وضعیت کرمانشاه در تامین روغن خوراکی بهتر از دیگر استانها است

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، وضعیت کرمانشاه در زمینه تامین و توزیع روغن خوراکی بهتر از استان‌های دیگر است.

وضعیت کرمانشاه در تامین روغن خوراکی بهتر از دیگر استانها است

احسان باقرخانی در خصوص بازار روغن خوراکی، اظهار کرد: کمبودهایی که در زمینه روغن ایجاد شده مربوط به کل کشور است و کرمانشاه به واسطه اینکه صاحب یک کارخانه بزرگ تولید روغن خوراکی است، مشکل کمتری نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

وی کمبود روغن خوراکی را صرفا مربوط به روغن جامد دانست و افزود: در زمینه سایر انواع روغن مانند روغن سرخ کردنی و روغن پخت و پز مشکلی نداریم.

باقرخانی مشکل اصلی روغن جامد را نیز مربوط به حلب آن دانست و یادآور شد: به جهت آنکه عرضه حلب در بورس فلزات انجام می‌شود و نوسان قیمت زیادی دارد، سازمان حمایت نمی‌تواند نرخ مشخصی برای آن تعیین کند و این امر باعث شده در زمینه حلب و قیمت آن با مشکلاتی مواجه شویم که به روغن جامد سرایت کرده است.

وی ادامه داد: البته برخی واحدهای تولیدی اعلام کردند در صورت ادامه این روند، به جای حلب از کیسه‌های وکیوم برای عرضه روغن جامد استفاده خواهند کرد.

مردم به سمت انبار خانگی روغن روی آورده‌اند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه همچنین از توزیع مستمر روغن جامد توسط عاملین مجاز در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: توزیع به صورت مویرگی و برای هریک از برندها توسط شرکت پخش مجاز مربوطه انجام می‌شود.

به گفته باقرخانی، اگرچه توزیع روغن جامد مدام انجام می‌شود، اما گاهی با تقاضای بالای مردم مواجهیم. متاسفانه برخی خانوارها به سمت انبار خانگی روغن روی آورده‌اند و بیش از حد نیاز روغن جامد خریداری و نگهداری می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که گاهی برخی فروشگاه‌ها مردم را وادار می‌کنند به ازا خرید روغن حتما تا سقف مشخصی از سایر کالاها را نیز خریداری کنند، گفت: این کار مصداق فروش اجباری و تخلف است و مردم در صورت مشاهده مراتب را با تلفن 124 در میان بگذارند.

ماجرای فیلم جوانرود چه بود؟

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه در ادامه درباره فیلمی که از توزیع روغن در شهرستان جوانرود در فضای مجازی منتشر شده اظهار کرد: واحد صنفی که در این فیلم روغن عرضه می‌کند عامل تنظیم بازار مجاز نبوده و فروش خارج از شبکه داشته که باعث بروز چنین مشکلاتی شده است.

باقرخانی گفت: حتی مشخص نیست روغنی که از سوی این واحد توزیع شده و این صف و ازدحام را ایجاد کرده از چه محلی تهیه شده و قاچاق بوده یا نه، از همین رو برای این واحد پرونده تخلف تشکیل شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه توزیع روغن جامد به صورت مستمر توسط عاملین مجاز در جوانرود انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه سهمیه دیگری تحویل این شهرستان شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها