شماها کجا بابا

    • یکی از مردم
      0

      واقعا معنی حلال و حروم رو نمیدونی یا داری مسخره ش میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • عبادی
    0

    جناب دکتر ولایتی هم چون شما می گوید خانه ام را به بنیاد شهید دادم واین ملک را به جایش گرفتم !؟ اما هر گز نمی گوید که یک خانه صدمتری داده وبه جایش یک ملک هزار متری در پشت کاخ سعد اباد گرفته است !؟ البته جناب ولایتی به رسم جناب حاتم طائی بر امت انقلابی منت گذاشتندو۲۰۰ متر ان ملک را حسینیه کردند!!!!! افتادم به یاد حرف ان اقای مسئول که فرمودند هر کس ملک ویا پول بیت المال را به ناحق خورده باشد ان را پس می گیریم در عوض دیدیم که جناب فتاح را بابت افشاگری مجبور به سکوت کردند !؟ یوم تبلی السرائر

  • یحیی
    0

    ماهم گاگول وساده و قبول کردیم به همین سادگی!!!

  • احدی
    0

    سردار شما هم مثل جناب ولایتی دیپلماتیک ومبهم پاسخ نده بفرمایید چند متر اپارتمان در کجا دادم وچند متر ملک اپارتمانی یا ویلایی در کجا گرفتم چقدر مابه التفاوت دادم یا ندام خلاص ، این چنین پاسخی می شود صداقت وصادقانه گویی، ان وقت مردم ما که الحمدالله همه حسابگرند تشخیص می دهند توفیر معامله چقدر بوده است . اقای ولایتی صد متر خانه داد وهزار متر ملک در پشت کاخ سعد اباد گرفت تفاوتش را مادر بزرگ من که هیچ کلاس سواد دارد را هم می فهمد . عزیز جان

  • محمود
    0

    مگه چی شده یه اپرتمان ۶۰متری پوکیده داده یه کاخ گرفته ما خدمت گزاریم از ما که الگوی شما هستیم یاد بگیرید.ولی کسی نفهمد.

  • امیررضا
    0

    جوک روز: کمتر کشوری را می‌توان یافت که به اندازه ایران نهاد فرهنگی داشته باشد، مانند حوزه‌های علمیه، هیئات، موسسات قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جماعات، صدا و سیما و…

  • آشنا
    0

    سردار درمقابل همرزمانتان چه جوابی دارید این همه به مقام وثروت دلبسته شدهای

  • عباسی
    0

    تو را به خدا دیگه دم از حضرت علی نزنید ، حضرتی که دست برادر خودش را به خاطر بیت المال سوزاند .

  • علی کفاش
    0

    اونی که تقسیم کرده که گردن نمی گیره .همش مدعی پاکدستی شم میشه

  • ناشناس
    0

    خداوند ناظر بر اعمال ماست و ماه هیچ وقت پشت ابر نمیماند ضمنا املاک شهرداری تهران متعلق به مردم تهران است ارثیه پدری شهردار نیست که انرا بذل و بخشش کند یا تعویض

  • سلام
    0

    آیا روزی هست که تو این مملکت دست یه نفر رو نشه .ما ۷ در صد منابع جهان و۱ درصد جمعیت جهان و داریم این یعنی اگه تو کشور دزدی نباش باید در آرامش و آسایش کامل باشیم حتی بهتر از مردم قطر امارات.شما ببینید ما چقدر دزد داریم که به این فلاکت افتادیم نصف ثروت ایران از خوزستان اون وقت مردمش تو قرن۲۱ هنوز اب خوردن ندارن مردم برای روغن قند شکر برن تو صف وایسن مردم بلوچستان که دیگه هیچی

  • آرمین
    0

    میشه ده تا خونه به من پیشنهاد کنن....من فقط یکی را بر میدارم نه تا مال خودتون..چون از بیت المال است واسش جون نکنده ام...فسق و فجور تا این حد..مملکت اسلامی...عدل علی کجاست؟

  • بیدار
    0

    و خانه که دادی از کجا آوردی ؟؟؟؟؟، چرا مسئولین فکر می کنند گوشهای مردم دراز است و دله دزدهای آنها را طی ۴۳ سال نمی بینند

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      ایشون هم اول گرفته. به قول خودش بعد که جریان یاشار سلطانی پیش امد... چون اصفهانی اند و اینده نگر، و به فکر انتخابات بوده، همون موقع بدوبدو ماست مالیش کرده

    • بالگرد
      0

      خوب اگه دراز نبود که این نبود!

    • اریایی
      0

      بالگرد چه خوب گفتی

  • علی
    0

    اقتصادمقاومتی فقط برای مامردم عادیه!!!

    نظرات شما -
    • یه کارگر
      0

      45 تومن یارانه رو 11 ساله هر کدوم نوبتی روزی 4 بار مثل آنتی بیوتیک هر 6 ساعت یه بار توسرمون میکوبند که با تورم این 11 سال یه ریال هم اضافه نشده!...بعد اینقدر راحت بخوربخورهاشون رو توجیه میکنن که انگار بزور وادارشون کردن بخورند!!!!!!!!!

  • Man
    0

    دنبال آدم سالم در میان حاکمان گشتن مانند جستجوی سوزن در انبار کاه می مونه . معلومه دیگه اگر یک نفر سالم بین این همه دزد ورود کنه زود حسابشو می رسن . پس گشتم نبود نگردید نیست .

  • علیرضا
    0

    خدایا آیا اینا جوابت راچگونه خواهند داد؟پروردگارا شاهدی همشون ازدین حرف میزنند میگذارندولی درعمل بیدین ها از خدا بیشتر خجالت میکشند تا اینها.

  • یا مهدی
    0

    نوش جونت اینهمه دارن ملت و کشور رو چپاول می کنن شما هم یکی از خدمتگزاران مردم نوش جونت!!!

  • داوود
    0

    خانه ای که دادی کجابود واونی که گرفتی کجا ومتراژ

  • کاظم
    0

    یاشار سلطانی خبرنگاری که پرونده قالیباف را رو کرد

  • یکی از مردم
    0

    خدا خوب ریاکارهارو به جون هم انداخته و بدست خودشون داره رسواشون میکنه... فقط یه چیز دیگه یادشون رفته اونهم چوب خداست!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها