پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۸بهمن/ آغاز روند کاهشی نرخ ارز در سایه احتیاط

امروز نرخ ارز نسبت به روز گذشته کاهش یافت و دلار در ساعاتی به کانال ۲۲هزار تومان نزدیک شد که به نظر می‌رسد این تغییر جهت بازار ارز نشانه تحقق پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر آغاز موج سوم کاهشی باشد.

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۸بهمن/ آغاز روند کاهشی نرخ ارز در سایه احتیاط

بازار ارز امروز با کاهش قیمت دلار و یورو همراه بود، در اولین ساعت معاملات بازار آزاد نرخ دلار با ۴۰۰تومان کاهش در مقایسه با آخرین نرخ روز گذشته به ۲۳۲۳۰ و یورو با افت ۶۰۰تومانی به ۲۷۹۰۰تومان رسید، در تابلوی صرافی‌ملی دلار بدون تغییر با قیمت ۲۲۹۷۰ و یورو با ۵۰تومان کاهش، در قیمت ۲۷۹۰۰تومان نمایان شد.

صرافی‌های رسمی دیگر نرخ این دو ارز را ۱۰۰تومان پایین آوردند و به این ترتیب دلار در این بازار به ۲۲۷۰۰ و یورو به ۲۷۵۰۰تومان رسید، امروز در سامانه نیما هم شاهد کاهش ۱۰۰تومانی قیمت دلار و افزایش ۳۰۰تومانی یورو بودیم که به این ترتیب دلار با قیمت ۲۲۸۵۸ و یورو ۲۸۷۶۶تومان در این سامانه فروخته شد.

بازار متشکل نرخ ارز را ۲۵۰تومان کاهش داد و به همین ترتیب قیمت فروش دلار در این بازار به ۲۲۲۰۲ و یورو به ۲۶۶۲۱تومان رسید، همچنین در بازار امروز درهم امارات ۱۸۰تومان ارزش خود را از دست داد و به سطح ۶۴۰۰تومان کاهش یافت.
روند نزولی بازار ارز تا پایان ساعت کاری امروز با شیب ملایم ادامه داشت؛ طبق آخرین نرخ‌هایی که کانون صرافان اعلام کرده قیمت دلار آزاد به ۲۳۲۰۰ و یورو به ۲۸هزار تومان رسید و صرافی‌ها نیز نرخ فروش دلار را به ۲۲۶۵۰ و یورو را به ۲۷۴۵۰تومان کاهش دادند؛ صرافی‌ملی هم قیمت فروش دلار را تا ۲۲۹۲۰ و یورو را تا ۲۷۸۵۰تومان پایین آورد.

همانطور که گفته شد امروز نرخ درهم حدود ۲۰۰تومان افت کرد و باعث شد سطح انتظارات تورمی در بازار پایین‌ آمده و دلار با کاهش قیمت همراه شود، همچنین از دیگر عواملی که در روند نزولی بازار ارز تاثیرگذار بوده کم شدن حجم خرید نسبت به روز‌های گذشته است.

بر اساس شنیده‌ها، از ابتدای هفته میزان تقاضا برای خرید دلار کاهش پیدا کرده و معامله‌گران دست از خرید کشیده‌اند و آن‌هایی که همچنان در بازار حضور دارند با احتیاط بسیار و در حجم پایین خرید و فروش می‌کنند زیرا همانطور که در گزارش‌های قبلی گفته شده، جو روانی پیروزی بایدن و احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران کماکان در بازار ارز وجود داشته و حتی زمانی که دلار از هفته گذشته فاز افزایشی به خود گرفت، فعالان بازار اظهار می‌کردند که انتظارات کاهشی ناشی از این اتفاق همچنان پابرجا است.

امروز هم که روند کاهشی بازار برخلاف روزهای گذشته تا ساعات پایانی معاملات ادامه داشت و نرخ ارز در میانه روز افزایش نیافت، باعث شد بسیاری از کسانی که در طول یک هفته گذشته ارز خریده بودند حالا از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها و با تصور ادامه روند نزولی بازار در روزهای آینده، فروشنده شوند و این افزایش حجم فروش نیز باعث شد دلار کاهش قیمت بیشتری را تجربه کند.

آینده مبهم بازار ارز و عقب‌نشینی بازیگران قدیمی
اما این روزها که بازار ارز در انتظار اخبار سیاسی از سوی آمریکا و مشخص شدن رویکرد بایدن به حالت بلاتکلیفی درآمده و نوسانات رفت و برگشتی دلار شدت گرفته، باعث شده بازیگران قدیمی بازار تا روشن شدن این موضوع عقب‌نشینی کنند.

در صورتی که اخبار منفی از این سمت به گوش برسد معامله‌گران بزرگ وارد میدان شده و با افزایش حجم خرید دلار را به رقم‌های بالایی خواهند رساند، اما اگر پیش‌بینی‌های مثبتی که درمورد روابط دو کشور وجود دارد محقق شود، مسیر آزادسازی منابع بلوکه شده ایران نیز هموار خواهد شد که در این شرایط می‌توان به کاهش بیشتر قیمت دلار امیدوار بود.

دلار فردا ارزان‌تر می‌‎‌شود
با توجه به اینکه امروز نرخ ارز روند نزولی ادامه‌داری در پیش گرفت، یک فعال بازار اظهار کرده که قیمت دلار و یورو فردا ۸بهمن ماه نیز کاهش خواهد یافت و حتی انتظار می‌رود دلار به کانال ۲۲هزار تومان بازگردد، البته گفته شده در صورتی که روند نزولی بازار امروز آغاز همان موج سوم ریزشی باشد که پیش‌بینی شده، این بار دلار با سرعت کمتری مسیر کاهشی را طی خواهد کرد و البته از ماندگاری بیشتری برخوردار خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • بایدن منجی عالم بشریت
    0

    صبر کنید صبح نزدیک است

  • کاربر ناشناس
    0

    تا دولت نخواهد دلار کاهشی نخواهد شد زیرا این موضوع برایشان درامد زا است و مردم هم سرکار هستند

  • احمد
    0

    منتظریم بایدن بیاد اقتثادمونو‌رونق بده

  • سعید
    0

    تا انتخابات دلار 9 تومن میشه.

  • ایمان
    0

    به این میگین کاهش ؟؟ نرخ دلار وحشتناکه دست یردارید با این وضعیت اقتصادی که ساختید

  • ali
    0

    موضوع دلار در کشور ما هیچ ارتباطی با مسائل موارد بالا ندارد و کاملا دستوری است که دولتهای ما برای کسری بودجه خود قیمت را بالا نگه میدارند . نمونه آن اول دوره روحانی بود که دلار سقوط آزاد کرد ولی دولت نگذاشت قیمت پائین تر برود و آنرا بالا نگه داشت

  • محمود
    0

    دست بردارید الان دلار ۲۴۳۰۰ تومانه چرا الکی حرف میزنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها