استاندار اردبیل:

۳۹هزار نفر در اردبیل غربالگری کرونایی شدند

استاندار اردبیل گفت: در طول ۳ماه گذشت ۳۹هزار تست کرونا از مردم استان اردبیل انجام شده و در حدود ۹۷ درصد غربالگری کرونایی شدند که در اجرای این طرح نیروهای بسیج و سپاه و علوم پزشکی همکاری‌های خوبی داشته‌اند.

۳۹هزار نفر در اردبیل غربالگری کرونایی شدند

اکبر بهنامجو در جلسه قرارگاه کرونای استان اردبیل اظهار داشت: در طول 3 ماه گذشت 39 هزار تست کرونا از مردم استان اردبیل انجام شده و در حدود 97 درصد غربالگری کرونایی شدند که در اجرای این طرح نیروهای بسیج و سپاه و علوم پزشکی همکاری‌های خوبی را داشته‌اند.

وی با اشاره به این که روند کنترل و شناسایی خانه به خانه از اهم مواردی است که در ماه‌های اخیر در حال انجام است، بیان کرد: 39 هزار خانوار که یک میلیون نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند جزو این طرح بودند که در این ارتباط شناسایی 8 هزار نفر مشکوک به کرونا نیز انجام یافت.

استاندار اردبیل ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای رسیدن به یک وضعیت پایدار و نسبی همچنان اولویت اساسی است و در این زمینه انتظار ما از هم‌استانی‌ها رعایت همه‌جانبه موارد و پروتکل‌های بهداشتی است که امیدواریم مورد توجه واقع شود.

بهنامجو تصریح کرد: در 3 ماهه گذشته 18 هزار بسته معیشتی و 300 هزار بسته بهداشتی بین نیازمندان و افراد مناطق محروم توزیع شده و با طرح واکسیناسیون گامی موثر در درمان کرونا برداشته شده است که این مسئله در بهبود وضعیت بیماران کرونایی حائز اهمیت است.

انتظار کاهش آمار ابتلا به کرونا را داریم

در ادامه شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز گفت: رسیدگی به بهبود بیماران کرونایی برای ما حائز اهمیت است و در این زمینه با آغاز طرح واکسیناسیون بذر امید در بین مردم و کادر درمان استان ایجاد می‌شود که امیدواریم با ادامه این روند شاهد کاهش آمارفوتی‌ها و مبتلایان باشیم.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح واکسیناسیون صدا و سیمای اردبیل نیز همکاری خوبی داشته که شایسته تقدیر و قدردانی است و امیدواریم با مشارکت مردم در این راستا به اهداف خود دست یافته و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها