رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

دولتی‌ها با کاخ "برجام"‌ می‌خواستند ‌ارتباط‌ و مذاکره با آمریکا را ‌عادی‌سازی کنند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولتی‌ها با کاخ

دولتی‌ها با کاخ "برجام"‌ می‌خواستند ‌ارتباط‌ و مذاکره با آمریکا را ‌عادی‌سازی کنند

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری طی سخنانی در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) محله پانزده خرداد، به بیان چرایی و دلایل حمله نکردن آمریکا به ایران اسلامی طی این سال‌ها اشاره و اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل این امر این بوده که تفکر انقلاب اسلامی قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید مشکلات موجود کشور را از جنس انقلاب دانست و آن را به انقلاب اسلامی ربط داد، تصریح کرد: هیچ‌گاه انقلاب به دنبال ترویج دزدی، اختلاس و فساد اقتصادی نبوده است؛ بلکه هر جا که از اصول و ارزش‌های انقلابی فاصله گرفته‌ایم دزدی و اختلاس به وجود آمده است.

تفکر انقلابی سبب پیشرفت کشور در زمینه‌های علمی، صنایع دفاعی و هسته‌ای شده است

وی بابیان اینکه تفکر انقلابی سبب پیشرفت در کشور در زمینه‌های مختلف علمی، موشکی، صنایع دفاعی و نظامی، نانو و هسته‌ای شده است، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از تفکر انقلابی سبب به وجود آمدن دزدی و اختلاس در کشور شد و هر جا خودباختگی، سستی و ضعف بود دچار مشکلات مختلف شدیم.

ذوالنور بر آسیب ندیدن امیدها در کشور تأکید و بیان کرد: اگر رانت، نور چشم بازی، ویژه بازی و پارتی‌بازی نبود این مشکلات در کشور به وجود نمی‌آید، کشور ما سرطان ندارد بلکه سرماخوردگی در نظام به وجود آمده و آدم‌های ویروسی آمده‌اند و جلوی انقلاب عطسه کرده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بخشی از مشکلات موجود را مربوط به دشمنی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: تا زمانی که به اصول، ارزش‌ها و مبانی اسلامی اعتقادداریم مورد دشمنی قرار می‌گیریم.

وی با انتقاد از عملکرد دولت و ریاست جمهوری در قضیه برجام گفت: آقا شما که می‌دانستید این دشمن کیست!؟ رهبر معظم انقلاب علنی و پنهانی کم در گوش شما خواند که دشمن بدعهد، زیاده‌خواه و عهدشکن است، دولت و ریاست محترم جمهوری یک کاخ آرزو به نام برجام درست کردند که می‌خواستند انتهای آن به عادی‌سازی رابطه و مذاکره با آمریکا منتهی شود؛ چرا تضمین نگرفتید و چرا فکر بیرون رفتن از برجام را نکردید.

ذوالنورحجم مبادلات اقتصادی و تجاری ترکیه و ترکمنستان را 600 برابر ایران دانست و به میزان ارادت رئیس‌جمهور ترکمنستان به مقام معظم رهبری اشاره و اظهار داشت: اما چندین سال است که به دلیل قیمت گاز اختلاف با ترکمنستان به وجود آمده و رابطه ایران با ترکمنستان به‌هم‌ریخته است درحالی‌که اگر ما با همین یک کشور رابطه داشتیم بسیاری از مشکلات اقتصادی ما حل می‌شد چراکه ترکمنستان دریچه ورود به چند کشور است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجم مبادلاتی ترکیه و روسیه 270 میلیارد دلار است این در حالی است که بالاترین رقمی که دولت برای کل فروش نفت در نظر گرفته دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت است که 33 میلیارد دلار در سال می‌شود؛ این در حالی است که حجم مبادلات ترکیه و روسیه 8 الی 9 برابر حجم فروش بشکه نفت ایران است.

نباید مشکلات کشور را به مشکل تحریم ربط داد

ذوالنور با تأکید بر اینکه نباید مشکلات کشور را به مشکل تحریم ربط داد، خاطرنشان کرد: راه‌حل‌های متعددی برای اداره مملکت به بهترین وجه وجود دارد زیرا با 17 کشور همسایه داریم و اگر با نیمی از این کشورها ارتباط برقرار می‌کردیم نیازی به رفع تحریم‌ها نداشتیم و می‌توانستیم کشور را اداره کنیم.

وی در پایان جهل و تفکر غلط دولت‌های مختلف را عامل بسیاری از مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: در حال حاضر در کشور مشکل‌داریم اما این مشکلات قابل قیاس با دوران هشت‌ساله جنگ نبوده و باوجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها همه‌ اقلام در کشور موجود است.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • کاربر ناشناس
    0

    لطفا ساکت باشید ...مردم دیگه از این حرف های شما خسته شده اند..

  • Mi
    0

    اتفاقا همین طرز فکر شما الان باعث شده به این روز بیفتیم هیچ فکرشو کردی به قول خودت اگه با نیمی از اون ۱۷ کشور تبادلات تجاری داشته باشیم و بطور مثال یک کالای خاص و استراتژیک پزشکی رو از کدوم از اون کشورها میتوانستیم تهیه کنیم ؟ حتما می فرمائید از افغانستان و یا طالبان ! تازه اونا هم وقتی بفهمند که ما از جای دیگه نمی توانیم تهیه کنیم برامون هزار جور بازی در می آوردن کار باید ریشه ای حل شود وگرنه تا ابد باید هزینه ی چند برابری برای دور زدن تحریم از جیب مردم پرداخت کنیم

  • کاربر ناشناس
    0

    تا زمانی که افرادی مثل این آقا نماینده ما باشند دزدی و اختلاس هم هست مذاکره هم نداریم چون اینا توهم دارند همه از اگر اگر حرف می زنن

  • مورچه
    0

    جوک نگوهمه اقلام وجوددارد اماتوان خرید امکان برای همه وجودنداردشاید۵میلیون نفرراحت دست شون برتوجیب شون شماهاکه همه رایگان میگیرید ۸۰ میلیون قدرت خرید اقلام مث دارو مسکن خودرو برنج روغن گوشت مرغ حتی تخم مرغ راهم ندارن خیلی زود فراموش کردی ازکجاآمدی اخوندتوبجایی نخواهی رسید چون درست مث حسن کلیدساز حرف میزنی الگوی خوبی انتخاب نکردی .

  • کاربر ناشناس
    0

    بدبخت ها خودتان به دولت ترسو وبزدل روحانی رای دادید نماینده چکار کند

  • معروف
    0

    حاج اقا ،جك ميفرمايد ،،،،،توي اين ٨ سال چكار كرديد ،جز غارت بيت المال ،دولت روحاني ميخواست مردم ايران فقير تَر نشوند ،قول ووعده هاي كه ميشويم ،کره جنوبی ،میشویم ژاپن ،المان حتی از امریکا هم پیش می افتیم ،چه شد ،،،،

  • کاربر ناشناس
    0

    شما هم باترامپ کاخ برجام را تخریب کردید و کشور را به این روز انداختید

  • Abbas
    0

    برو این حرفا رو به کسایی بزن که پشت کوه زندگی میکنن لابد من و سفور محله مون و عمه ام داستان برجام و از همون اول تصویب کرده بودیم خب امثال تو تومجلس تصویبش کردید چرا ازهمون اول جلوشو نگرفتید برید کم اراجیف به هم ببافین...

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      والااااااا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها