شمار مبتلایان به کرونا در ملایر رو به افزایش است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: در روزهای اخیر با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری از سوی مردم، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان رو به افزایش است و باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

شمار مبتلایان به کرونا در ملایر رو به افزایش است

حسین فارسی در نشست مشترک با مسوولان تیم‌های ناظر بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی در شهرستان ملایر اظهار داشت: ملایر هم اکنون در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و این وضعیت بسیار شکننده است.

وی تداوم این وضعیت و حرکت به سمت وضعیت آبی را در گرو همکاری آحاد مردم و جدی گرفتن خطر شیوع ویروس کرونا دانست و بیان کرد: مردم باید از شرکت در دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی و اجتماعات دوری کنند تا شاهد ورود به موج چهارم کرونا نباشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر افزود: خطر شیوع ویروس کرونا همچنان جدی است و با افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه باشند، برخورد جدی و قانونی می‌شود.

فارسی همچنین از افزایش تشدید نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ملایر خبر داد و گفت: در این راستا فعالیت واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پس از ساعت ۲۰:۳۰ شب ممنوع است.

وی با اشاره به تداوم منع تردد از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد تاکید کرد: تمامی مراسم‌ها و تجمع‌ها در سطح شهر که خطرآفرین است، تعطیل است و برای خودروهای متخلف توسط پلیس اعمال قانون خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۹۵ نفر بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون هشت میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۸۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها