افزایش ۲۰۰ درصدی سهم حوزه های علمیه در بودجه


5 بهمن 1399 - 21:05
600dcb4a8ff5f_2021-01-24_23-02
مجتبی توانگر، نماینده مجلس جزئیات مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس درباره مصارف تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ که مربوط به یارانه‌هاست را منتشر کرد.

در جدولی که توانگر منتشر کرده بسیاری از ارقام پیشنهادی دولت در کمیسیون تلفیق تغییر کرده اند.

سهم حوزه‌های علمیه در بودجه ۲۰۰درصد افزایش یافت

سهم حوزه‌های علمیه در بودجه ۲۰۰درصد افزایش یافت

یکی از این تغییرات به سهم «مرکز خدمات حوزه‌های علمیه - بیمه طلاب و روحانیون غیرشاغل» است. رقمی که کمیسیون تلفیق برای این ردیف در نظر گرفته (۱.۴۹۵)، ۲۰۲ درصد از رقمی که دولت برای آن پیشنهاد داده بود (۰.۴۹۵)، رشد نشان می‌دهد.

گفتنی است جدول تبصره ۱۴ در واقع محل مصرف درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها را مشخص می‌کند. درآمد مذکور از زمان آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها و با حذف یاکاهش یارانه برخی کالا‌ها نصیب دولت شده که قرار بود عمده آن به بخش تولید اختصاص یابد، اما این هدف تقریباً در هیچ سالی محقق نشد.

مجتبی توانگر، نماینده مجلس جزئیات مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس درباره مصارف تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ که مربوط به یارانه‌هاست را منتشر کرد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

600dcb4a8ff5f_2021-01-24_23-02
5 بهمن 1399 - 21:05

در جدولی که توانگر منتشر کرده بسیاری از ارقام پیشنهادی دولت در کمیسیون تلفیق تغییر کرده اند.

سهم حوزه‌های علمیه در بودجه ۲۰۰درصد افزایش یافت

سهم حوزه‌های علمیه در بودجه ۲۰۰درصد افزایش یافت

یکی از این تغییرات به سهم «مرکز خدمات حوزه‌های علمیه - بیمه طلاب و روحانیون غیرشاغل» است. رقمی که کمیسیون تلفیق برای این ردیف در نظر گرفته (۱.۴۹۵)، ۲۰۲ درصد از رقمی که دولت برای آن پیشنهاد داده بود (۰.۴۹۵)، رشد نشان می‌دهد.

گفتنی است جدول تبصره ۱۴ در واقع محل مصرف درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها را مشخص می‌کند. درآمد مذکور از زمان آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها و با حذف یاکاهش یارانه برخی کالا‌ها نصیب دولت شده که قرار بود عمده آن به بخش تولید اختصاص یابد، اما این هدف تقریباً در هیچ سالی محقق نشد.

منبع: انتخاب

24

نظرات 46
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
رضا ی 0 0 پاسخ 1399/11/7 -09:43

یکی مارو توجیه کنه که حوزه چه دستاوردی داشته که این قدر بوجه لازمه

حمید 0 1 پاسخ 1399/11/6 -10:41

اکثر طلاب یه مدت تو حوزه درس می خونن عین دانشگاه و بعد تمام کردن درس میرن دنبال شغل

سعید 1 2 پاسخ 1399/11/6 -10:31

حوزه و طلاب از دولت حقوق نمی گیرند این روشنه طلاب پولی که دریافت می کنند به عنوان کمک درسی هستش که از خمس و از سوی مراجع دریافت می کنند اونم زیر یک میلیون هستش

کفش پاره 1399/11/7 -17:47

درودبرکسانیکه خمس راب بینوایان ابرودارمیدهند

. 2 2 پاسخ 1399/11/6 -10:06

دین و هزینه های ان بایستی مردمی باشد نه حکومتی. دین وقتی که از حکومت تغذیه کند مجبور است که انرا تایید و در مقابل ان سکوت کند. این افت برا دین و دینداری است .

مسعود 1 1 پاسخ 1399/11/6 -09:53

باید بدونند که کمیت مهم نیست که هی حوذه علمیه بزنید و اخوند تحویل مملکت بدید و بودجه ان ها رو چند برابر کنید کیفیت مهم است که با کمترین هزینه ها خمینی ها بهجت ها و.... تحویل ایران و اسلام بدهید

... 1 0 پاسخ 1399/11/6 -09:24

ردیف وزارت بهداشت و بیمه کاهش و ردیف فوق افزایش یافته است !!!! بدون شرح

عزراییل 1 1 پاسخ 1399/11/6 -08:53

در تولید اصلا نقش ندارند با اینکه از تعداد کارگران رسمی کشور بیشترند بیش از کارگران حقوق و مزایا دارند!!! در هدایت دینی متاسفانه نقش معکوس طی این سالها داشته اند اعتقادات سست فحشا منکرات زیاد حضور کم رنگ مردم به ویژه جوانان زنگ خطر بزرگی در آینده است

کسری 1 1 پاسخ 1399/11/6 -08:18

خداوندا !!!خودشناسی مهمترین راه خداشناسی است ودر طی این مسیر نیازی به صرف کلان بودجه این مملکت برای تربیت طلاب محترم نیست. اگر انگ مزدور به دردو دل ما نمیزنید.

مری 1 2 پاسخ 1399/11/6 -08:12

بخداکشورها پیشرفت کردند نه رو حوضه و کلیسا ومهبد بودجه گذاشتند نه رو اخوندشون رو فرهنگ و اموزش وپرورش و خدمات درمانی بودجه گذاشتند پیشرفت کردند بااین وضعیت ما صد سال عقب و عقب تر رفتیم واقعا حیف

سرباز 1399/11/6 -10:33

عزیز جان بر عکس کشورهای پیشرفته بیشترین بودجشون رو الان صرف یهودی ها کلیساها و وهابیت می کنند که مغز آدم های مستضعفی چون تو رو شست و شو بدن تا بیان اینجا این چیزا رو نثار کنین

سید حسن 4 1 پاسخ 1399/11/6 -07:02

هم جایگاه بوجه ایی دارند هم از پول خمس می خورند

ناصر 2 2 پاسخ 1399/11/6 -06:49

این بودجه مربوط به بیمه و درمان هستش حقوق و درآمد نیست که

رامین 1 1 پاسخ 1399/11/6 -06:43

حوزه علمیه یه بار هم تو انتخابات از این اصلاح طلب های گردن کلفتی حمایت نکرده، تو ۹۶ از آقای رئیسی حمایت کرد، اون وقت برخی ها همه مشکلات کشور رو از حوزه میکنن و حتی دوس دارن طلبه ها حمایت درمانی هم نداشته باشند! اون کسایی که باید جواب بدن کسایی هستند که از اول انقلاب از این گردن کلفتها حمایت کردن و اینقدر اینها رو جسور کردن که دنیا و آخرت مردم رو به باد دادن. حوزه هیچ موقع تو انتخابات از این گردن کلفتها حمایت نکرده. اینها به خاطر همین با حوزه هم دشمنی دارن. این روشن هستش و تو تاریخ ثبت شده است.

مهدی 2 1 پاسخ 1399/11/6 -06:33

این بودجه درمانی و بیمه هستش.

وحید 2 1 پاسخ 1399/11/6 -06:31

این بودجه تخصیص حقوق و درآمد نیست این بودجه مربوط به بیمه هستش که همه جاها دارند.

ح ر 4 2 پاسخ 1399/11/6 -06:10

کار اشتباهی است که طلاب را از سربازی معاف می کنند این خودش نوعی رانت است .

فرهاد 1399/11/6 -10:22

عزیزم اطلاع نداری چرا حرف می زنی؟! کی گفته طلاب سربازی معافند؟! طلاب تا زمانی که درس می خونن معافیت تحصیلی داند عین دانشجوها و در این مدت نمی تونن استخدام بشن وقتی هم خواستن درس رو کنار بزارن سربازی اجباری رو میرن و من خیلی از این افراد رو میشناسم. چیزی رو که به اون علم نداری در موردش حرف نزن.

محمود 2 2 پاسخ 1399/11/6 -06:08

واعظان کین جلوه درمحراب ومنبر میکنند چون به خلوت میروندآن کاردیگرمیکنند

مهدی 3 1 پاسخ 1399/11/6 -03:42

بخدا هنوز ندیدم یه آخوند کارگری کار کنه چرا مثل مردم نمیرن کار نمی‌کنند نون حلال نمی‌خورند .هیچ کس راضی نیست حقوق وبیمه مجانی به آخوند ا میدن.من یک کارگرم برجی هشتصد هزار تومان از من بیمه و مالیات دولت کم می‌کنه .

جواد 1399/11/6 -10:25

خیلی از طلبه ها کارگری هم می کنند شما اطلاع ندارین دوما حق بیمه حق حداقلی هستش که حتی باید یک بیکار هم داشته باشه که شما اون رو هم برای یه طلبه زیاد میدونین، گردن کلفتا رو ول کردین اومدین گیر دادین به بیمه طلبه ها

یکی از مردم 17 3 پاسخ 1399/11/6 -02:10

چرا پولهای مردم بیچاره از کاگر و کارمند و بازنشسته و جوانان بیکار حتی تحصیل کرده رو برای آخوندسازی هدر میدید؟؟؟؟ بخدا اگه مردم راضی باشند....اگر تو اون حوضه ها حلال و حروم یاد میدن یا یاد میگیرن بدونن که سهمشون از ناله های مردم چیه!!!!

علی 4 18 پاسخ 1399/11/6 -01:45

اگه دقت کنید بودجه مربوط به بیمه و خدمات درمانی و خود حوزه علمیه اصلا بودجه دریافت نمی کنه. خواهش دقت کنید و مغالطه نکنید این حقوق نیست بلکه خدمات درمانی هستش که خیلی هم حداقلی هستش

مدیری 2 19 پاسخ 1399/11/6 -01:44

خواهشن زود قضاوت نکنید من احتمال میدهم ۲۰۰ درصد صحیح نباشد فکر کنم ی صفری اشتباه شده همون ۲۰ درصد صحیح میباشد طیب الله انفسکم ،یا حق ممنون از خبر

یا حق 1399/11/6 -08:15

ولا بلا همون نیم درصدش هم زیاده کدام کار اقتصادی که با معیشت مردم مرتبط باشد این قشر انجام می دهند. بسیاری از کارگران روزمزد که در بخش تولید وخدمات فعال می باشند بیمه ندارند .بعضی ها هم که بیمه کارگری دارند ماهیانه باید مبلغی بابت حق بیمه پرداخت کنند. وبرای مابقی هم که به اداره کار جهت بیمه مراجعه می کنند می گویند سایت بسته است وباید از فنی وحرفه ای گواهی مهارت بگیرند.حالا شما بگویید مهارت اینها چیست؟ چر اینها نباید بروند فنی وحرفه ای شغل یاد بگیرند. چرا نباید کار کنند؟ ما که راضی نیستیم حلا شما اگر درس حلال وحروم می خوانید. باید تفاوت حلال وحرام را بدانید.

حامد 4 17 پاسخ 1399/11/6 -01:40

این بودجه مربوط به بیمه و خدمات درمانی حوزوی ها هستش و خود مرکز مدیریت حوزه علمیه و مراجع اصلا بودجه ای دریافت نمی کنند.

رضا 17 3 پاسخ 1399/11/6 -01:18

حالا فهمیدید که چرا وقتی بودجه اعلام شد طلاب نامحترم اعتراض کردن؟؟ به خاطر مردم نبود عزیزان به خاطر جیب خودشون و مفت خوری بود، به نتیجه هم رسیدن 200 درصد افزایش داشتن ،، حالا یه کارگر برای افزایش 2 درصدی گلایه و اعتراض بکنه، اول که اهمیت نمیدن بعد هم زیادی حرف بزنه گَل آویز میشه... توجه کنید این افزایش 200 درصدی در حالی هست که با اکراه و چندین جلسه تازه قراره یه زمانی اونم با هزار منت 5 درصد به حقوق کارگر و کارمند اضافه کنن، تف به شرفتون

کاربر ناشناس 16 3 پاسخ 1399/11/6 -00:28

کاری با مردم کردن که مردم دیگه خدا را نمی شناسند، با این کارا بیشتر از چشم مردم می افتند

فرداد 17 3 پاسخ 1399/11/6 -00:18

یکی برای مردم ا یران روشن کند که ثمره این هزینه برای حوزه برای ملت و شرح وظائف آخوند چیست .

کاربر ناشناس 1399/11/6 -06:28

فحش دادن وحکومت بر مردم

رضا 16 3 پاسخ 1399/11/6 -00:11

بخوری ، بیاشامید و به چاپید

شهروند درجه ۳ 1399/11/6 -09:26

ولییییییی اسراف هم بکنید اصلا به ما چه

فرهاد 3 15 پاسخ 1399/11/6 -00:02

هرکسی از زندگی طلبه های حوزه اطلاع داشته باشه می دونه که وضعیت زندگیشون از زیر خط فقرم پایین تره. این دولت هر کاری می کنه سودی به حال دنیا و آخرت مردم نداره و سرتا پا زیان و ضرره.

لیلا 1399/11/6 -08:17

خب بروند مثل بقیه کار کنند.پول مفت می خواهند . حق مردم چطوری از گلوی شما پایین میره

ناشناس 26 3 پاسخ 1399/11/5 -23:52

اینهمه اخوند برای چیه با تولید اخوند مردم مسلمون نماز خون نمیشن

علی 25 3 پاسخ 1399/11/5 -23:50

جای تاسف داره، خروجیش به چه دردی میخوره؟!؟!

رحیم 21 4 پاسخ 1399/11/5 -23:34

خوشبحالشون...هم این دنیا بهشت شده براشون هم سرای آخرت وارد بهشت میشن...از بهشت به بهشت جاودانگی...منم با بیکاری و بی پولی و بدبختی روزگار سر میکنم...

علي 29 4 پاسخ 1399/11/5 -23:28

روحانيون محترم چون اين مجلس نماينده اقليتي از مردم ايرانه و أكثريته مردم از اين تصميم ناراضي هستند اين پول مشكل داره خود دانيد از ما گفتن

سجاد 4 26 پاسخ 1399/11/5 -22:33

این خبرا فقط فریب مردمه.من راننده تاکسی ام. تو قم. هزاران روحانی میشناسم که با بدترین شرایط زندگی میکنن. اگه از این خبرا نگن پس چطوری اختلاسگرا یواشکی جیب ملتو خالی کنن. مردم ما بعضیهاشون خیلی ساده ان.

محسن 24 1 پاسخ 1399/11/5 -22:29

پول ما نمیدن بعد حقوق 25 میلیونی به نماینده های مجلس میدن

ناشناس 34 3 پاسخ 1399/11/5 -22:21

سفره مردم روز به روز کوچکترمیشود،فقر بیداد میکند،آنوقت بودجه ای که باید صرفآبادانی وشکوفایی ورفاه مردم شود،خرج معابد آمون میشود،اوف برشما

ايراني 32 3 پاسخ 1399/11/5 -22:06

ما كه راضي نيستيم حرام است سي سال معلمي كردم هيجوقت دويست درصد. بودجه آموزش وپرورش اضافه نشد براي همين هست كه ازچشم مردم مي افتند

بی نام 33 3 پاسخ 1399/11/5 -21:54

به جای یارانه مردم پول حوزه های علمیه رو اضافه می کنید...!!!

تاکسی ران 20 0 پاسخ 1399/11/5 -21:50

راننده تاکسی ها رو بیمه کنید