ارزش دلاری کالاهای صادره از گمرکات آذربایجان‌غربی ۴۴ درصد کاهش یافت

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کالاهای صادره از گمرکات از لحاظ ارزش دلاری ۴۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد، گفت: ارزش دلاری کالاهای صادره از گمرکات استان دو هزار و ۳۱۰ میلیون دلار بوده است.

ارزش دلاری کالاهای صادره از گمرکات آذربایجان‌غربی ۴۴ درصد کاهش یافت

توحید آذربد با اشاره به آمار صادرات از گمرکات آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: در 10 ماهه گذشته 10 میلیون و 27 هزار و 191 تن کالا از گمرکات استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادر شده از لحاظ ارزش دلاری 44 درصد کاهش داشته است، افزود: همچنین میزان صادرات کالا از لحاظ وزن نیز 9 درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی به ارزش دلاری کالاهای صادر شده نیز اشاره کرد و گفت: ارزش دلاری کالاهای صادره از گمرکات استان دو هزار و 310 میلیون دلار بوده است.

وی به خروجی سایر گمرکات از گمرکات آذربایجان‌غربی، گفت: طی این مدت چهار میلیون و 201 هزار و 126 تن کالا از سایر کمرگات از طریق گمرکات استان صادر شده که نسبت به مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 54 درصد کاهش داشته است.

آذربد با اشاره به اینکه طی 10 ماهه سال گذشته میزان 503 هزار و 843 تن کالا از مرزهای استان وارد کشور شده بود بیان کرد: امسال 316 هزار و 830 تن کالا از گمرکات استان وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته از لحاظ وزنی 37 درصد کاهش داشته است.

وی به ارزش دلاری کالاهای وارد شده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش دلاری کالاهای وارد شده از طریق گمرکات آذربایجان‌غربی، 28 درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی بیان کرد: سال گذشته ارزش دلاری کالاهای وارد شده به استان 721 میلیون دلار بوده که به دلیل شرایط کرونایی و تعطیل بودن مرزها این میزان در سال جاری کاهش داشته است.

وی به میزان درآمد گمرکات نیز اشاره کرد و گفت: میزان درآمد گمرکات آذربایجان‌غربی در طول 10 ماهه گذشته چهار میلیون و 498 هزار و 322 میلیون دلار بوده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها