افزایش ۵ برابری تعداد تخت‌های بستری در سیستان و بلوچستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از افزایش ۵ برابری تعداد تخت‌های بستری در سیستان و بلوچستان در سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خبر داد.

افزایش ۵ برابری تعداد تخت‌های بستری در سیستان و بلوچستان

قاسم میری علی آباد اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای بازنگری و بازخوانی خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف خدماتی است و توسعه کمی و کیفی حوزه بهداشت و درمان، ارتقا شاخص‌های سلامت و حرکت در مسیر تحقق عدالت در سلامت یکی از افتخارات مشترک دولت و ملت ماست و کسانی که سعی می‌کنند تا با سیاه نمائی هایی که فاقد پشتوانه علمی و آماری است این موفقیت‌ها را تحت شعاع قرار دهند ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش ۵ برابری تعداد تخت‌های بستری در سیستان و بلوچستان در سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، افزود: در ۴۰ سال اخیر سرعت رشد تخت‌های بستری در سیستان و بلوچستان ۲ برابر سرعت رشد تخت‌های بستری در سایر نقاط کشور و ۲ برابر سرعت رشد جمعیت استان بوده است و دقت در همین دو عدد برای درک عظمت کارهائی که در حوزه بهداشت و درمان استان اتفاق افتاده کفایت می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: با وجود اینکه سرعت رشد تخت‌های استان ما ۲ برابر سرعت رشد تخت‌های بستری در کل کشور بوده است اما همچنان در زمینه دسترسی به تخت بستری با متوسط کشوری فاصله داریم و در حالی که شاخص تخت بستری در استان ما حدود یک تخت به ازا ی ۱۰۰۰ نفر جمعیت است، این شاخص در استان هائی که مقصد درمانی هم استانی‌های ما هستند بیش از ۴ تخت به ازا ی هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت است.

وی با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در زمینه درمان بیماران مبتلا به در سیستان و بلوچستان گفت: نباید فراموش کنیم که فرزندان مردم در بیمارستان‌های استان، با وجود همه این کمبودها موفق شده‌اند چنین خدماتی را به خواهران و برادران هم استانی خود ارائه دهند.

به گفته وی با وجود درگیر بودن کادر بهداشت و درمان با بحران و همه گیری ، مجوز کمیسیون ماده ۲۰ سازمان مدیریت برای بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی جدید حاشیه شهر زاهدان اخذ شد، بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان به مرحله بهره برداری رسید و بیمارستان جدید ۳۲۰ تختخوابی جدید زاهدان نیز با پیشرفت قابل ملاحظه ساختمانی در آستانه تجهیز قرار گرفته است.

میری علی آباد با تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای توسعه زیر ساخت‌های بهداشت و درمان گفت: استمرار توسعه زیر ساخت‌ها جزو برنامه‌های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است واز همه کسانی که به نوعی در زمینه تأمین منابع مالی و اخذ مجوزهای قانونی دستی بر آتش دارند انتظار داریم تا به کمک ما بیایند تا فاصله استان ما با سایر نقاط کشور به کمترین حد ممکن کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات سامانه مدیریت مراقبت درمانی وزارت بهداشت در نیمه نخست سال جاری ۴۸ هزار و ۳۳۴ نفر از هموطنان عزیزمان در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بستری شده‌اند و در همین مدت تنها ۱۵۶ بیمار از اهالی سیستان و بلوچستان در بیمارستان‌های شهر یزد و ۹۸ نفر در بیمارستان‌های شهر مشهد مقدس بستری بوده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تکمیل چرخه درمان و تسهیل دسترسی مردم به امکانات درمانی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی و در عین حال انتخاب آزادانه درمانگر را حق همه هموطنان عزیز عنوان کرد وافزود: شاید در گذشته نه چندان دور تعداد زیادی از بیماران استان مجبور بودند تا برای دریافت خدمات به سایر نقاط کشور سفر کنند، اما در حال حاضر وضعیت فرق کرده و با توسعه‌ای که در زیر ساخت‌های درمانی و تکمیل چرخه درمان در استان ما اتفاق افتاده، بسیاری از مسافرت‌های درمانی از مبدا سیستان و بلوچستان از حالت اجبار به یک انتخاب تبدیل شده است.

وی خدمات فوق تخصصی چشم پزشکی، تشخیص قبل از تولد تالاسمی، درمان ناباروری، درمان بیماران سرطانی و اشعه درمانی، کاشت حلزون و امثال آن را از جمله افتخارات چند ساله اخیر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برشمرد و گفت: کم نیستند بیمارانی که از سایر نقاط کشور برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص)، علی ابن ابی طالب (ع)، الزهراء (س)، حضرت علی اصغر (ع)، بوعلی و بهاران زاهدان مراجعه می‌کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها