مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

اساسنامه خانه مطبوعات استان سمنان باید اصلاح شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه حمایت از نشریات محلی در دستور کار قرار دارد گفت: اساسنامه خانه مطبوعات استان سمنان باید اصلاح شود.

اساسنامه خانه مطبوعات استان سمنان باید اصلاح شود

فرشید فلاح لاله زاری در نشست ویدئو کنفرانسی با سرپرستان رسانه‌های استان که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه و مطبوعات در منظر مردم اظهار داشت: باید از این جایگاه به نحو احسن استفاده شود.

وی بر انسجام بین خبرنگاران، رسانه‌ها، مطبوعات فعال در استان سمنان گفت: قطعاً با همراهی و همکاری و انسجام بخشی می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر احصای مشکلات جامعه خبری و فعالان این عرصه در این استان گفت: ارتقای امنیت شغلی فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی استان سمنان جزو مهمترین اولویت‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

فلاح تشکیل شورای اطلاع رسانی در استان سمنان را یکی از راهکارها و اتفاقات بسیار خوبی عنوان کرد که در راستای ارتقای ضریب امنیت شغلی خبرنگاران و فعالان این عرصه رخ داده است.

وی اظهار داشت: با تشکیل این شورا دستگاه‌های اجرایی استان سمنان اگر شکایتی از رسانه‌ای دارند باید ابتدا شکواییه خود را به این شورا ارسال کنند تا موضوع از این طریق پیگیری شود؛ البته شاید دستگاه‌های غیردولتی از این مصوبه پیروی نکنند و نیاز است که همراهی و حمایت لازم از رسانه‌های استان وجود داشته باشد تا امنیت شغلی ارتقا یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت: مطبوعات باید از آزادی بیان برخوردار باشند و رسانه‌ها با حفظ حرمت‌ها و بر اساس چارچوب‌های تعریف شده در شرع مقدس و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نسبت به وظایف خود متعهدانه عمل کنند.

فلاح همچنین به موضوع سامانه‌ای شدن آگهی‌های ثبتی با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اشاره کرد و گفت: باید برخی مسائل و مشکلات مربوط به حوزه آگهی‌ها در استان سمنان اصلاح شود.

وی حمایت از نشریات محلی را از رویکردهای مهم این اداره کل برشمرد و گفت: این رویکرد در عمل پیاده سازی و اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به موضوع اصلاح تشکل خانه مطبوعات نیز اشاره کرد و گفت: چتر این خانه باید بخش وسیعی از مطبوعات را در استان سمنان در بربگیرد.

فلاح تأکید کرد: باید مشکلات و مسائل مربوط به فعالیت رسانه‌ها، مطبوعات و خبرنگاران فعال در این استان شناسایی و احصا و نسبت به رفع آن با برگزاری چنین نشست‌ها و گردهمایی‌هایی اقدام شود و راه حل‌های مناسبی ارائه شود.

وی عنوان کرد: در نشست‌های فصلی با خبرنگاران و مدیران و سرپرستان رسانه‌های استان سمنان باید بر روی مسائل جزئی‌تر متمرکز شد تا به نتایج مطلوب در هر بخش دست یافت؛ برای مثال در یک نشست به موضوع امنیت شغلی خبرنگاران و در نشستی دیگر بر حل مشکل تشکل‌های صنفی تمرکز شود تا مشکلات هر حوزه به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس آن نسبت به رفع آن اقدام شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها