۳ شکارچی متخلف در مراغه دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: سه شکارچی متخلف که پس از بارندگی‌ روزهای اخیر به شکار سه سر خرگوش و یک قطعه کبک اقدام کرده بودند، توسط محیط‌بانان دستگیر شدند.

۳ شکارچی متخلف در مراغه دستگیر شدند

غلامرضا زارع در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این افراد از استان‌های همجوار به مراغه آمده بودند و محیط‌بانان شهرستان در گشت و کنترل منطقه «چوان‌باغ» با آنان روبرو شده و آنان را دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: از خودرو شکارچیان مختلف، دو قبضه اسلحه شکاری مجاز، ۴۰ عدد گلوله ساچمه‌ای، دو عدد چاقو و ادوات شکار کشف و ضبط شد و این شکارچیان متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳ گروه از شکارچیان غیرمجاز در زیستگاه‌های مراغه دستگیر شده‌اند، افزود: از ابتدای امسال ۱۳ گروه به علت شکار و صید غیرمجاز دستگیر، جریمه و به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شده‌اند.

زارع، از ساکنان روستاهای حاشیه سهند و همچنین دیگر مناطق شهرستان خواست در صورت مشاهد شکارچیان غیرمجاز، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

منطقه سهند، دامنه رشته کوه‌های سهند از سلسه کوه‌های البرز در جنوب استان آذربایجان‌شرقی را شامل می‌شود که با مساحتی حدود ۵۸ هزار و ۱۹۴ هکتار در ارتفاعات سهند و در میان شهرهای مراغه، بناب، عجب شیر، تبریز و اسکو واقع است.

این منطقه در سال ۱۳۷۹ با هدف حفظ زیستگاه و گونه مهم قوچ و میش ارمنی تحت اداره و مدیریت محیط‌بانی اسکو و پست حفاظتی اربط و پست حفاظتی ذنجناب، به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد؛ سپس در سال ۱۳۹۰ این منطقه از وضعیت شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده ارتفا یافت.

منطقه شکار ممنوع سهند پوشیده از گون، سیاه گون و گونه‌هایی از درمنه، گندمیان علوفه‌ای، گونه‌های مرغوب لگومینوز، انواع درختان و درختچه‌های خشکی پسند شامل بنه، ارس، بادام کوهی و زرشک، گرامینه، زالزالک، گلابی وحشی، فرفیون، مریم گلی، اسطوخودوس، شنگ، غازیاغی، کلاه میرحسن، ختمی و قانقال است.

از گونه‌های شاخص جانوری می‌توان به قوچ و میش ارمنی، خرس قهوه ای، سیاه گوش، گربه وحشی، گرگ، روباه معمولی و شغال اشاره کرد؛ همچنین از پرندگان ساکن در این منطقه می‌توان از کبک کعمولی، کبک چیل، تیهو، بلدرچین، باقرقره، عقاب طلایی، کورکور، کرکس، سارگپه، سنقر گندم زاد، دلیجه و لیل نام برد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها