معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

کادر درمان بیماران کرونایی در اولویت تزریق واکسن هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کادر درمانی شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی در بیمارستانهای زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند.

کادر درمان بیماران کرونایی در اولویت تزریق واکسن هستند

دکتر مهدی قلیان اول روز همزمان با آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور افزود: این واکسن در ۲ دوز و به فاصله ۲۱ روز تزریق می‌شود که با رعایت ضوابط مشخص و براساس کد ملی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در این راستا اسامی تمامی شاغلان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سایر کادر درمانی در مراحل بعد این واکسن را دریافت خواهند کرد و پس از آن این واکسن به سایر گروههای هدف از قبیل سالمندان و به تناوب براساس اولویت افراد در معرض خطر به همه مردم تزریق می‌شود.
وی افزود: واکسن "اسپوتنیک. وی" وارد کشور شده و به زودی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز قرار می‌گیرد.
دکتر قلیان اول ادامه داد: این واکسن شرایط نگهداری خاصی دارد و در دمای ۲۰ درجه زیر صفر سالم می‌ماند، از همین رو توزیع و تزریق آن باید طبق ضوابط خاصی انجام شود.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۸ هزار و ۵۳۶ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها