فرماندار شهرستان قشم:

۶۶ پروژه به مناسبت دهه‌ فجر در قشم به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان قشم با گرامی‌داشت دهه فجر گفت: همزمان با این ایام مبارک دهه فجر، ۶۶ پروژه دولتی و خصوصی با ۵۲۴ میلیارد تومان اعتبار در قشم به بهره‌برداری می‌رسد.

۶۶ پروژه به مناسبت دهه‌ فجر در قشم به بهره‌برداری می‌رسد

علیرضا نصری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: 9 طرح آموزشی، هفت پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای، هشت طرح ورزشی، هفت طرح خدماتی توسط شهرداری‌ها و‌ دهیاری‌ها، چهار پروژه بهداشت و درمان، چهار پروژه مربوط به آب، چهار طرح صنایع تبدیلی و شیلات و 14 طرح توزیع برق، دو طرح جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، پنج پروژه گردشگری و دو طرح مخابراتی که بیشتر این پروژه‌ها به بخش دولتی مربوط می‌شود در ایام دهه فجر افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعتبارات مربوط به پروژه‌های دولتی از محل اعتبارات استانی است و اعتبار مربوط به آب از محل اعتبارات ملی تامین شده است، افزود: دولت در حال حاضر روزانه 11 هزار و 250 متر مکعب آب خریداری شده از شرکت‌ مپنا را در اختیار روستاییان این جزیره قرار می‌دهد.

فرماندار قشم ادامه داد: بخش دیگری از آب مورد نیاز روستاهای جزیره قشم هم از محل چهار هزار متر مکعب ظرفیت آب روستای کووه‌ای تامین می‌شود.

نصری با اعلام اینکه بعضی از روستاها دارای سیستم آب شیرین‌کن هستند، یادآور شد: در روستای رمچاه سیستم آب شیرین‌کن یک‌هزار متر مکعبی، در سلخ یک هزار و 200 متر مکعبی که هم اینک 700 متر مکعب تولید روزانه دارد و در کاروان هم از سیستم 500 متر مکعبی نصب شده 300 متر مکعب در روز آب شیرین استخراج می‌شود که در پروژه آبرسانی روستایی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گفته وی، سیاست دولت ایجاد راه‌اندازی سیستم آب شیرین‌کن در روستای باسعیدو برای سرعت بخشیدن به تامین آب مورد نیاز روستاهای غرب جزیره قشم می‌باشد که جانمایی آن انجام شده است که به کاهش مسیر دسترسی مردم به آب شرب کمک می‌کند.

وی گفت: راه‌اندازی سیستم آب شیرین‌کن در رمچاه برای تامین آب روستاهای حمیری، تولا و کابلی و دفاری هم در برنامه‌ نماینده دولت در قشم قرار دارد.

فرماندار شهرستان قشم با اذعان به این مطلب که ساخت آبشیرین‌کن زمانبر است از کسب موافقت اولیه خرید روزانه پنج‌هزار متر مکعب آب دیگر از مپنا خبر داد.

علیرضا نصری تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 17 هزار و 250 متر مکعب آب برای تامین مصرف روستاییان جزیره قشم توسط دولت در اختیار آنان گذاشته می‌شود که در صدد افزایش آن به 22 هزار و 250 متر مکعب در روز هستیم.

نصری تاکید کرد: کارهای زیرساختی انتقال مستقیم آب شرب به منازل روستاهای جزیره قشم به جز دو روستای نقاشه و تورگان که به مناقصه گذاشته شده، انجام شده است و با اتمام کارهای نرم‌افزاری پروژه آب، مردم روستاهای قشم می‌توانند آب مورد نیازشان را از طریق باز کردن شیر آب در منازل خود، تامین‌ کنند.

فرماندار قشم همچنین از دهه فجر به عنوان دهه رهایی ملت ایران از چنگال استبداد، استکبار، تبعیض و ظلم دوران طاغوت یاد کرد و افزود: ارزش‌های این ایام مبارک که با میلاد خجسته حضرت زهرا (س) همزمان شده است باید برای نسل جوان و‌ نوجوان کشور به شیوه مناسب تبیین شود تا آنان که دوران انقلاب را درک‌ نکرده‌اند، با ارزش انقلاب پدران و مادران خود آشنا شوند.

وی همچنین از نگاه دولت به جزایر هنگام و لارک سخن‌ گفت و یادآور شد: در جزیره لارک 22 پروژه شاخص با اعتبار 100 میلیارد تومان شروع شده که 12 مورد آن به بهره‌برداری رسیده و در هنگام هم طرح‌های مختلفی در دست اجرا داریم.

شهرستان قشم متشکل از جزایر قشم، لارک و‌ هنگام با حدود 150 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها