نماینده مردم بروجرد در مجلس:

۳۰۰۰ هزار مسکن در سطح شهر و روستای بروجرد نیاز به مقاوم سازی دارند

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: اداره منابع طبیعی تعدادی از زمین‌های کشاورزی شهرستان بروجرد را که دارای سند اند ضبط کرده است که این موضوع باید حتما از سوی مسئولان در مرکز استان بررسی شود.

۳۰۰۰ هزار مسکن در سطح شهر و روستای بروجرد نیاز به مقاوم سازی دارند

فاطمه مقصودی اظهار داشت: متاسفانه اداره منابع طبیعی تعدادی از زمین‌های کشاورزی شهرستان بروجرد را که دارای سند و بنچاق هستند به نام منابع طبیعی ضبط کرده است که این موضوع باید حتما از سوی مسئولان در مرکز استان بررسی شود.

وی با باین اینکه منابع طبیعی برای روستائیان مشکلاتی ایجاد کرده که این مشکلات باید هر چه سریعتر برطرف شود افزود: کشاورزان و زمین داران در این ناحیه نگران از دست دادن زمین‌های آبا و اجدادی خود هستند که البته ما هم به آنها حق می‌دهیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس عنوان کرد: ما تابع قانون هستیم و هر چه قانون‌گذار و بازرسان بگویند و برای واگذاری این زمین‌ها تصمیم بگیرند می‌پذیریم. مردم نیز تابع همین تصمیمات هستند و هرچه قانون بگوید تمکین خواهند کرد البته در این بین نباید حق مردم نادیده گرفته شده و یا در حق این مردم زحمتکش ظلم و اجحاف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با اجرای طرح هادی در اکثر روستاهای شهرستان بروجرد خاطر نشان کرد: روستائیان عزیز سرمایه‌های اصلی ما محسوب می‌شوند و اگر تولیدات آنها نباشد همه دچار آسیب می‌شویم پس لازم است که روستائیان ما در آرامش کامل زندگی کنند بنابراین قرار بر این شده که خانه‌های قدیمی و تخریبی تمامی روستاها نوسازی و مرمت شوند.

مقصودی تصریح کرد: طرح هادی به روستائیان ما کمک بسیاری کرده است و تقریبا 80 درصد از مردم از این طرح بهره‌مند شده‌اند. بنیاد مسکن نیز وارد عمل شده و در حال انجام و رسیدگی به خانه‌های تخریبی روستاست.

وی تاکید کرد: مشکلات کلیه معابر روستاها برطرف شده و تنها مشکل کانال آب روستای شیخمیری باید برطرف شود. قرار شده برای کلیه امور ساخت و ساز روستائیان قیر رایگان تخصیص داده شود که به همین منظور مبلغ 23 میلیارد تومان برای دریافت قیر رایگان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس اظهارداشت: در بازدیدی که به همراه مدیر کل بنیاد مسکن استان از برخی روستاهای شهرستان بروجرد داشتیم قرار براین شد که تمامی مشکلات روستائیان از بهسازی و مقاوم سازی مسکن، صدور سند اراضی روستایی، معابر و هرآن چه که به بنیاد مسکن مرتبط است در اسرع وقت برطرف شود.

وی با بیان این که شهرستان بروجرد در بحث نوسازی مسکن روستایی از شهرهای پیشرو در سطح کشور است افزود: بیش از 90 درصد از مسکن روستاهای شهرستان بروجرد مقاوم سازی شده است و هم اکنون تعداد 3000 هزار مسکن در سطح شهر و روستا نیاز به مقاوم سازی دارند که مدیر کل بنیاد مسکن استان قول داده که متناسب با نیاز سالانه این مورد را تحت پوشش قرار دهد تا مشکل این عزیزان برطرف شود.

مقصودی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم این اعتبارات تخصیص داده شده را دریافت کنیم تا بتوانیم گامی موثر برای رفع مشکلات روستائیان برداشته باشیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها