رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی:

تعرفه خدمات مهندسان خراسان شمالی نیاز به اصلاح دارد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با بیان اینکه تعرفه خدمات مهندسان باید اصلاح و بازنگری شود گفت: تعرفه خدمات مهندسان در این استان از سال پیش افزایش نداشته است که این امر سبب اعتراض و گلایه این قشر شده است.

تعرفه خدمات مهندسان خراسان شمالی نیاز به اصلاح دارد

مهندس علی اکبر رمضانی روز دوشنبه اظهار داشت: تعرفه خدمات مهندشان توسط شورای مرکزی اعلام می شود، این شورا بر اساس قیمت تمام شده ساختمان، تعرفه خدمات مهندسان در گروه های مختلف را مصوب می کند اما این ارقام باید در هیات چهار نفره استان ها نهایی شود.

وی افزود: نشست هیات چهار نفره هنوز در استان تشکیل نشده است، در این باره بیش از ۱۰ نوبت با اداره کل راه و شهرسازی استان مکاتبه شده اما این نشست برگزار نشده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: تعرفه خدمات مهندسان باید افزایش یابد و در این باره پیگیر هستیم تا درخواست این قشر پنج هزار نفری عضو سازمان، به نتیجه برسد.

رمضانی افزود: بر اساس قانون تعرفه و حق الزحمه خدمات مهندسان ۴.۱۷ تا ۵.۲۵ درصد از هزینه تمام شده ساخت ساختمان است اما اکنون این رقم در استان کمتر از ۱.۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: امسال مصالح ساختمانی و در مجموع هزینه تمام شده ساخت ساختمان بسیار افزایش یافته است از این رو بر اساس قانون باید حق الزحمه مهندسان هم افزایش یابد اما امسال این امر محقق نشده است.

وی افزود: در این استان تعرفه ها نظام مهندسی، در سال های گذشته، همواره کمتر از تعرفه اعلام شده توسط شورای مرکزی بوده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تصریح کرد: حق الزحمه مهندسان، هر ساله همچون حقوق کارمندان و کارگران اضافه می شود.

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، پنج هزار نفر عضو دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها