هدف از توهین به رئیس‌جمهوری چیست؟

یک فعال سیاسی با اشاره به خط تخریب رئیس‌جمهوری اظهار داشت: گروه‌هایی با توهین و تخریب به دنبال عصبانی‌کردن روحانی و تضعیف دولتند.

هدف از توهین به رئیس‌جمهوری چیست؟

اخلاق، عنصر گمشده برخی گروه‌ها و جریانات در عرصه سیاسی کشور است. نه رای مردم برای این گروه‌ها اهمیت دارد و نه تذکرات و خط مشی رهبرانقلاب که همواره این گروه‌ها را از توهین و تهمت به مسئولان اجرایی کشور بازداشته‌اند. ادعا می‌کنند دغدغه مردم را دارند اما خود حاضر نیستند در مورد بودجه‌هایی که می‌گیرند کوچک‌ترین شفاف‌سازی انجام دهند. از طرف مردم سخن می‌گویند اما در کمتر انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم توانایی جلب رای اکثریت را دارند. خلاصه آنکه گروه‌هایی با تناقض‌های فراوان به توهین و تخریب به شخص دوم نظام جمهوری اسلامی ایران رو آورده‌اند.

فارغ از بحث اشخاص و اینکه چرا فلان فرد ادبیات توهین آمیز در برنامه زنده شبکه چهار صداوسیما به زبان آورده، مسئله جولان طیفی در عرصه سیاسی است که اهداف خود را با توهین و تهمت به پیش می‌برد. آیا این امر نشان دهنده افول اخلاقی در عرصه سیاست کشور است یا عدم برخوردها باعث قدرت گرفتن این گروه‌ها شده است؟

در گفت‌وگو با «غلامعلی رجایی» فعال سیاسی به سوالات اشاره شده، پرداختیم.



توهین‌کنندگان جایی در جریانات اصیل سیاسی کشور ندارند

رجایی در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد و جریانات به توهین و تخریب نسبت به رئیس جمهور روی آورده‌اند، گفت: من فکر می‌کنم در ابتدا باید حساب این افراد را از جریان‌های سیاسی اصیل و ریشه دار کشور جدا کرد. به عنوان مثال آن فردی را که در شبکه چهارم حضور پیدا کرد و سخنان زشتی به زبان آورد، نباید جزو جریان های سیاسی تابلودار کشور به شمار آورد. من در جریانات سیاسی موجود چه چپ و چه راست چنین رویه‌ای را نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه بدون تردید انتقادهایی به دولت وارد است، بیان داشت: انتقاد به دولت قابل پذیرش است اما استفاده از ادبیات توهین آمیز و دروغین قطعا از سوی هیچ فرد عاقلی مورد پذیرش نیست. شما دیدید که در مجلس هم با آقای ظریف رفتار درستی انجام نشد. بنابراین تندروهای جناح راست که عمدتا ریشه در جبهه پایداری دارند دست به این اقدامات می‌زنند که مایه تاسف برای کشور است.

رجایی در مورد اهداف این گروه‌های تندرو هم گفت: به نظر من می‌خواهند روحانی را با بدرقه بدی مواجه کنند و رئیس جمهور را عصبانی کنند. روحانی هم عصبانی بشوند ممکن است حرف‌هایی بزنند که دوباره همین جریانات به بهانه همین حرف‌ها حملات به دولت را افزایش دهند. به عنوان مثال حرف هایی که روحانی در مورد بودجه زد نشان داد که اگر بخواهد وارد زمین بیان واقعیت‌ها شود دست روحانی پر است.

عذرخواهی رئیس صداوسیما کافی نیست

وی با اشاره به سابقه رفتارهای توهین آمیز و برهم زدن تجمعات و نشست‌ها از سوی گروه‌های تندرو گفت: همین تندورها رابطه ما را با عربستان خراب کردند که هنوز هم این رابطه به زمان قبل از حمله به سفارت عربستان برنگشته است. اگر این افراد تبعات رفتارهای خود را می‌دیدند و با آن‌ها برخوردهای قانونی انجام می‌شد، قطعا نمی‌توانستند گسترش پیدا کنند. جای تاسف اینکه چرا صداوسیما تریبون در اختیار این افراد قرار می‌دهد. صداوسیما باید خانه تکانی اساسی انجام دهد و اینکه آقای علی عسگری عذرخواهی کند کافی نیست. علی عسگری باید شبکه‌هایی را که از این افراد دعوت می‌کنند مدیریت و سازماندهی کند. این اتفاق بی‌سابقه بود که از تریبون صداوسیما که با پول مردم اداره می‌شود به شخص دوم نظام و نماینده مردم توهین شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مدعی‌العموم حتما باید وارد شود، بیان داشت: به سادگی نباید از این رفتار عبور کرد اگر دو، سه باری با این مسائل برخورد مناسب انجام شود این گروه‌ها دایره تنگ‌تری برای فعالیت‌ها و بی‌اخلاقی‌های خود خواهند دید. وقتی این گروه‌ها نهی لازم را نمی‌بییند به رفتار خود ادامه می‌دهند. متاسفانه این اتفاقات نشانه انحطاط است. هر چند معمولا جامعه ایران با حرکت‌های تند و افراطی همراهی نمی‌کند، اما همین میزان هم پسندیده نیست.

قوه قضاییه برخورد نکند، شاهد گسترش بی‌اخلاقی‌های سیاسی خواهیم بود

وی در پاسخ به این پرسش که چرا توهین به رئیس جمهور آزاد است اما نقد قوای دیگر امکان پذیر نیست، هم گفت: این امر یکی از نقیصه‌هایی است که در کشور وجود دارد. قوه قضاییه در مسئله توهین به رئیس جمهور سستی کرد. آقای رئیسی در کنار اقداماتی مثل شناسایی موانع تولید که باید خداقوت هم گفت باید با توهین به رئیس جمهور برخورد کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بیانگر ملت ایران است. قوه قضاییه باید ورود کند و شخص رئیس قوه قضاییه باید در این قضیه واکنش نشان می‌داد. اگر کسی به سوابق توهین کنندگان دقت می‌کرد به این افراد تریبون داده نمی‌شد. قوه قضاییه اگر برخورد نکنند شاهد گسترش بی‌اخلاقی‌ها در عرصه سیاسی کشور خواهیم بود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • وطن
    0

    نشان میده اخلاق دیگه نیست اگر براساس قانون باهر کس برخورد میشد یاطرف جواب گو کارش بود توهین معنی نداشت چون مشکلی حل نمی شه

  • مهدوی
    0

    من این کسانی که به شخص رئیس جمهور توهین میکنند را نمی پسندم ،ولی بنده هم جناب رئیس جمهور ۲۰ سال سابقه کار دارم بیمارم پنج سالی هست افتاده ام گوشه خونه دوسال هست افتاده ام دنبال از کار افتادگیم از تامین اجتماعی از کمیسیون پزشکی دولت جناب عالی راضی نیستم روزگارم را سیاه کردن آیا یک بیمار ۵۰ ساله اعصاب و روان که ۱۷ سال است دارو میخورد وتحت نظر پزشکهای متخصص بوده باید اسیر تامین اجتماعی و کمیسیون پزشکی بشه من حقم‌ را میخواهم‌ بیشتر ازحقم را به من ندن پولو گرفتنی سه بار میشمارند ولی دادنی جون میدن لعنت خدا به این اداره های فاسد ، با تشکر از خبر فوری،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها