رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اگر اصولگرایان مذاکره کنند پشتوانه اجرایی آن بیشتر است

نماینده مجلس گفت: اگر اصولگرایان مذاکره کنند پشتوانه اجرایی آن بیشتر است چون اصولگراها به سیاست‌های نظام نزدیک‌تر هستند و نمی‌آیند خلاف سیاست‌های نظام راهی را بروند که وسطش بخواهند برگردند.

اگر اصولگرایان مذاکره کنند پشتوانه اجرایی آن بیشتر است

مجتبی ذوالنوری در پاسخ به این سوال چقدر این تحلیل که بایدن برای بازگشت به برجام منتظر دولت بعدی ایران است گفت: اینکه دولت بایدن منتظر دولت آینده ایران باشد خطای محض است، چراکه در خصوص ارتباط با آمریکا، مسائل هسته ای و سیاست های کلان نظام، دولت ها نیستند که تصمیم می گیرند بلکه کلیت نظام در این رابطه تصمیم می گیرد .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دولت بعد اصولگرا هم باشد فرقی ندارد چراکه ملاک ما سیاست های نظام است. اصلاح طلب باشد باید همان سیاست ها را اجرایی کند اصولگرا هم باشد باید همان سیاست ها را اجرایی کند. فقط اگر اصلاح طلب باشد ممکن است مدتی باهم بازی کنند و نتیجه ندهد اما اصولگرا باشد و توافقی حاصل شود پشتوانه اجرای آن بیشتر است چون اصولگراها به سیاست های نظام نزدیک تر هستند و نمی آیند خلاف سیاست های نظام راهی را بروند که وسطش بخواهند برگردند .

نماینده اصول‌گرای مجلس تاکید کرد: حرف‌های که آقای روحانی و ظریف با این مضمون که اگر آمریکا امروز برگردد ما فردا برمی گردیم می زنند تماما غلط است، این حرف‌ها هیچ ضمانتی ندارد چراکه ما در مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را مصوب کردیم و در این قانون ذکر شده است که اگر طرف‌های ما تعهداتشان را انجام دادند باید ریس جمهور به مجلس گزارش دهد و مجلس بررسی و راستی آزمایی کند و بعد مجلس تصمیم می گیرد که به دولت اجازه می دهد یا نمی دهد.

او ادامه داد: اینکه رئیس جمهور می گوید با یک امضا رفتند با یک امضا برگردند حرف درستی نیست و امروز رییس جمهور دیگر نمی تواند بعد از قانون مصوب مجلس این حرف را بزند چراکه این قانون دولت را کاملا مقید و در چارچوب قرار داده است.

ذوالنوری بیان کرد: در مورد دولت جدیدی که در ایران روی کار می آید نیز باید بگویم که سیاست های نظام کاملا مشخص است و اگر برجامی منعقد شده است دولت بعد نمی تواند بگوید که این مربوط به دولت قبل است ‌ما آن را قبول نداریم، برجام حقوق و تکالیفی برای ما دیده است. به تکالیف مان عمل کرده ایم و باید همه حقوق ما نیز تامین شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: تا دیروز آنها راستی آزمایی می کردند امروز مائیم که راستی آزمایی می کنیم که آیا آنها به تکالیف شان عمل کرده اند یا نه، اگر برگشتند و جبران کردند و بررسی های مجلس نیز نشان داد که جبران شده است ما نیز می توانیم مجددا به تعهداتمان برگردیم تا این اتفاق نیفتد چه در دولت آقای روحانی و چه در دولت آینده جمهوری اسلامی ایران رویه نظام در این مسیر تغییر نخواهد کرد.

منبع: عصرایران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • داو
    0

    یک چیزی که بعضی ها فراموش کردند اینکه مذاکره دوطرفه است نه یک طرف اینجور نیست چون ما می خواهیم مذاکره کنیم آنها هم حاضر می شوند با هرکسی مذاکره کنند اعتبار بین المللی فردی که قراره با آن مذاکره کند برای طرفها خارجی بسیار مهم است می دانید چطور می شود اعتبار بدست آورد فقط یک راه دا د اینکه بتوانند اعتبار داخلی داشته باشند آیا این آقایان اعتبار داخلی دارند نه ندارند بعضی ها اگر رییس جمهور شوند Communicationکسی حاضر است با کسی که فقط بین مردمش بیست درصد اعتبار دارد مذاکره کند همه فکر می کنند به فول بچه‌های اینجا دیگه کار تمامه نه آقای ذوالنور به این سادگی که فکر می کنید نیست شماها باید اول اعتباری داخلی خودتان بین مردم ایران برگردانید بعد به فکر مذاکره باشی موضوع اینکه اینقدر اصولگرا اسم بدی بین مردم شده که دیگه خیلی ها حتی خودشان هم خجالت می کشند بگویند اصولگرا هستند بعد با همین اعتبار داخلی می خواهید مذاکره کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    اصولگرایان بعداز دو ماه یک بودجه دولت را که خودشان شاکله ان را بهم زدن و کلیات ان را یک بار در کمیسیون تلفیق تصویب کردن نتوانستند تایید کنن چطور می توانند یک کشور را اداره کنن

  • بیطرف
    0

    هرگروهی که مذاکره کند دشمن باهمان خلق وخوی ونیات اش سرمیز مذاکره حاضرمی شود

  • عباس
    0

    بله مذاکره با آمریکا برای شما خوب است . مردم هیچ. ولی در دنیا کسی شمارا آدم حساب نمی کند. تروریست

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم در زیر فشار له و نابود شدن چه اصولگرا چه اصلاح طلب فقط دیگر زندگی و درمان و دارو و سلامتی و زندگی مردم.

  • جهانگیر
    0

    یعنی اصولگرایان حداقل ۱۰سال باعث فقرمردم وجامعه وفسادناشی ازفقروبیکاری وتورم ناشی ازتحریمها وکمبود ونبود دارو و هزارمصیبت دیگر برای مردم بینوای ایران بدلیل واهی عدم مذاکره بادنیا بودندوشدندتا خوداصولگرایان مذاکره کننده باشند...مرگ برای ملت خوبه نه برای آنها!!!هرکسی بغیرازاصولگرایان مدعی مذاکره بشود غربزده وخیانتکاراست ولی آقایان اصولگراقهرمانان نرمش قهرمانانه اند اقتصادمقاومتی فقطبرای شکمهای گرسنه است نهشکمهای فربه آقایان؟؟این کدام اصولی است که آقایان پایبندآن هستند؟؟؟

  • رحیم آب منگول
    0

    شما شر مرسان خیر پیش چگونه است انقلابیون اصلی همانان جناح اصلآحات نمیتونه اما بعد از انقلاب انقلابی شده ها می‌تواند مگر شاگرد میتواند کار استادش را به درستی انجام دهد!?

  • ی ط
    0

    ظاهرا رئیس جمهور آینده اصول گرا هست چون مردم در انتخابات کم شرکت میکنند ولی ایرانیها قابل پیش بینی نیستند شاید لحظه آخر هر کس را انتخاب کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها