جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین:

کرونا نباید در قزوین با عادی‌انگاری روبه‌رو شود

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین گفت : نباید اجازه دهیم هشدارها نسبت به گذشته در بحث ویروس کرونا کمرنگ و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز کمتر انجام و عادی‌انگاری در این استان اتفاق بیافتد.

کرونا نباید در قزوین با عادی‌انگاری روبه‌رو شود

منوچهر حبیبی تنهار راهکار کاهش بیماری و تلفات ناشی از آن را رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: استفاده از ماسک در محافل گروهی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان تنها راهکار مقابله با این بیماری مهلک است.

وی یادآورشد: باید مردم بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را در سطح استان قزوین رعایت و به ویژه از سفرهای غیر ضروری، دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در تجمع‌ها پرهیز کنند.

حبیبی یادآورشد: از مردم عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون استاندار قزوین گفت : شرایط بیماری کرونا در سطح این استان به هیچ عنوان قابل اطمینان نبوده و هر لحظه ممکن است با تغییر وضعیت شیوع این بیماری روبرو شویم.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین، اگر شرایط به سمتی پیش برود که سلامت مردم به خطر بیافتد، تصمیم‌های جدی‌تر و برخی محدودیت‌هایی را نیز مجددا اجرایی خواهیم کرد.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین گفت: بعد از نزدیک به یکسال از شیوع ویروس کرونا همه خسته شده‌اند و نباید کاری کنیم که خدای نکرده به پیک چهارم برسیم.

حبیبی یادآور شد: دستگاه های اداری موظفند ، استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک را افزایش دهند و جز در موارد ضروری از ارائه خدمات حضوری اجتناب نمایند.

وی افزود: برخی به اشتباه تصور می‌کنند که دیگر ضرورتی به رعایت اصول بهداشتی نیست، درحالی که تمامی مراکز تجاری و اداری باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

حبیبی یادآورشد: دستگاه های اجرایی باید از برگزاری هرگونه همایشی جدا خودداری کنند و رسانه ها نیز اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا را جدی گرفته و به مردم گوشزد نمایند تا مردم بدانند که اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند کرونا گریبانگیر خواهد بود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها