عضو جبهه پایداری درباره اظهارات احمد توکلی درخصوصبدهی بانکی غسال آیت الله مصباح

وضعیت سلامتی احمد توکلی مناسب نیست و نمی‌توان توقعی از ایشان داشت

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره اظهارات احمد توکلی درخصوصبدهی بانکی غسال آیت الله مصباح اظهار داشت: با توجه به وضعیت حاد بیماری پارکینسون احمد توکلی نمی‌توان درباره اظهارات ایشان انتظار خاصی داشت.

وضعیت سلامتی احمد توکلی مناسب نیست و نمی‌توان توقعی از ایشان داشت

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین رجایی، معاون سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در یادداشت مشترکی، مدعی شده‌اند که «غسال محمدتقی مصباح یزدی، یک ابَربدهکار بانکی است که جنازه‌های روحانیون سرشناس را به خانه خود می‌برد و غسل می‌دهد.» غسال مصباح یزدی از زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران ، در یک برنامه تلویزیونی به نقل از «غسال آیت‌الله مصباح» گفته بود موقع غسل، میت چشمانش را گشوده و نگاهی مهربانانه به غسال انداخته است. این ماجرا توسط صدیقی به عنوان «کرامت آیت‌الله مصباح» مطرح شد. صدیقی بعدا مجبور شد بابت این اظهارات عذرخواهی کند.

حالا اما دوباره یادداشت احمد توکلی و حسین رجایی این غسال را در مرکز توجه قرار داده است. غسالی که به ادعای احمد توکلی، «یک کلان سرمایه‌دار است که شبکه بزرگ و تو در تویی از ارتباطات با مسوولان عالی رتبه و روحانیون سرشناس دارد». توکلی همچنین اشاره کرده اسناد این مسائل در بررسی های مختلف در موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت موجود است.

محمدجواد ابطحی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره این یادداشت احمد توکلی گفت: آقای توکلی مجموعه‌ای در ارتباط با شفافیت و این دست از مسائل دارد اما خود درگیر بیماری پارکینسون است و در وضعیت سلامتی مناسبی نیست.

نماینده مردم خمینی‌شهر در ادوار هفتم تا نهم مجلس همچنین تاکید کرد: من معتقدم از نام ایشان (احمد توکلی) استفاده می‌شود و افرادی سایت و موسسه را از طرف او اداره می‌کنند؛ به هر حال با وضعیت و شدت بیماری، نمی‌توان از آقای توکلی درباره اظهاراتشان توقعی داشت.

وی درباره ادعای توکلی مبنی بر وجود اسناد در موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت می‌گوید: اگر ایشان اسنادی دارند ارائه کنند، ما که با ایشان تعارفی نداریم و بیشتر از آقای توکلی هم نگران نفوذ افراد با چهره‌های موجه در بین مسئولان و چهره‌های نظام هستیم و به خوبی می‌دانیم که از ابتدای انقلاب اسلامی مساله نفوذ وجود داشته است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان این مطلب که «فضای رسانه‌ای علیه آقای مصباح است تا بگویند غسال ایشان ثروتمند و رانت‌خوار» است، تاکید کرد: فرضا هم که باشد، این مساله چه ربطی به آقای مصباح دارد؟

وی ادامه داد: باید ترس از نفوذ داشته باشیم تا از چهره‌هایی که خود را به علما و مراجه و مسئولان نزدیک می‌کنند، مراقبت کنیم اما این مورد به خصوص که بگویند غسال آیات مصباح یزدی و حق‌شناس رانت‌خوار بوده و بدهکار بانکی است، جریان مشکوکی به نظر می‌رسد.

ابطحی خاطرنشان کرد: غسل دادن و دفن میت واجب کفایی است و هر کسی می‌تواند در صورتی که توان و علم این کار را داشته باشد - خواه پولدار یا بی‌پول - این کار را انجام دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با ابراز نگرانی از تقویت جو رسانه‌ای برای زیر سوال بردن مصباح یزدی گفت: این جریان مشکوک است و خود آقای توکلی باید در این زمینه پاسخ دهند منتها به واقع با وضعیت سلامتی که درباره ایشان می‌دانیم توقعی از ایشان نداریم اما بالاخره رسانه‌ها باید با آقای توکلی تماس بگیرند و خواهان دریافت مستندات این ادعا شوند تا ببینیم واقعیت مساله چه چیزی بوده است.

ابطحی همچنین خاطرنشان کرد: این روزها درد اصلی ممکلت و مطالبات مردم این مسائلی نیست که آقای توکلی به دنبال آن افتاده‌اند.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • کاربر ناشناس
    0

    جناب اقای ابطحی چرا سفسته میکنید این هم مثل سیلی نماینده مجلس است بگویید غسال اقای مرحوم مصباح کیست اگر به کهولت سن باشد نود درصد مسئولین مملکت دارای کهولت سن هستند شاید هم با این وضع مملکت کهولت سن تاثیری بسزایی دارد

  • آریایی
    0

    حرف حق تلخه !!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    حالا چون آبروتون رفته طرفو دیوانه فرض نکنین

  • احدی
    0

    اقای ابطی معلومه بد جوری سوخته ای ، ۱_ فرض کنیم اقای توکلی پارکینسون دارد معاونش اقای رجایی که سالم است او هم ان خبر را تایید وامضا کرده است ۲_اتفاقا افکار عمومی به شدت مخالف این تقدس سازی های کذب است واعتراض می کندونتیجه هم می گیرد که نمونه اش عذرخواهی اقای صدیقی است ۳_ اگر خبر اقای توکلی پارکینسونی به تعبیر شما دروغ بود باید اقای علی مصباح در ادامه تکذیبه اش صراحتا وبه روشنی می گفت که مرحوم مصباح در کدام مکان وتوسط چه کسی غسل داده شده است ۴ _ مردم حق دارند بدانند که مشتی بیت المال خور خائن چرا خود را به شخصیت های اصیل انقلاب چسبانده اند ۵_ همین فردی که می گویند غسال بوده همان کسی است که خانه ای درسعادت اباد به اقای پناهیان هبه کردبعد اقای پناهیان به توجیه کردن روی اورد وفرمودند حضرت امام وحضرت اقا هم با هدیه دیگران زندگی کرده ومی کنند!؟ الان مردم خوب می فهمند که چرا جنابعالی وامثالهم با فضای مجازی مخالفید چون افکار عمومی با داشتن اطلاعات از طریق فضای مجازی امثال عنابستانی وصدیقی وپناهیان ها را وادار به عذر خواهی می کندواین امر برای شماها کابوس شده است .

  • کاربر ناشناس
    0

    همه آنها مشکل دارند مگرطبری را درخانه لاریجانی رییس قوه قضاییه نگرفتند؟ هرکس رانت خواری ودزدی آنهارابیان کند بیمار است. پناهیان نمونه دیگر رانت خواری که بالای منبر ازخدا وپبغمبر می گوید ولایتی ازگرسنگی ولنگ بستن مردم می گوید وهمه بی وجدان ودزد بیت المال

  • ناشناس
    0

    به نظرم بعد از صدیقی و عنابستانی آقای ابطحی سومین مسوولی هست که باید بخاطر فریب مردم معذرت خواهی و برکناربشه.

  • محمد
    0

    آقای ابطحی سلام انشاءا... که شما در وضعیت سلامت روانی و... شما خوبست؟ چون با این فرمایشات که افاضه فرمودید و دفاعیات بی خردانه تون حقیقتا فکر میکنم ملت بیشتر به صحت عقل شما شک کرنند تا مریضی پارکینسون آقای توکلی !!!!!!!!!!! باور ندارید ؟ یک رفراندوم بذارید

  • جهانگیر
    0

    وقتی یگنفر گوشه ایی از فساد ورانتخواری ودزدی آقایان را برملا وآشکار میکند انگ جاسوس وخودفروش وضدنظام ولرزشها را آماده چسباندن دارید و وقتی اون یکنفر پرونده اش از موارد چسبی شما پاک پاک باشه آلزایمروپارکینسون وباد فتق و....را تو آب نمک خوابانده اید آماده مصرف

  • خسرونژاد
    0

    در پاسخ به اظهارات آقای ابطحی نکات ذیل لازم به نظر می آید: اولاً: از اظهارات آقای توکلی چنین متباتر می‌گردد که مقصود اصلی ایشان افشای چهره واقعی غسال و سواستفاده ایشان از علمای شیعه به مردم و مسئولان است ثانیاً:در صورت صحت ادعای آقای توکلی،بین غسال متمکن با غسال بدهکار به بیت‌المال تفاوت از زمین تا آسمان است ثالثا:سبقه افشاگری‌های آقای توکلی در موضوعاتی نظیر تبانی در واگذاری کشت و صنعت مغان و سازمان خصوصی‌سازی و املاک قزوین ، از یکسو نشان از حساسیت ایشان به حفظ نظام و اموال بیت‌المال داشته و از سوی دیگر علی رغم داشتن بیماری پارکینسون (البته به زعم شما)ضریب بالای هوشی ایشان نسبت سایر مسئولان را برای مردم بدنبال دارد

  • منم مختار
    0

    از سر رنگ شده و ریش سفیدت پیداست حال تو ریاکار معلوم الحال خوب نیست ملت موهایت نیست رنگشان کنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها