کدام نرم افزار تدوین فیلم در کامپیوتر مناسب تر است؟

برای اینکه یک فیلم یا ویدئو ویرایش یا تدوین شود، نیاز به استفاده از یک برنامه ویرایش فیلم قدرتمند دارد.

کدام نرم افزار تدوین فیلم در کامپیوتر مناسب تر است؟

همان‌طور که می‌دانید برنامه‌های زیادی برای این کار وجود دارند اما باید در نظر داشت که برای انجام چنین کارهایی باید از بهترین نرم افزار تدوین فیلم حرفه‌ ای بهره برد. اگر تا به حال با چنین برنامه‌هایی کار نکرده‌اید، حتماً در حال حاضر دچار سردرگمی در انتخاب نرم افزار تدوین فیلم شده‌اید. ما در این مقاله که با همکاری تیم رسانه فارسی تهیه گردیده است قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزارهای تدوین فیلم و مقایسه‌ی آنها با هم بپردازیم و در انتها این اختیار را به شما خواهیم داد تا نرم افزار مدنظر خود را برای ویرایش فیلم انتخاب و استفاده کنید. البته ناگفته نماند که تمامی برنامه‌های تدوین فیلم اشاره شده در این مقاله، از قبل مورد بررسی قرار گرفته‌اند و توانایی‌هایشان نیز مورد زبانزد عام و خاص است.

معرفی معروف ترین نرم افزارهای تدوین فیلم
معروف ترین نرم افزارهای تدوین فیلم که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد شامل پنج مورد از بهترین های دنیا بوده و در بسیاری از فیلم های سینمایی نیز استفاده شده اند. جالب است بدانید فیلم هایی همچون اتابای، من می ترسم و طلسم نیز که قبلتر در اخبار این سایت منتشر شده اند با هریک از این نرم افزارهای معروف تدوین شده اند. این نرم افزارها عبارت اند از نرم افزار پریمیر Adobe Premiere، نرم افزار سونی وگاس Sony Vegas Pro، نرم افزار ادیوس EDIUS، نرم افزار Davinci Resolve Studio، نرم افزار کورل ویدئو استودیو Corel VideoStudio. در ادامه میتوانید با توضیح هریک از موارد ذکر شده تحت عنوان معرفی بهترین و معروف ترین نرم افزارهای تدوین فیلم دنیا همراه ما باشید

نرم افزار پریمیر Adobe Premiere
نرم افزار پریمیر یکی از برنامه‌های بسیار قدرتمند در زمینه‌ی تدوین فیلم است. این برنامه که بوسیله‌ی شرکت محبوب ادوبی منتشر شده است حتی برای ادیت و ویرایش فیلم‌های سینمایی نیز استفاده می‌شود. توانایی‌های تدوین فیلم با پریمیر آنقدر زیاد است که ما در ادامه به بخش مهم‌تر آن اشاره خواهیم کرد:

پشتیبانی کردن از کلیه‌ی فرمت‌های تصویری به جهت ویرایش
پشتیبانی کردن از کلیه‌ی فرمت‌های فیلم
پشتیبانی کردن از کلیه‌ی فرمت‌های صوتی
سرعت بسیار عالی برای انجام مراحل ویرایش
سازگار بودن با دوربین‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری

دقت کنید که برای کار با چنین برنامه‌ی کاربردی، حتی اگر هیچ پیش‌زمینه‌ای از آن نداشته باشید، به صورت روزانه و حداقل 3 ساعت کار با پریمیر، به راحتی می‌توانید در مدت زمان کوتاهی (حداقل 3 ماه) به کار با این نرم افزار مسلط شوید.

در نظر داشته باشید که گستردگی این برنامه آنقدر زیاد است که می‌توان پروژه‌های بسیاری را با آن تولید کنید. بعنوان نمونه تهیه مجموعه عظیمی تحت عنوان دانلود پروژه‌ آماده پریمیر توسط تیم تخصصی رسانه فارسی که در قالب‌های مختلفی از جمله لوگو، شرکتی، ورزشی و غیره انجام می‌شود یکی از اقدامات مهم این تیم است که نمونه‌هایی از آنها را در این وب‌سایت مشاهده خواهید کرد.

نرم افزار سونی وگاس Sony Vegas Pro
شاید شنیدن برند سونی برای نرم افزارهای تدوین فیلم کمی شما را به تعجب وا داشته است اما این شرکت دارای یک نرم افزار تدوین فیلم برای کامپیوتر است که از امکانات خوبی برخوردار می‌باشد. این برنامه با قابلیت‌هایی نظیر مونتاژ، تدوین یا ویرایش همراه است که به خوبی می‌تواند خروجی بسیار با کیفیتی را به کاربران دهد. از مزیت‌های بسیار مناسب این نرم افزار می‌توان به وجود افکت‌های بسیار مختلف در این مجموعه اشاره کرد که دست کاربران را برای ویرایش یا ایجاد ویدئوهای مناسب باز گذاشته باشد. برخی از ویژگی‌های نرم افزار تدوین فیلم حرفه‌ ای سونی وگاس به شرح زیر است:

دارای محیط کاری بسیار مناسب برای همه افراد
پشتیبانی کردن از کلیه‌ی فرمت‌های صوتی یا تصویری
امکان ویرایش و جداسازی در رنگ‌ها در بهترین حالت
خروجی با کیفیت نرم افزار
امکان ویرایش ویدئوها در حین پخش
کار کردن با این نرم افزار تدوین فیلم آنچنان سخت نیست و شما کاربران به صورت روزانه و با چند ساعت کار کردن می‌توانید به قسمت‌های مختلف این نرم افزار مسلط شوید. ناگفته نماند که نرم افزار Sony Vegas Pro به دلیل نداشتن آموزش‌های فارسی کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد، این در حالی است که از جمله برنامه‌های مفید تدوین فیلم در دنیا محسوب می‌شود. لذا اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، حتماً از این برنامه استفاده نمایید.

نرم افزار تدوین فیلم Davinci Resolve Studio
بسیاری از گرافیست‌کارها علاقه‌ای به استفاده از برنامه‌های تدوین فیلمی که ساعت‌ها برای انجام یک کار، گرافیست را معطل می‌کنند ندارند؛ به همین جهت ترجیح می‌دهند که از نرم افزار Davinci Resolve Studio برای انجام پروژه‌های مختلف گرافیکی خود بهره ببرند. در نظر بگیرید که برای بکارگیری این برنامه تدوین فیلم محدودیتی در بکارگیری از سخت افزار ندارید. در واقع با هر تعداد کارت گرافیک می‌توانید با این برنامه به راحتی کار کنید.

از ویژگی‌های مهم این برنامه که آن را در کنار تدوین فیلم با پریمیر قرار می‌دهد می‌توان به کارآیی آن در تنظیم رنگ و کنتراست اشاره کرد. از دیگر مزیت‌های این نرم افزار ویرایش فیلم موارد نیز از اهمیت بیشتری برخوردار هستند:

امکان خروجی گرفتن از کپچرها با کیفیت فوق العاده
دارا بودن افکت‌های بی‌نظیر
دارا بودن صدای بسیار مناسب آن هم با کیفیت دالبی
محیط ساده و منعطف نرم افزار
بکارگیری کپچرهای مختلف از دستگاه‌ها و دوربین‌های فیلم‌برداری
معرفی برنامه تدوین فیلم : نرم افزار ادیوس EDIUS
اگر به یک برنامه سریع و البته غیرخطی برای ویرایش، میکس و تدوین فیلم نیاز دارید، نرم افزار ادیوس یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. این نرم افزار بوسیله‌ی شرکت کانپوس تولید شده است و از مزیت‌های بسیار خوب آن به جهت استفاده؛ به محیط کاملاً ساده و البته یکپارچه‌ی آن بر می‌گردد. نرم افزار ادیوس از فرمت‌های ویدئویی زیادی از جمله 4K، فول اچ دی، 8K و HD پشتیبانی می‌کند و جالب اینجاست که اگر قصد ویرایش همه‌ی این فرمت‌ها را به صورت همزمان داشته باشید نیز به راحتی قابل انجام خواهد بود.

یکی از مهمترین تجربیات مثبتی که می‌توانید در هنگام کار کردن با این برنامه بدست آورید، بی‌نیاز بودن به رندر کردن در طول انجام پروژه است و فقط زمانی که نیاز به یک خروجی داشته باشید، باید از این قابلیت استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های این برنامه تدوین فیلم حرفه ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان ادیت پیشرفته‌ی صدا
امکان بکارگیری انواع افکت بر روی عکس‌ها
امکان در دسترس بودن تبدیل فرمت‌های ویدئویی
حجم پایین نرم افزار ادیوس نسبت به دیگر برنامه‌های تدوین فیلم
رابط کاربری بسیار عالی و در اختیار داشتن سریع اکثر ابزارهای مورد نیاز

بهترین نرم افزار تدوین فیلم دنیا
به طور کلی اگر نیاز به تدوین فیلم باشد، هر کاربر باید یکی از برنامه‌های تدوین فیلم حرفه ای را که در این مقاله به آنها اشاره شد انتخاب کند. استفاده از هر یک از این نرم افزار‌ها به سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد اما به طور کلی پیشنهاد ما استفاده از برنامه پریمیر است چرا که هم یادگیری و آموزش رایگان پریمیر به دیگر برنامه‌ها فراوان تر است و هم استفاده از این برنامه با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد قابل توجیح‌تر می‌باشد.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • gvvh
    0

    کورل کو پس !؟

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      نرم افزار کورل ویدیو استودیو تنها برای آماتورها کاربرد داره و معمولا فقط فیلم های خانوادگی رو باهاش تدوین میکنن. برای همین جزو بهترین ها قرار نمیگیره هیچوقت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها