معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

یارانه آموزش مجازی در ترم جدید تحصیلی تغییر می‌کند

به گفته معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش مجازی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در شرایط کرونا باید به‌صورت رایگان عرضه شود و نحوه ارائه یارانه آموزش مجازی در ترم جدید تحصیلی تغییر خواهد کرد.

یارانه آموزش مجازی در ترم جدید تحصیلی تغییر می‌کند

ویروس کرونا از اسفند سال گذشته وارد ایران شد و از همان هفته‌های ابتدایی، برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، آموزش مجازی در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به راه افتاد. در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، بسیاری از کاربران خواستار برای گذراندن این اوقات در منازل بودند؛ موضوعی که محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با آن موافقت کرد و از ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان ثابت خبر داد.

در شرایطی که مراکز آموزشی، ‌مدارس و دانشگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شدند، استفاده از امکانات فضای مجازی از راهکارهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و این که امکانات ویژه‌ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم شود. پس از آن اعلام شد لیستی از سایت‌های دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم به اپراتورها ارائه شده که ترافیک این سایت‌ها برای دانشجویان رایگان است. همچنین ارائه ۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان برای معلمان با همکاری وزیر آموزش و پرورش از روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۹ هم ادامه یافت.

همچنین پس از تصمیم به برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی، اعلام شد آی‌پی‌هایی که توسط دانشگاه‌ها به وزارت ارتباطات اعلام شود، رایگان است. حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- نیز اعلام کرد که برای رایگان کردن اینترنت دانشگاهی، لیستی از دانشگاه‌ها و وزارت علوم، وزارت بهداشت و مراکز حوزوی گرفتیم که شامل آدرس سایت‌های آموزشی است که امکان آموزش آنلاین را داشته باشد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از ارائه ۱۲۰ گیگابایت به اساتید دانشگاه‌های کل کشور خبر داد.

در این راستا ستار هاشمی -معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به‌تازگی در صفحه توئیتر خود نوشت: با توجه به تدبیر رئیس جمهوری، آموزش مجازی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در شرایط کرونا بایستی به‌صورت رایگان عرضه شود. نظر به دریافت شکایات متعدد از جانب دانشجویان و طلاب در ترم قبل، نحوه ارائه یارانه آموزش مجازی در ترم جدید تحصیلی تغییر خواهد کرد. جزئیات به‌زودی اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها