وزیر امور خارجه:

تهران و مسکو مواضع خود در شرایط بعد از رفتن ترامپ را با هم هماهنگ می‌کنند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) و در بدو ورود به مسکو گفت: شرایط بین المللی با رفتن ترامپ، شرایط ویژه ای است که نیاز است ما و روسیه مواضع خود را در این خصوص هماهنگ کنیم.

تهران و مسکو مواضع خود در شرایط بعد از رفتن ترامپ را با هم هماهنگ می‌کنند

« محمد جواد ظریف» با اشاره به عمق روابط راهبردی تهران و مسکو گفت: در این سفر درباره تحولات منطقه بویژه مسئله قره‌باغ، برجام، روابط دوجانبه و موضوعات بین المللی از جمله سوریه، افغانستان و یمن با وزیر امورخارجه روسیه رایزنی خواهیم کرد.

ظریف که پیش از روسیه به جمهوری آذربایجان رفت و قرار است در ادامه این سفر منطقه ای عازم گرجستان ، ارمنستان و ترکیه هم شود،تاکید کرد که روابط ایران و روسیه اقتضا می کند تماس ها بین دو کشور بطور مستمر ادامه داشته باشد، همه گیری کرونا هم باعث نشد تا سفرها و تماس ها متوقف شود.

وی با بیان اینکه در این سفر چند هدف دیگر را هم دنبال می کنیم،تصریح کرد: یکی از این اهداف توسعه روابط راهبردی میان ایران و روسیه و دومین هدف بررسی مسائل منطقه ای است.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: بعد از بحران قره باغ و جنگی که در همسایگی ما رخ داد، این جنگ با تلاش فدراسیون روسیه و شخص ولادیمیر پوتین متوقف شد و توافق هایی بدست آمد که اجرای این توافق ها برای کشورهای منطقه از جمله در عرصه هایی همچون ترانزیت و حمل و نقل اهمیت دارد.

وی افزود: با الهام علی یف رئیس جمهوری آذربایجان و دوستان جمهوری آذربایجان دیدارهای خوبی داشتیم و امروز با طرف روسی گفت و گو می کنیم.

ظریف اظهارداشت: در دیدار امروز در خصوص شرایط بین المللی، برجام و ضرورت اجرای تعهدات از سوی همه طرف ها صحبت می شود. ضرورت اجرای تعهدات برجام از سوی همه طرفها، موضع مشترک ما و روسیه است. دیگر شرایط منطقه ای مثل افغانستان، سوریه ، یمن و بحث های دیگر منطقه ای همیشه در دستور کار مذاکرات ما با طرف روس هست که امیدوار امروز فرصت کافی برای پرداختن همه موضوع ها فراهم شود.

وزیر امور خارجه ایران افزود: همیشه در شرایط مختلف، بحث های مهمی با دوستان روسی داریم. در این سفر به دلیل اینکه بحث قره باغ و بحث همکاری شش جانبه یا پنج جانبه، از جمله بحث های مهم خواهد بود، یک ویژگی جدیدی دارد و در این سفر موضوع قفقاز را به طور مشخص پیگیری می کنیم .

وی گفت: شرایط بین المللی هم با رفتن ترامپ، شرایط ویژه ای است و وضعیت ویژه ای بوجود آمده که نیاز است ما و روسیه مواضع خود را در این خصوص هماهنگ کنیم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بی خاصیت تر و سیب زمینی تر از این ظریف خودشه و بس تو بهتره بری به ترکیه بگی بله بله قربان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها