استاندار تهران نسبت به افزایش مراجعان سرپایی کرونا هشدار داد

استاندار تهران با هشدار نسبت به افزایش مراجعان سرپایی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد.

استاندار تهران نسبت به افزایش مراجعان سرپایی کرونا هشدار داد

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه بررسی عملکرد طرح شهید سلیمانی در استان تهران اظهار داشت: بر اساس گزارشات ارائه شده روند مراجعان سرپایی در استان تهران افزایش پیدا کرده و چند روزی است که شاهد افزایش بستری ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش بستری ها در روزهای آتی هشدار جدی است افزود: به فرمانداران بخشنامه ای ارسال شده مبنی بر اینکه در ایام تعطیلات پیش رو هیچ مجوزی برای تردد خارج استان صادر نشود مگر مورد خاصی که شخص فرماندار تشخیص دهد، چراکه ترددها تنها سبب انتقال بیماری به استان دیگری نمی شود، بلکه بیماری را از استان دیگری نیز به تهران می آورد.

استاندار تهران در مورد برگزاری جشنواره فجر تاکید کرد: مقرر بود این جشنواره با یک سوم ظرفیت برگزار شود، اما روز گذشته شاهد رعایت نشدن پروتکل ها در حواشی این جشنواره بودیم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید مراسم دهه فجر را با حداقل نفرات انجام می داد، اما تعداد زیادی دیروز به مرقد امام راحل رفته بودند.

محسنی بندپی گفت: مقرر است مراسم ۲۲ بهمن فقط به صورت رژه موتوری انجام شود و در تجدید میثاق رئیس جمهوری و رئیس مجلس در مرقد امام راحل نیز شاهد رعایت تمام پروتکل ها بودیم، به این ترتیب هیچ تجمعی در استان تهران قابل قبول نیست.

طرح شهید سلیمانی ادامه یابد

استاندار تهران با اشاره به چهار محور مهم شناسایی، رهگیری، قرنطینه و حمایت اجتماعی بر ضرورت استمرار طرح شهید سلیمانی تاکید کرد.

محسنی بندپی اظهار داشت: در حال حاضر میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین ۷۶ تا ۷۴ درصد است و اگر مترو و اتوبوس را با راهکاری می توانستیم در فاصله گذاری اجتماعی ارتقاء دهیم له طور قطع این عدد خیلی بالاتر بود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها باید در جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی همکاری لازم را داشته باشند افزود: در بودجه سال آینده حداقلی برای زیرساخت های بهداشتی در نظر گرفته نشده است که در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدوین این بودجه تاکید شد.

استاندار تهران اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی در حقیقت کمبودهای زیرساخت های سلامت را جبران می کند و باید ادامه پیدا کند.

محسنی بندپی گفت: اقداماتی که تا به امروز انجام شده و کاری که نظام سلامت و تیم مقابله با کرونای استان تهران شامل نیروی انتظامی، هلال احمر و سایر دستگاه ها انجام دادند به نقطه درخشانی رسیده و باید قدر آن را بدانیم و نباید با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این شرایط بهینه را از دست بدهیم.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها