علیرضا زاکانی:

آمریکا باید در قالب ۱+۵ به برجام برگردد/ مذاکره دوطرفه نادرست است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: آمریکا زمانی حق برگشت به برجام را دارد که در قالب ۱+۵ برگردد و صحبت کند وگرنه مذاکره دو طرفه در شرایط فعلی، فرار رو به جلو و نادرست است.

آمریکا باید در قالب ۱+۵ به برجام برگردد/ مذاکره دوطرفه نادرست است

علیرضا زاکانی با اشاره به مشکلات پیش روی رییس جمهور جدید آمریکا و برخی تعبیرها مبنی بر مذاکره دوباره درباره برجام اظهار داشت: مشکلات موجود در کشور باید مبتنی بر توانمندی‌های کشور حل شود و تلاش برای بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های داخلی باشد.

زاکانی گفت: ایران در دهه‌های شصت، هفتاد، هشتاد و نود به ندرت مذاکراتی با آمریکایی‌ها داشته که خیانت، دروغگویی و بی پروایی نتیجه آن بوده و باید خسارت وارده در برجام را جبران کند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه دنیا از شر موجود پلیدی به نام ترامپ رها شده است افزود: هنوز ما با شر سیاست‌های نظام استکباری آمریکا درگیر هستیم و فقط عاملان این سیاست‌ها به شیوه‌های متفاوت رفتار می‌کنند.

زاکانی ادامه داد: سیاست آمریکایی‌ها با اعمال فشار بر ایران نشان داد که شکست خورده است و دچار یک اشتباه محاسباتی نسبت به قابلیت جمهوری اسلامی ایران شدند و امروز نیز همچنان از موضع بالا صحبت می‌کنند، گرچه هر کس صحنه جهانی را نگاه می‌کند ضعف و افول آن‌ها کاملاً مشخص است.

وی با بیان اینکه مذاکره یا هر موضوعی که بنای طرح آن وجود داشته باشد نیاز به مقدمه‌ای دارد گفت: آمریکایی‌ها باید همه تعهدات خود را به شکل ملموس انجام دهند و خسارت‌های ما را پرداخت کنند.

زاکانی تصریح کرد: آمریکا زمانی حق برگشت به برجام را دارد که در قالب پنج به اضافه یک برگردد، و صحبت کند وگرنه مذاکره دوطرفه در شرایط فعلی، فرار رو به جلو و نادرست است.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • یا مهدی
    0

    جناب عقل کل کجای دنیا مذاکرات یکطرفه است ؟!!! نکنه میخوای با اجنه مذاکره کنی بس کنید این مسخره بازیها رو مثل آدم بشینید مذاکره کنید ملت رو ازین فلاکت نجات بدید

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم نابود شدند تا کی میخواهید ادامه دهید شما که از این تحریمها نهایت استفاده را میکنید بیچاره ما مردم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها