بیش‌از ۲٠ هزار تن نهاده دام و طیور در سیستان و بلوچستان توزیع شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان گفت: ٢٠ هزار و ٨٨۶ تن نهاده دامی از ابتدای امسال تا کنون در این استان توزیع شده که رشد قابل توجهی نسبت به پارسال داشته است.

بیش‌از ۲٠ هزار تن نهاده دام و طیور در سیستان و بلوچستان توزیع شد

سیامک سرابندی اظهارداشت: این نهاده‌ها شامل ۶ هزار و ۵۳۹ تن ذرت، هفت هزار و ۲۶۲ تن کنجاله سویا و ۶ هزار و ۸۸۶ تن جو بوده که بین دامداران و مرغداران سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

وی ادامه داد: کنجاله سویا نسبت به سال گذشته ۱۰۰درصد و جو نیز بیش‌از ۱۰۰درصد رشد داشته و با توجه به سهمیه‌های اعلام شده تا پایان سال در توزیع تمامی نهاده‌ها رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.
مدیرکل پشتیبانی امور دام سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به واردات ذرت و جو از طریق بندر شهید بهشتی چابهار هیچ نگرانی در خصوص تامین نهاده‌های دام و طیور از انبار استان نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان هم‌اینک دارای ۲۵۰ واحد پرورش واحد صنعتی و سنتی انواع ماکیان و ۵۲۵۰ واحد صنعتی و سنتی پرورش انواع دام شامل گاو و گوساله، شتر وگوسفند و بز است.

گرچه خشکسالی‌های چند دهه اخیر در سیستان و بلوچستان بویژه شمال استان صنعت دامپروری و کشاورزی منطقه را تحت تاثیر قرار داده اما موقعیت ویژه و استثنایی به سبب برخورداری از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و افزون بر ۳۱۰ کیلومتر مرز ساحلی در دریای عمان و استقرار در کنار آبهای آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز و نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و شبه قاره هند و کشورهای آفریقایی از منظر ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی این استان را در موقعیت خاص از نظر تجارت و تامین نیاز کشور در بخش های مختلف از طریق واردات قرار داده است.
این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی توانایی تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد به طوری که هیچ استانی از این ظرفیت برخوردار نیست.
از جمله ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان وجود کشتارگاه‌ها و قرنطینه دامی است که می‌تواند نقش مهمی در واردات دام داشته باشد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها