نخست‌وزیر ایتالیا در آستانه استعفا و سپس تشکیل دولت جدید

روزنامه‌های ملی ایتالیا روز دوشنبه گزارش دادند

نخست‌وزیر ایتالیا در آستانه استعفا و سپس تشکیل دولت جدید

روزنامه La Repubblica به نقل از کونته نوشت: هدف من پیدا کردن توافقی است که چشم‌انداز سیاسی روشنی برای حکومت، تا پایان مجلس بدهد.

این گزارش افزود کونته می‌تواند استعفای خود را روز سه‌شنبه به رئیس جمهور تحویل دهد و بعد ائتلافی تازه را گردآوری کند که از اعضای مرکزگرا و به اصطلاح "مسئول" پارلمان استفاده می‌کند.

دفتر نخست‌وزیری ایتالیا در این باره اظهارنظر فوری نکرده است.

دولت کونته اوایل این ماه به دنبال خروج شریک تازه‌کار آن، حزب Italia Viva با ریاست "ماتئو رنتزی"، نخست‌وزیر سابق از کابینه به خاطر اختلافی بر سر مدیریت بحران کرونا، دچار آشفتگی شد.

اگر چه کونته هفته گذشته از رأی اعتماد پارلمان جان سالم به در برد، نتوانست اکثریت قاطع در سنا را به دست بیاورد؛ به این معنی که وی برای تصویب هرگونه دستورکار سیاسی دچار دشواری خواهد شد، مگر اینکه بتواند حمایت جدیدی جلب کند.

نخست‌وزیر ایتالیا به قانون‌گذاران مرکزگرا و غیرمتحد سنا متوسل شده تا به صفوف دولت بپیوندند، اما تعداد کمی تاکنون پاسخ داده‌اند.

روزنامه Corriere della Sera گزارش داد کونته می‌خواهد رنتزی را به هیئت رئیسه برگرداند و به دنبال ایجاد "دولت امنیت ملی است" که حمایت برخی سیاست‌مداران معتدل راست مرکزی را هم به همراه خواهد داشت.

احزاب اصلی حاکم که به دنبال فشار آوردن به قانون‌گذاران هستند، گفته‌اند انتخابات سریع، دو سال قبل از برنامه، تنها راه برون‌رفت از بن‌بست سیاسی خواهد بود؛ مگر اینکه سریعاً راه‌حلی پیدا شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها