سیلی سنگین به صورت پارلمان

سیل واکنش‌ها به اقدام نماینده سبزوار درباره سیلی زدن به صورت یک سرباز همچنان ادامه دارد.

سیلی سنگین به صورت پارلمان

«قوه مقننه»؛ اسمش گویای همه چیز هست، رکنی که قرار است قانون و مقرارات را برای زندگی بهتر و آرامش بیشتر طراحی کند و حصاری در برابر قانون‌گریزی بکشد اما درست در مقابل این ذهنیت، حکایت و روایت دیگری از درون ساختمان هرمی بهارستان یا همان خانه ملت به گوش می‌رسد؛ روایاتی که هیچ سنخیتی با قانون نویسی‌ها ندارد و در مسیر خلاف به سرعت در حال حرکت هستند.

برای پیدا کردن مصادیق قانون‌گریزی در میان نمایندگان مجلس که چند ماهی می‌شود بر این کرسی تکیه زده‌اند نیاز به تحقیق و تفحص زیادی نیست و تقغریبا در هرجلسه علنی چندین‌بار از تریبون مجلس کلماتی توهین آمیز به رئیس جمهور، وزراء و .. شنیده می‌شود. و حالا فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار تلاش دارد از مسیر خط ویژه تردد کند. آنگونه که روایت شده این نماینده وقتی با مخالفت سرباز راهور مواجه می‌شود به صورت او سیلی می‌زند؛ اقدامی که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و سیاسی و غیرسیاسی آن را محکوم کردند. البته در این میان برخی همقطاران و رفقای مجلسی نیز به هواخواهی او برخواستند اما مسئله همینجا تمام نشد.

پیکان انتقاد به سوی شورای نگهبان

«اگر شورای نگهبان نباشد ممکن است یک قاتل رای بیاود» این را عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توجیه نظارت استصوابی بیان می‌کند و با همین توجیه نزدیک به یک سوم از نمایندگان مجلس دهم رد صلاحیت شدند؛ فارغ از اینکه خروجی اقدام شورای نگهبان در انتخابات اسفند ۹۸ شد مشارکت ۴۰ درصدی بود اما امروز سایه یک سوال بر سر شورای نگهبان سنگینی می‌کند و آن اقدام نماینده سبزوار است. آیا این نتیجه صلاحیت سنجی شورای نگهبان بود؟!

واکنش‌ها به سیلی زدن آقای نماینده

نارضایتی از رفتارهای اقتدارمابانه از سوی صاحبان منصب یکی از همان رفتارهایی است بارها و بارها از سوی مردم شنیده شده است. اما گویا نقطه پایانی بر این رفتار وجود ندارد و هربار در شکل و شمایلی به نمایش گذاشته می‌شود. این بار هم سیلی علی اصغر عنابستانی از همان‌ سوء استفاده‌هایی است که وقتی خودشان از این جایگاه دور بودند به آن می‌تاختند و حالا خودشان در همان صف قرار گرفته‌اند. اما این موضوع به هرحال از سوی موافقان و مخالفان با واکنش روبه رو شد و بسیاری از نمایندگان مجلس ان را تقبیح کردند و نائب رئیس مجلس نیز در ردای رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نوید بررسی موضوع در این هیأت را داد.

برخی هم مانند مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران هرچند مخالفت با این رفتار را نشان می‌دهند اما کنایه‌ای هم به طیف رقیب می‌زند تا نشان دهد چندان هم دل و دینش با این واکنش نبوده است. در همین راستا نمایندگانی مانند میرسلیم هم نظریه توطئه را مطرح می‌کند و از اساس این ماجرا را مشکوک می‌داند.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • کاربر ناشناس
    0

    نجفی قاتل است روحانی به همه عالم آدم توهین می کند کسی حرف نمی زند یک نفر ازبین ۲۸۰نمایند ه اشتباه کرده این همه هجمه

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      بعضی ها یادشان رفته چه بلای سر نجفی آوردند.

    • کاربر ناشناس
      0

      شما هم خودت مثل همین نماینده ه

    • پاپوش
      0

      برای نجفی پاپوش دوختن.

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی توهین کرد به ملت بیسواد بی شناسنامه و......

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      شما هم خودت مثل همین نماینده هستی مگه سرباز غیراز اجرای قانون چیز دیگری خواسته

    • کاربر ناشناس
      0

      شما هم خودت مثل همین نماینده هستی مگه سرباز غیراز اجرای قانون چیز دیگری خواسته

  • کاربر ناشناس
    0

    نجفی قاتل است شریعتی استانداری خوزستان توهین وپیرمردی را هل میدهد و.....

    نظرات شما -
    • ا
      0

      با این تفسیر شما چون یزید امام حسین رو شهید کرد هر کسی بعد اون می توانست هر بلایی سر مردم بیاره بگه یزید امام حسین رو کشت هیچ کس چیزی بهش نگفت. بنظرم بهتره بجای حمایت کورکورانه کمی هم انتقاد پذیر باشیم

  • کاربر ناشناس
    0

    نماینده اصلاح طلب دردوره دهم چکارهای که نکرد

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی ملت را بیسواد و.....می داند

  • کاربر ناشناس
    0

    استاندار اصلاح طلب مراجعه کننده، را می زند کسی حرف نمی زند

  • زارعی
    0

    وقتی یک قانون گذار این کار شنیعرو انجام میده انتظار داشته باشیم شب راحت توی خونم بخوابیم اراذل اوباشم هرکاری دلشون مخواد مکنند کی به کی!

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا خودت را گول میزنی عمل عمدی بوده

  • کاربر ناشناس
    0

    دلیل نمیشود هر کسی کار اشتباه کرد برای دیگری توجیه کننده باشد اشتباه از هر کسی سر بزند درست نیست

  • سفیر
    0

    من تعجب میکنم از کامنت های مردم صاحبان قدرت از هر طیف و مسلکی دارن وقیحانه ظلم میکنن بعد بعضی ها میگن اصلاح طلبا اینکارو کردن اون کارو کردن و به هم توهین میکنن آقایون خانم ها هر کی از هر طیفی به مردم توهین میکنه غلط کرده و باید یکصدا جلوشون واستاد

    نظرات شما -
    • x
      0

      به قول امیر کبیر ما مردم دانا تا نداشته باشیم اوضاع همینه ک هست

    • کاربر ناشناس
      0

      به قول امیر کبیر ما مردم دانا تا نداشته باشیم اوضاع همینه ک هست

  • نادر
    0

    تیتر خبر رو حال کردین؟؟ اینو میگن موضع گیری کلی در قبال یه موضوع. اینو میگن جامعیت دادن و برجسته کردن یه آسیب و بهره برداری کلان از اون. اینو میگن فتنه گری سیاسی. در کل به این میگن پروپاگاندای سیاسی کثیف.

    نظرات شما -
    • ايرانى اصيل
      0

      آقانادر،متأسفيم ازاين همه كوته بينى شما،قبلاًهم خدمت شماعرض كرديم!اين وچندين اتفاق درطى يك هفته يك موضوع كوچك وعادى نبوده،لطفاًيك كم بيشترازيك جناح وطيف روببين!گوش بده بااين خوراكهاى رسانه اى كه يك عده مسئولين بى لياقت و نادان دست دشمنهاى نظام وكشورمان ميدهند رو يك موضوع كوچك مى بينى!؟!؟دارن به ريش ماميخندند، ميدونى نظام چقدربايدهزينه پرداخت بكنه؟!ما هم اصولگراهستيم چون اصول گراييم آزاديم هركارى بكنيم؟!بهترنيست دراين مواقع ازتحليلهاى داخلى ناراحت نشويم وموضع گيرى جناحى نكنيم؟!اين سيلى يك نماينده به يك سربازنبودبلكه ضربه سهمگين خود برريشه خودمان(نظام) است.

    • علی بابا
      0

      مجلس 20 درصدی این سیلی هم براش کمه که خودشو نماینده این ملت میدونه هر تصمیمی هم تا به حال گرفته بار سنگینی باز به دوش مردم گذاشته ایشون همون دنا پلاس سوار شده بود که سرش رسانه ها تیتر زدن و حتما قرص سردرد شو از داروخانه مجلس نخریده بوده

  • کاربر ناشناس
    0

    خبر فوری هم از اصلاح طلبان حمایت میکند

  • کاربر ناشناس
    0

    خبر فوری فقط از طرفداران غربی حمایت می کند

  • خوراکیان
    0

    کار کاره انگلیسه . کار استکبار جهانی است . کار ایادی و عوامل مزدوران عربستان به کمک اسراییل و پشتیبانی آمریکای جهان خوار است . مردم همیشه در صحنه و هشیار هستند و اینبار نیز گول و ترفند این نقشه های شوم را نمیخورند و خود را از عوال داخلی صف را جدا کرده و مثله همیشه پشت به پشت مسئولین ارشد میمانند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها