دیدار و گفت وگوی مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز با وزیر نفت

در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز با وزیر نفت دیدار و گفتگو کرد

دیدار و گفت وگوی مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز با وزیر نفت

در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، دکتر علی خنیفر مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز با بیژن زنگنه وزیر نفت دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار وزیر نفت، از آخرین وضعیتِ پیشرفت کاریِ پروژه گوره به جاسک با مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت‌وگو کرد.

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به مدت چهار روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر بود و ششم بهمن‌ماه به کار خود پایان داد.

گفتنی است شرکت لوله‌سازی اهواز در سال ۹۶ در مناقصه تامین ۱۱۰۰ کیلومتر لوله ۴۲ اینچ خط استراتژیک انتقال نفت گوره به جاسک برنده شده و بنا بر مصالح کارفرما ۶۱۰ کیلومتر از کل پیمان به لوله سازی اهواز واگذار گردید.

نقش شرکت لوله‌سازی اهواز در پروژه انتقال نفت گوره به جاسک

لوله سازی اهواز در سال ۱۳۹۶ در مناقصه تامین ۱۱۰۰ کیلومتر لوله ۴۲ اینچ خط استراتژیک انتقال نفت گوره به جاسک برنده شده و بنا بر مصالح کارفرما ۶۱۰ کیلومتر از کل پیمان لوله سازی اهواز و ۴۰۰ کیلومتر باقیمانده به دولوله ساز دیگر ( لوله‌سازی صفا و ماهشهر) واگذار گردید.

تا قبل از این پروژه اسلب و ورق ترش داخلی نداشتیم

شرکت لوله سازی اهواز همسو با سیاست های کلان کشور و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حداکثرسازی تولید داخل و با قبول ریسک و هزینه این NPD یا ریسک توسعه محصول جدید، پس از ۱۸ ماه پیگیری های فنی و انجام تست‌های مختلف و تولیدات آزمایشی مکرر در شرکت‌های طرف قرارداد کمک نمود برای اولین بار در کشور اسلب و ورق جهت سرویس ترش تولید گردیده و ایران در زمره چند کشور محدود تولید کننده مواد اولیه سرویس ترش قرار گیرد و زنجیره تولید سنگ آهن تالی له توش در کشور کامل گردد.

طی یک سال گذشته فولاد مبارکه بیش از ۲۶۰ هزار تن اسلب ترش و فولاد اکسین بیش از ۱۸۰ هزار تن ورق ترش تولید نموده‌اند.

داخلی‌سازی ساخت مواد پوشش FBE لوله سازی اهواز

با پیگیری‌ها و رایزنی های متعدد با کارفرما و منابع داخلی و پشتیبانی فنی و تکنولوژیکی موفق به اخذ موافقت کارفرما برای تولید مواد پوشش FBE یکی از منابع داخلی شرکت پکا شیمی گردید و پروژه را از واردات مواد مذکور بی‌نیاز نمود.

جلوگیری از خروج ارز از کشور

لوله‌سازی اهواز با فراهم نمودن شرایط داخلی‌سازی کل فرایند کمک نمود از خروج بیش از ۳۰۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شود که این امر با توجه به وضعیت تحریم‌ها و مشکلات واردات و همچنین مصائب تامین ارز کشور موفقیت بزرگ برای شرکت و نهایتا میهن اسلامی محسوب می‌شود.

احداث خط لوله انتقال نفت گوره جاسک و پایانه جاسک

اهداف اجرای طرح انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین از گروه به جاسک و انجام صادرات از پایان های جدید جاسک مبدا خط منطقه گوره شهرستان گناوه استان بوشهر و پس از عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک( منطقه کوه مبارک) به ترمینال و تاسیسات دریایی جدید احداث متصل می گردد. برآورد مدت زمان اجرای کل طرح از سال ۹۶، ۵۴ ماه است.

ضمنا در محل اراضی غرب جاست دو پالایشگاه و و سپس پتروشیمی جانمایی شده و توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث خواهد شد.

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها