وزیر امور خارجه در جمهوری خود مختار نخجوان:

آزادسازی اراضی اشغالی قره باغ موجب خرسندی جمهوری اسلامی است

وزیر امور خارجه گفت: در آزاد سازی اراضی اشغالی اگرچه انسان‌هایی جان خود را از دست دادند اما آزاد سازی آن موجب خرسندی جمهوری اسلامی ایران است.

آزادسازی اراضی اشغالی قره باغ موجب خرسندی جمهوری اسلامی است

محمد جواد ظریف در آخرین مرحله از سفر خود به منطقه، ظهر امروز(شنبه) با حضور در جمهوری خود مختار نخجوان با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از آغاز سفر منطقه ای خود از باکو و پایان آن در جمهوری خودمختار نخجوان، از آزاد سازی اراضی اشغالی بعنوان تحولی یاد کرد که اگرچه انسان هایی در این ارتباط جان خود را از دست دادند اما آزاد سازی آن موجب خرسندی جمهوری اسلامی ایران است و درعین حال لازم است با استفاده از فرصت پیش آمده برای همکاری‌های منطقه ای، از وقوع مجدد چنین درگیری هایی در آینده پیشگیری کرد.

ظریف با تشریح سفر منطقه ای خود و گفتگوهای انجام شده و همچنین دیدگاه های مقامات کشورهای مذکور، از استقبال عمومی از همکاری منطقه‌ای سخن گفت و اهمیت آن خصوصا در حوزه برقراری اتصالات حمل و نقل در منطقه و مسیرهای ترانزیتی بویژه نقش مهم نخجوان در این ارتباط را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به ریاست گروه دوستی پارلمانی ایران و نخجوان از سوی واصف طالب‌اف همکاری های پارلمانی فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد.

واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت همکاری‌های نخجوان با کشورمان در حوزه تبادلات تجاری و برق و در موضوعات فرهنگی بویژه زبان فارسی، آمادگی نخجوان در حوزه های راه آهن و ترانزیت، راه‌ها، گمرکات و امکانات فراهم شده برای پذیرش کالاهای ترانزیتی با هدف توسعه همکاری های منطقه را مورد تاکید قرار داد.

مسائل محیط زیست ارس، رسیدگی به امور ایرانیان مقیم و کرسی زبان فارسی در دانشگاه دولتی نخجوان از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود.

دکتر ظریف در این دیدار از واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان به دلیل ترجمه کتاب "دیپلماسی چند جانبه" ایشان به زبان آذری و تدریس آن در دانشگاه دولتی نخجوان تشکر و قدردانی کرد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها