پیام‌رسان «سیگنال» فیلتر شد

پیام‌رسان سیگنال فیلتر شد. از شب گذشته (۵ بهمن) ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه شب سایت این پیام رسان از دسترس خارج شده و از ظهر امروز (۶بهمن) نیز امکان استفاده از اپلیکیشن این پیام رسان، بدون استفاده از فیلتر شکن امکان پذیر نیست.

پیام‌رسان «سیگنال» فیلتر شد

پیگیری‌های پیوست نشان می‌دهد که دستور فیلتر این پیام رسان به اپراتورها ابلاغ شده است.

در حال‌حاضر استفاده از پیام‌رسان سیگنال از طریق دیتای موبایل در صورت خاموش بودن فیلترشکن امکان‌پذیر نیست و هنگام استفاده از پیام‌رسان سیگنال روی اینترنت خانگی تنها امکان ارسال پیام با تاخیر فراهم است و کاربران امکان ارسال تصویر یا وئدیو را نخواهند داشت.

اولین بار اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال در ۲۵ دی ماه به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کمیته فیلترینگ) از اپ‌استورهای ایرانی حذف شد. در نهایت نیز یک هفته بعد با پیگیری‌های پیوست مشخص شد که براساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در سال ۱۳۹۵ برای فیلترینگ چند پیام‌رسان، این کارگروه دستور به حذف این پیام‌رسان از اپ‌استورهای ایرانی را داده است.

همان زمان اعلام شد که این کارگروه براساس همان مصوبه قدیمی به دنبال فیلتر کامل پیام‌رسان سیگنال است. حذف اپلیکیشن سیگنال از اپ‌استورهای ایرانی و در نهایت فیلتر آن در شرایط رخ می‌دهد که در هفته‌های گذشته و بعد از در نظر گرفتن سیاست‌های جدید پیام‌رسان واتس‌اپ برای کاربرانش مبنی بر به اشتراک‌گذاری اطلاعات آنها با فیس‌بوک، بسیاری از کاربران از جمله کاربران ایرانی به سمت استفاده از سیگنال و تلگرام رفته‌اند.

براساس گزارش‌های مختلف در فاصله ۱۷ دی تا ۲۱ دی ماه، یعنی از زمان اعلام سیاست‌های جدید واتس‌اپ، سیگنال ۷۰۵ میلیون بار از اپ‌استور و گوگل‌پلی دانلود شد که این آمار رشد ۴هزار و ۲۰۰درصدی را در مقایسه با روزهای گذشته آن نشان می‌دهد. سیگنال براساس ادعای کارشناسان یکی از امن‌ترین پیام‌رسان‌های موجود است.

منبع: پیوست

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ستم‌دیده
    0

    خیلی‌ها‌بیکار‌میشن

  • چرا
    0

    چرا فیلترش کردن؟ علت چیه؟ به چه دلیل؟ بیایین حداقل ملتو محرم بدونین علتشو بگین ! ملت دست یه عده نادون عهد دقیانوسی گیر افتادن !!!

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      چون فضای مجازی شده بلای جانشان ؛ هر گندی میزنند روز بعد از طریق فضای مجازی برملا میشه !!!!!!!

  • بی ناام
    0

    نمیدونم اینکارا یعنی چی هرچی دوست دارند فیلتر میکنند اصلا نظر مردم مهم نیست مردم نفهمند

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      چون فضای مجازی بلای جانشان است !!!!!!!!

  • هبب
    0

    به عصر حجر خوش آمده اید

  • سید رضا
    0

    بقول معروف شما فیلتر کنید آنها فیلتر شکن دار را می سازند ،فکر میکنید خیلی گنده اید،ننگ با رنگ پاک نمیشه

  • سرد و منجمد
    0

    از سیگنال هم میترسین ؟ مگه واکسن فایزره ؟ میخاد روی ژن ایرانی تاثیر بزارع ؟ نکنه اجنه هایی که کرونا رو پخش کردن دارن سیگنال رو هم توی ایران پخش میکنن ؟!! همه چی رو فیلتر میکنین بعد میخایین مردم از شماها راضی باشن و در انتخابات پرشور شرکت کنن !؟ انتخابات سرد و منجمد

  • عباسی
    0

    این یه ذره آزادی هم به لطف دولت روحانیه . دولت بعدی که همه چیزرو فیلتر خواهد کرد

  • کاربر
    0

    خجالت نمی کشن ۸۰ میلیون نفر گیر یه عده افتادیم بی مغز

  • ستم ديده
    0

    زماني نزديك ميرسد كه مردم همشونو بلاك ميكنند

  • ناشناس
    0

    دلیلش خیلی واضحه. واتساپ به راحتی اطلاعات کاربرانش رو میفروشه و با نصب یک نرم افزار مخرب، راحت اطلاعات واتساپ اون شخص دزدیده میشه. ولی سیگنال جزو امن ترین پیامرسان دنیا شناخته شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها