پیام ناوالنی از زندان

منتقد کرملین که اکنون در یک بازداشت ۳۰ روزه به سر می‌برد و درخواست برای آزادی سریعش نیز از سوی دادگاه رد شده، از داخل سلول زندان هم به فکر ادامه مبارزه علیه کرملین است.

پیام ناوالنی از زندان

در حالیکه تلاش‌ها برای آزادی الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه همچنان در جریان است و از آنجا که امیدی برای آزادی وی وجود ندارد، حامیان ناوالنی قصد دارند تا یکسری اعتراضات گسترده جدید در سراسر روسیه در روزهای آتی به راه بیندازند.

جلسه استماع روز پنجشنبه در دادگاه درباره پرونده ناوالنی به موجی از دستگیری‌ها در سراسر مسکو منجر شد و بسیاری از متحدان ناوالنی و از جمله برادرش دستگیر شدند.

ناوالنی ۴۴ ساله اوایل ماه جاری میلادی و پس از بازگشت از آلمان در فرودگاه بین‌المللی مسکو بازداشت شد.

علت دستگیری این اپوزیسیون روسی اتهامات مربوط به نقض مفاد مربوط به حکم حبس تعلیقی است که ناوالنی آن را با انگیزه سیاسی می‌داند.

وی روز پنجشنبه از طریق لینک ویدئویی از سلول زندانش در جلسه دادگاهی شرکت کرد و روندهای کیفری علیه خودش را تلاشی از سوی مقام‌هایی دانست که به دنبال تهدید و ارعابش هستند.

وی گفت: تعداد زیادی از مردم یا به عبارتی ده‌ها میلیون نفر با من موافقند. ما هرگز به این افراد اجازه نمی‌دهیم تا کنترل کشور را به دست بگیرند و کشور را به یغما ببرند.

اعتراضات شنبه گذشته در بیش از ۱۰۰ شهر روسیه از سوی مقام‌های این کشور ممنوع اعلام شده بود و پلیس با دستگیری ۳۵۰۰ تن به آن واکنش نشان داد.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها