مدیر کل مدیریت بحران خوزستان؛

آتش سوزی کانکس محل اسکان یک معلم در دزفول براثر اصابت صاعقه نبوده است

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: بنا بر آخرین بررسی کارشناسان، آتشسوزی در کانکس متعلق به محل استراحت یک معلم در منطقه سردشت دزفول اصابت صاعقه با کانکس نبوده است.

آتش سوزی کانکس محل اسکان یک معلم در دزفول براثر اصابت صاعقه نبوده است

امید بن عباس روز دوشنبه با تشریح جزییات این حادثه به خبرنگاران اعلام کرد: پیرو انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر آتشسوزی در یک کانکس در بخش سردشت شهرستان دزفول در روز سه شنبه 30 دی ۹۹، بررسی‌ها لازم توسط کارشناسان آتش نشانی صورت گرفت و نکاتی از سوی فرماندار دزفول به عنوان رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان تایید و اعلام شد.

وی با تشریح جزییات این حادثه بیان کرد: این حادثه ساعت ۲۲ روز سه شنبه ۳۰ دی ۹۹ اتفاق افتاد که در خبرهای اولیه علت اصلی این حادثه را اصابت صاعقه با کانکس مدرسه اعلام کردند که موجب مصدوم شدن سه معلم شد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به رد مساله اصابت صاعقه با کانکس تصریح کرد: بنا بر نظر کارشناسان و شواهدی به دست آمده هیچ گونه اثر برخود صاعقه با سقف کانکس یا آنتن تلویزیون بالای کانکس مشاهده نشده است و نوع انفجار،، آتشسوزی کانکس و وضعیت فیزیکی کانکس نشان دهند برآمدگی هایی از داخل کانکس به سمت بیرون است که نشان میدهد منبع آتش در درون کانکس قرار داشته است.

وی با تاکید بر این که دانش آموزی در کانکس نبوده است ادامه داد: نکته دیگر این که کانکس مذکور مدرسه نبوده است بلکه محل استراحت یکی از معلمان منطقه بوده است و 2 فرد دیگر مستقر در کانکس معلمان متعلق به آن منطقه نبودند.

بن عباس تصریح کرد: همچنین در محل حادثه وجود یک گاز پیکنیکی مشاهده و تایید شده است که با توجه به این که برای معلم مذکور در هر روز سه وعده غذای گرم ارسال می شده است لذا نیازی به وجود کپسول گاز در محیط نبوده است.

وی با بیان این که سه مصدوم حادثه به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند بیان کرد: یک مصدوم به علت وخامت وضع عمومی به بیمارستانی در اصفهان منتقل شد و ۲ مصدوم دیگر در اهواز بستری هستند،که یکی از آن‌ها از ناحیه سر آسیب دیده که علت آن تاکنون نامعلوم است و احتمال وجود یک حائل مانند پتو روی سر مصدوم پیش بینی شده است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد: براساس شواهد موجود، عارضه ریوی ناشی از استنشاق گاز در مصدومان مشاهده می‌شود که بررسی های بیشتر در این زمینه در دست انجام است.

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها