رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی:

محدودیت رفت و آمد شبانه خودروها در مشهد ادامه دارد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان ‌رضوی گفت: طرح محدودیت رفت و آمد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد همچنان در سطح کلانشهر مشهد ادامه دارد.

محدودیت رفت و آمد شبانه خودروها در مشهد ادامه دارد

سرهنگ حمیدرضا دهنوی روز یکشنبه افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بر اساس تصمیمات استانداری خراسان رضوی و ستاد استانی مقابله با کرونا، اجرای طرح محدودیت رفت و آمد خودروها در مشهد و دیگرشهرهای مشمول این طرح همچنان ادامه دارد و از سوی پلیس اعمال می‌شود.
وی ادامه داد: هرگونه تغییر در خصوص نحوه اجرای طرح محدودیت رفت و آمد شبانه خودروها پس از تصمیم استانداری و ستاد استانی مقابله با کرونای خراسان رضوی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان ‌رضوی گفت: تا ابلاغ دستورالعمل جدید، این طرح همچنان برقرار است و متخلفات مشمول جریمه دو میلیون ریالی خواهند شد.

وی افزود: تاکنون شهروندان خراسانی در اجرای این طرح همراهی خوبی داشته‌اند بطوری که رفت و آمد خودروها در ساعت ممنوعیت شبانه به حداقل رسیده‌ است.

بر این اساس، مطلبی که دیروز در برخی رسانه‌ها مبنی بر لغو طرح محدودیت رفت و آمد شبانه خودروها در شهرهای با وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا منتشر شده‌ بود صحت ندارد. استاندار خراسان‌ رضوی در آخرین اظهاراتش پیرامون وضعیت این استان گفت: روند کاهش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان شرایط مطلوبی دارد بطوری که ۲۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی از لحاظ شیوع ویروس کرونا به وضعیت آبی رسیده‌اند.

صادق معتمدیان با این وجود در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا هشدار داد: عادی‌انگاری شرایط از سوی مردم، آسیب جدی به آن وارد می‌کند.

وی افزود: با روند نزولی شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی هنوز شش شهرستان این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

طرح منع ورود خودروهای غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی و ممنوعیت رفت و آمد درون‌شهری خودروها از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد همزمان با محدودیتهای سراسری از اول آذر ماه گذشته در مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی اجرا شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر را در کشورمان گرفته است. تاکنون یک میلیون ۱۵۷ هزار و ۴۷۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۹۸ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۰ نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و ۱۱۷ هزار و ۶۶۸ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۷۱ میلیون و هشت هزار و ۸۰۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۵ میلیون ۳۹۰ هزار ۴۲ بیمار کووید ۱۹ و ۴۲۴ هزار و ۱۷۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه شانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها