مدیرکل استاندارد خراسان رضوی:

تخطی از استاندارد در حوزه مصالح ساختمانی خراسان رضوی زیاد است

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: با توجه به سهم ۲۰ درصدی واحدهای تولید مصالح ساختمانی، میزان اعلام جرم از این واحدها به دلیل تخطی از موازین استاندارد عدد قابل توجه ۳۵ درصد از مجموع تخلفات را نشان می‌دهد.

تخطی از استاندارد در حوزه مصالح ساختمانی خراسان رضوی زیاد است

علیرضا جمیع روز دوشنبه افزود: طی ۹ ماه امسال در مجموع علیه ۴۰ واحد تولیدی و خدماتی استان به خاطر عدم رعایت استاندارد اعلام جرم شده که ۵۰ درصد آن در حوزه صنایع غذایی، ۳۵ درصد در بخش مصالح ساختمانی و ۱۵ درصد نیز در سایر بخشها بوده است.
وی مجموع واحدهای تولیدی و خدماتی زیرپوشش این اداره کل را هزار و ۹۳۹ مورد اعلام و بیان کرد: نیمی از این واحدها در بخش صنایع غذایی و ۳۹۱ مورد معادل ۲۰ درصد در بخش مصالح ساختمانی فعالیت دارند بنابراین بیشترین موارد تخطی از موازین استاندارد و اعلام جرم علیه صنایع تولیدی و خدماتی در این استان به نسبت فراوانی صدور پروانه استاندارد و تعداد واحدهای زیرپوشش این اداره کل مربوط به مراکز تولید مصالح ساختمانی است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۴۵۵ پروانه اجباری هم‌اینک برای استفاده از علامت استاندارد در استان معتبر است و شمار استانداردهای تشویقی معتبر نیز ۲۵۸ مورد است
جمیع افزود: از مجموع ۲ هزار و ۷۱۳ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی معتبر در استان هزار و ۴۷۶ فقره معادل ۵۴ درصد مربوط به صنایع غذایی است و ۳۸۴ فقره پروانه استاندارد معتبر معادل ۱۴ درصد از مجموع این پروانه ها در بخش صنایع و مصالح ساختمانی صادر شده است.
وی ادامه داد: ۷۵ درصد موارد تخلف و اعلام جرم در استان مربوط به عدم انطباق محصول یا خدمات با موازین استاندارد، ۲۵ درصد مربوط به جعل علامت استاندارد و پنج درصد نیز مربوط به سایر تخلفات بوده است.
او اضافه کرد: میزان اعلام جرم و تخلف از موازین استاندارد در استان طی ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییر خاصی نداشته است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها