توزیع ماهانه ۳۰۰۰ تن روغن تنظیم بازار در سیستان و بلوچستان

معاون امور بازرگانی سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: ماهانه بیش از سه هزار تن روغن تنظیم بازار در سطح استان توزیع می‌شود.

توزیع ماهانه ۳۰۰۰ تن روغن تنظیم بازار در سیستان و بلوچستان

محمدرفیع سلطان‌زاده اظهار داشت: ماهانه بیش از سه هزار تن روغن تنظیم بازار در سطح استان توزیع می‌شود و موضوعی تحت عنوان کمبود روغن در سطح عرضه در استان سیستان و بلوچستان نداریم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون در همه بخش‌ها از جمله خانوار، صنف و صنعت روغن مورد نیاز تامین و در اختیار قرار داده شده است. هم‌اکنون نیز فرایند جذب روغن به نحوی طراحی شده که بیش از گذشته روغن در بازار توزیع شود و کمبودی در سطح عرضه مشاهده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از هم‌استانی‌ها درخواست داریم روغن خوراکی را در حد نیاز ماهیانه تهیه کنند، چرا که سرانه مصرف برای تمامی کالاها به ویژه روغن وجود دارد و تامین بیش از حد روغن باعث کمبود روغن می‌شود و امکان این وجود دارد که برخی از خانوار نتوانند روغن مورد نیاز خود را تامین کنند.

سلطان‌زاده افزود: ممکن است یکی از دلایل کمبود روغن با توجه به پایین بودن قیمت آن در کشور، قاچاق باشد و برخی از سودجویان با مراجعه به فروشگاه‌ها و خرید روغن و سپس تجمیع آن نسبت به قاچاق آن به آنسوی مرزها اقدام کنند و بر همین اساس باید مراقبت شود تا کالاهای اساسی مردم از مرزهای کشور خارج نشود.

وی گفت: کمبودی در زمین تامین کالاهای اساسی به ویژه روغن نداریم و با ساز و کار مناسبی در حال توزیع روغن خوراکی تنظیم بازار هستیم. کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد تا روغن تنظیم بازار دست مصرف کننده واقعی برسد و روغن تنظیم بازار سه لیتری هم‌اکنون 35 هزار تومان عرضه می‌شود در حالی که در بیرون از مجموعه با بررسی صورت پذیرفته بیش از 60 هزار تومان عرضه می‌شود و روغن پنج کیلویی که هم‌اکنون با قیمت 61 هزار و 500 تومان در حال عرضه هستیم، با قیمت بالغ بر 150 هزار تومان توسط سودجویان عرضه می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روغن به وفور یافت می‌شود و قابل عرضه است و چیزی بنام کمبود روغن در سطح عرضه نداریم، ولی متاسفانه برخی افراد روغن را از فروشگاه‌های سطح شهر تامین و به دلالان به جهت قاچاق واگذار می‌کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها