وزارت کشور به نامه احمدی‌نژاد پاسخ داد

وزارت کشور در اطلاعیه ای پاسخ نامه محمود احمدی نژاد در خصوص تشکیل ستادی برای مقابله با تجمع هوادارانش در روز ۲۲ بهمن را داد.

وزارت کشور به نامه احمدی‌نژاد پاسخ داد

در این اطلاعیه آمده است:

در پی انتشار نامه ای منسوب به رئیس جمهور سابق که واجد اطلاعات خلاف واقع و تعابیر غیر صحیح، از جمله تشکیل ستادی در وزارت کشور برای برخورد با یک تجمع فاقد مجوز در روز ۲۲ بهمن در شرق تهران است، روابط عمومی وزارت کشور، نکاتی را در شش محور، برای آگاهی اصحاب شریف رسانه و تنویر افکار عمومی اعلام کرد.

باسمه تعالی

نظر به انتشار نامه ای منسوب به رئیس جمهور محترم سابق که واجد اطلاعات خلاف واقع و تعابیر غیر صحیح، از جمله تشکیل ستادی در وزارت کشور برای برخورد با یک تجمع فاقد مجوز در روز ۲۲ بهمن در شرق تهران است، نکات ذیل برای آگاهی اصحاب شریف رسانه و تنویر افکار عمومی اعلام می شود:

۱. وزارت کشور به عنوان یک دستگاه ملی و حاکمیتی، در عرصه های مختلف، مسئولیت هایی هم چون مدیریت سیاست داخلی و امنیت داخلی کشور، سیاستگذاری کلان و نظارت بر اجرای سیاست ها و دستورالعمل ها در زمینه های گوناگون را مبتنی بر شرح وظایف و حدود اختیارات مصرح قانونی بر عهده دارد؛ مبتنی بر این امر، اساسا سطح اقدامات میدانی و عملیاتی اعلام شده در نامه یادشده، نازل تر از سطح برنامه ریزی و تصمیم گیری وزارت کشور است و به نظر می رسد، وصول اطلاعات غلط و سوگیرانه با انگیزه های احتمالا سیاسی و جناحی، این نسبت های خلاف واقع و ادعاهای خلاف صحت را موجب شده است.

۲. بر اساس مقررات قانونی جاری در کشور، صدور مجوز قانونی برای تشکیل تجمعات، منوط بر پذیرش مسئولیت تجمع از سوی تشکل های مختلف دارای مجوز از جمله یکی از بیش از ۱۲۰ حزب قانونی و رسمی کشور است. بدیهی است در فقدان این مسئولیت پذیری، امکان مدیریت و نظم بخشی به تجمعات منتفی بوده و زمینه برای سوء استفاده جریان های موج سوار و وقوع حوادث مخل آرامش، همواره فراهم خواهد بود.

۳. پذیرش قانون و تمکین در برابر فرایندهای قانونی، از اصول اساسی و لوازم بدیهی توسعه و بسط مردم سالاری و آزادی های قانونی است و بی توجهی به قوانین و مقررات کشور، نتیجه ای جز هرج و مرج و بی قانونی نخواهد داشت. بر همین اساس، در قوانین مرتبط، برگزاری تجمعات سیاسی، دارای فرایندهای مشخص است که لازم است به دور از جریان سازی ها و فضا آفرینی های سیاسی و جناحی، از سوی همگان مراعات شود.

۴. در خصوص تجمع مورد اشاره در نامه اخیر ارسال شده برای رئیس محترم جمهور، مطلقاً، درخواستی به فرمانداری و یا استانداری تهران واصل نشده و بالتبع، مجوزی هم صادر نشده است.

۵. علیرغم فقدان ارائه هرگونه درخواست و بالتبع، عدم صدور هرگونه مجوز برای تجمع مورد اشاره، بر خلاف ادعای مطرح شده، مدارای قانونی اعمال شده و ضمن کنترل و مراقبت لازم، برخورد سخت و خشنی از سوی عوامل نظم و امنیت، اعمال نشده و لازم است مستندات ادعای مطرح شده مغایر با این رویکرد کلی، به مراجع ذیربط، ارائه شود.

۶. در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که بیش از هر زمان دیگری، تداعی بخش وحدت و انسجام ملی است، عدم استقبال مخاطبان از یک تجمع فاقد مجوز؛ علیرغم تبلیغات چند روزه مجازی، بیش از هر چیز، بیانگر عدم اقبال عمومی به رویکردهای غیراصیل و غیرسازنده در عرصه سیاست است و فروکاستن ریشه این عدم اقبال به ادعاهای خلاف واقعی نظیر تشکیل یک ستاد موهوم در یک وزارتخانه، نمی تواند، جبران کننده این "عدم اقبال" باشد و یا منجر به "دیده شدن" شود.

روابط عمومی وزارت کشور

بیشتر بخوانید : نامه تند احمدی‌‌نژاد خطاب به روحانی: حامیانم را روز ۲۲بهمن کتک زدند!

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 55
  • ی ط
    0

    خوب بود جواب احمدی نژاد را نمی دادید اصلا آدم حسابش نمی کردید مرداینقدر دورغگوهم میشه. مگه ترامپ و بن سلمان......آدم حسابش کردن جواب نامه اش را دادن؟

    نظرات شما -
    • رفیق
      0

      این جواب احمدی نژاد نیست بلکه حکم قاضی را دادند شما چقدر خوش خیالید

    • داریوش
      0

      یک نفر دیگه هم شبیه اون هست که زبان دنیا رو بلد بود ولی کسی محلش نداد.

  • حمد
    0

    حرف های احمدی نژاد راست و درست است چون مردم نمی توانند هیچ فعالیتی داشته باشند و اگر هم باشد بی دفاع هست

  • سعید
    0

    محموداحمدی نژاد یک مرد بزرگ وانقلابی به معنای واقعی کلمه است نه مثل خیلی ازمسئولان که فقط کاسبان نان به نرخ روز خورند؛تنهاکسی که حاضرم دوباره به او رای بدهم فقط دکترمحمود احمدی نژاداستادنخبه دانشگاه علم وصنعت است.درودبراحمدی نژاد!

  • محمد
    0

    با عقل جور در نمی آید که وزارت کشور چیزی را رصد نکند و اقدامی انجام نداده باشد دروغ تا کی چرا که فضای مجازی مدام در کنترل و رصد می باشد

    نظرات شما -
    • به محمد شعبان
      0

      اگر وزارت کشور جناحی عمل میکرد بایستی توهین کنندگان به روحانی در 22 بهمن در گونی میشدند و ......پس بنازم صبر ایوب روحانی را که دستور نداد آنها را بازداشت کنند بالاترین مرجع امنیتی شورایعالی امنیت ملی است که ریاست آن با ریاست جمهوری است و این نشان از آزادی بیان این دولت هستش و اگر زمان احمدی نژاد بود الان معلوم نبود توهین کنندگان به رییس جمهور کجا بودند....

  • فریاد
    0

    کلاه خود قاضی در دفاع از رییس جمهور نامه به قاضی می فرستند و در دفاع از مردم خود قاضی هستند عجب وضعی هست

  • درس
    0

    پرونده احمدی نژاد را برای رد صلاحیت انتخابات ۱۴۰۰ با حکم قاضی القضات تکمیل کردند مردم بی مردم

  • محمد
    0

    بهترین گزینه درموردایشان ندیدن وبحساب نیاوردن است البته جواب کاملا مستندوزارت کشورقابل احترام می باشد.

    نظرات شما -
    • هادی
      0

      البته فرعون هم موسی ومردم را نمیدید وسخن حق رانمیشنید.عاقبتش چه شد؟ عبرت بگیرید

  • کیان
    0

    احمدی جولی از ترامپ درس بگیر با اعتراض و شلوغ بازی و آرمش جامع رو به تشنج کشیدن برای تو رای جمع نمی‌کند کشور را با روش شعبان بی مخ به اختشاش نکشان

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      قیاس نکن مردم ایران مردم امریکا نیستند و نه احمدی نژاد .ترامپ احمدی نژاد از جنس مردم هست

    • داریوش
      0

      فعلا که دستمال سبز ها در براندازی دست ترامپ هم از پشت بسته اند.

    • کیان
      0

      داریوش خان هاله نور ببینان چطور؟ نامه به جولی زن ها چطور؟ نامه به بایدن بزن ها چطور ؟ نامه به شورای نگهبان ها چطور؟مادر چاوز بغل کن ها چطور؟ دکل گم بکن ها چطور؟ سیب زمینی بده رای جمع کن ها چطور

  • مهندس برق تهران
    0

    احمدی نژادیک رئیس جمهورواقعی وبسیار کاریزماتیک ومحبوب است ،آنهم به چنددلیل:1-احمدی نژادتحصیلکرده علوم ریاضی وفنی ودرزمره اساتیدومهندسین نخبه ومتخصصان علوم فنی ومهندسی کشوراست 2-احمدی نژاد دارای تخصص صنعتی وتحول گراست 3-احمدی نژادیک فردعلمی وبه روز وآگاه به تکنولوژی وفناوریهای پیچیده است 4-دشمنان ایران ازترس پیشرفت علمی ایران همیشه افرادی مثل احمدی نژادرا امل وبی سوادقلمدادمیکنند 5-احمدی نژادبااین همه جایگاه علمی بالا وبسیار فاخرهیچ گاه مغرورنشد وهمیشه خودراخادم ملت دانست 5-احمدی نژادبسیارمتواضع بود وبااین که استاددانشگاه بودولی بازهم درسفره فقراومناطق محروم می نشست وخاکی بودن خودرابه رخ همه می کشید 6-احمدی نژاد ازجنس مردم بود والگویش شهید رجایی بود7-احمدی نژادیک فردنترس وانقلابی بودوهیچ گاه ازترس جانش سفرهای برون مرزی حتی تامرزاسرائیل را لغونکرد8-احمدی نژادبسیار رک گو وصریح بودوبسیارعامیانه باعوام وبسیار تخصصی وعلمی با فرهیختگان صحبت میکرد. وخلاصه اینکه خیلی ها چشم دیدن محموداحمدی نژادراندارندولی بدانیداکثرمردم ایران وبه خصوص قشرهای ضعیف ومتوسط اورا رئیس جمهور واقعی ومحبوب میدانند.

    نظرات شما -
    • یوینجه
      0

      اول جواب ما رو بده مگر اون احمدی نژاد 8 سال پیش بدل او بوده که حالا میخواد خود واقعی او بیاید شما تا بحال دیده اید پرفسور صمیمی هاله نور شود مگر او کمتر این این شیاد علم دارد چرا بیشترین طرفداران او همه از قشر ضعیف و راحت بگیم کم سواد و بی سواد هستن چرا با نخبگان با این همه وجنات بحت نمی‌کند چرا با دانشمندان هستی ملاقات نمی‌کند و می‌رود با برداران معتاد ملاقات می‌کند چرا دست به دامن جنیفر لوپز شده از قیف رد نمیشه و اگر شود شکاف بین مردم چندین برابر می‌شود احمد دغل باز معرف هست

  • دانشجوی دکتری
    0

    عشق فقط دکتراحمدی نژاد؛هم به خاطرسطح علمی وتخصص وکارآمدی بالا وهم به لحاظ منش اخلاقی وتواضع وخاکی بودن پیش مردم؛ان شالله دوباره شاهد ریاست او دراداره کشورباشیم.

  • کاربر ناشناس
    0

    وزارت با ان همه عریض طویلی جواب ندادی کسانیکه مردم را زدند از طرف دولت بودند یا نبودند اینا چی بود‌بلغور کرد

  • کاربر ناشناس
    0

    احمدی نژاد حرفش درست بود فقط دکتر

  • سجاد
    0

    رای ما فقط دکترمحموداحمدی نژاد است وبه غیر ازآن اصلا فکرنمی کنیم.خداروح پدرش مرحوم حاج احمداحمدی نژادراقرین رحمت ومغفرت کند.یک انسان خاکی ودرعین حال بسیارعلمی وبادانش والبته نخبه؛بایک فردعامی مثل زبان عامیانه وساده حرف میزند وبایک فرددانشگاهی وفرهیخته هم مثل زبان نخبگان ومتخصصان حرف میزند؛اوازجنس خود خود خود مردم است!

  • روح الله
    0

    هیچ کس نمیتونه کاریزماوشخصیت محبوب دکتراحمدی نژادرو ازچشم مردم دوربندازه؛دکتراحمدی نژاددرقلب اکثر ایرانیان جای دارد؛اگراوکاندیدانتخابات باشدبازهم به اورای میدهم؛رونق اقتصادی حسن روحانی ووعده های پوچ ودروغش نشان دادکه تمام حرفهایش علیه محموداحمدی نژادتماما تهمت وافترا بود نه صداقت وخدمت به مردم!

  • عبدا...
    0

    منجی فقط تو هستی

    نظرات شما -
    • بع بع عبدالله
      0

      اولا دهنت را آب بکش و نام منجی را به کسی که به آنجلو و جنیفر نامه میزند قیاس نکن و هرکس بیاید با این همه رهزن و حیله گر کشور درست نمیشه بهتره بگی بیا انجلی جون

    • جواب بع بع
      0

      آخه ب گوسفند ک بع بع میکنه نمیشه حرف حالی کرد حالا هر چقدر استدلال بیارم ک نمیفهمد. دوران شما هم تموم میشه بع بعی هاااااا

    • احمدی مموتی
      0

      آنجلینا جونمه عشقمع دردودونمه آنجلینا جولی بیاد جنیفر لوپز دنبالش هردوشون هم عشق هست با چاوز می ریم تو کارش .خوبببببید همین الا دروکردمص

  • وکیل
    0

    وزارت کشور مثلا خیره سرت اگر درخواست مجوز میکرد ، مجوز بهش می دادی ؟ همانطور که مجوز قبلی ها رو دادی ؟ اقای وزیر حناتون رنگی نداره

  • حامد
    0

    آخ آخ آخ ! بخدا چه عاقبت بدی می بینم برای اونایی که القاب پوپولیستی ،افراطی ،امل ،خرافی و بیسواد رو به دکترمحموداحمدی نژاد نسبت دادند؛ بالاخره قیامت وحساب وکتابی هم درکارخواهدبود؛رای مافقط دکتراحمدی نژاد!

  • اسد
    0

    مزخرف میگید جناب وزارت کشور. مگر این دولت و همفکرانشان در تجمعات براندازانه که طی دولتهای هاشمی،خاتمی و احمدب نژاد براه انداختند مجوز گرفته بوده اند. همفکران شما بارها قانون شکنی کرده و کشور را تا لبه پرتگاه کشیده اند.

    نظرات شما -
    • ب اسذ
      0

      آنها که گفتی خود مجری قانون بودند و البته در دولت احمدی نژاد بیشترین بگیر و ببند وجود داشت پس چرا روسای جمهور قبلی نمیام مثل احمدی نژاد هی نامه پراکنی و برای دیده شدن به هر کسی آویزان باشند کمی از سید محمد خاتمی ادب یاد بگیر و خود را سکه یه پول نکن احمدی جان این نظر دلسوزانه بود دوست دارم اما محبوبیت را حفظ کن

  • محد
    0

    کی میدونه وزیر کشور مون چه کسیه اصلا پیداش نیست .چند روز دیگر موقع انتخابات پیداش میشه فقط کارش شده انتخابات برای کمک به معیشت مردم در این شرایط سخت چکار کرده

  • بهروزجعفری
    0

    اقای احمدی نژاد صورتش رو عمل کرده میخوادچیکارکنه اگه به پیشینه اش نگاه کنید کجابوده چه کارهای کرده عمرا بهش رای بدید

  • حامد
    0

    دولت قانونمند تا حالا شده برای مطالبات مردم یک مجوز تجمع صادر کنید .

  • مانا
    0

    اگر راست می گویید یک درصد احتمال می دادید که حرف احمدی نژاد مطالبه یک نفر باشد طبق قانون جهت رسیدگی می دادید دادگاه نه سیاسی کاری کنید و آن را رسانه ای کنید بدانید که جواب عکس می گیرید و مردم فهیم هستند

  • احسان
    0

    در زمان احمدی نژاد هم همین سرکوب مردم بود

    نظرات شما -
    • رفیق
      0

      گول نخورید همینها بودند فقط دولتها که عوض میشند رنگشون عوض میشه

  • وکیل
    0

    مثلا خیره سرت اگر درخواست مجوز میکرد ، مجوز بهش می دادی ؟ همانطور که مجوز قبلی ها رو دادی ؟ اقای وزیر حناتون رنگی نداره

  • انتظار واحد
    0

    قاضی قاضی قانون قانون تو کمرتون بخوره آخه مردم با این وضعیت گرانی و تورم و بدبختی و رنجیدگی و هزار کوفت زهرمار انتظار دارین که این اتفاق برای پناهندگی مردمانی که دارن دست پنجه نرم میکنن تا حد اقل بتونن با چنین رئیس جمهوری امثال احمدی نژاد سر کار آید و فشار ار از دوش مردم برداشته بشه ...بسه دیگه همش قانون قانون مزخرف نکنین بزار کشور نفس راحت بکشن ...

  • بچه‌ای ده
    0

    احمدی جون یک نامه بزن به ما ظلم شد داشتیم مسابقه خر سواری می‌دادیم جلومون گرفتن که چرا به الاغ گفتیم پول نداریم اسب بخریم اخلال در مسابقه ایجاد کردن ما هم یک صدا گفتیم احمدی میاد همش میشه شاسی بلند طرفدار محرومان بیا

  • منم مختار
    0

    با اینکه مخالف هر گونه سر کوب هستم به استثنای آن اوباش فرصت طلب اما باید با توهین کنندگان سازماندهی شده علیه ریاست جمهور شدت عمل نشان داده شود2 درصورتیکه طرفداران محمود احمدی نژاد هم مجوز بگیرن حق تجمع مسالمت آمیز دارند و البته طرفداران خاتمی و موسوی و کروبی وووو شیون خوبه واسه همسایه ؟ سنگ روی سنگ بند نمیشه.زنده باد آزادی بیان مرده باد شعبان بی مخان اجیر شدگان ساندیس خور.

  • .
    0

    چرا دروغ می گویید.تو این ۴۰ ساله برا کدام درخواست تجمع مجوز صادر کردید.نام ببرید.تو این سالها هر حزبی در خواست تجمع داده به او مجوز ندادید و زمانی هم که مجبور می شوند خودشان تجمع کنند تا فریادشان به گوش مسوولان و مردم برسد می گویید تجمع غیر قانونی بوده و مجوز نداشته!!!!چرا به شعور مردم توهین می کنید.چرا فیط تجمعات حکومتی ازاد هستند و نیاز به مجوز هم ندارند و ....

  • هواداران
    0

    بکشید ما را . ملت ما بیدارتر می شود.

  • محمد
    0

    ما ملت ایران تنها هستیم گرانی و فساد و تبعیض اجتماعی و فاصله طبقاتی و دزدی و قحطی و بیماری واگیردار و افسردگی شدید و بی اعتنایی مسولین و شعار زدگی مسولین و بیکاری جوانان و مردم و افزایش اعتیاد و هزاران مشکلات و بلایای دیگر دامن کشورمان را گرفته و هیچ مسئولی توجه ندارد و در حالی که طراه این نابسامانی هستند هیچ پاسخگو به مردم نیستد تازه طلب کار هم هستد و کسی نیز جلودارشان نیست اوضاع و احوال اقتصاد و اوضاع و احوال جامعه بجایی در شرایط کنونی رسیده که باید فقط جهت در امان ماندن از اینهمه بلایا به خداوند متعال پناه ببریم و تمام رئوسای جمهوری قبلی امتحانشان را پس دادند و ثمره همه هاشون وضعیت نابسامانی است که هم اکنون همه ما در آن غرق شدیم و با نفس های آخرمان داریم دست و پا می زنیم .

  • ملت
    0

    وزارت کشور ما بجای اینکه در مقابل بیانیه سه کشور گستاخ اروپایی جبهه گیری کنه داره خود زنی میکنه

  • کاربر ناشناس
    0

    مموتی یک چیزی گفته شما جدی نگیرید

  • مفردی
    0

    احمدی نژاد ، یادته تجمع میلیونی معترضین رو یک مشت خا و خاشاک خوندی ؟ دنیا دار مکافاته ،ببین به کجا رسیدی که حتی اجازه نداری نه خودت مصاحبه کنی نه طرفدارات تجمع کنند ، حقا که همین دنیا دار مکافاته

  • وطنم
    0

    ‏فقط احمدی نژاد به درد این ملت میخورد. آنانکه راه ملت را در تهران بستند و خواستند شعار درود بر ‎احمدی‌نژاد شنیده نشود، همان روز سیلی خدا را با شعار مرگ، در اصفهان خوردند!!!

  • علی
    0

    مموتی جان درسته که کارهای خوبی در طول هشت سال ریاستت بر مردم انجام دادی ـولی اینم بدون بیشتر از کارهای خوبت کارهای نادرست و زشت انجام دادی و باعث و بانی بیشتر گدا شدن مردم و فقر و تهیدستی شدی و اختلاسهای کلان و دزدیهای فروان از بیت المال از از دولت حاله نور شما شروع شد پس لطف کن اشتباه بعدیت رو تکرار نکن و نامزد نشو چونکه محبوبیتت خیلی کمتر از اونیه که فکرشو میکنی

  • محمد
    0

    چه خوشمان بیاید چه بدمان احمدی نژاد رئیس جمهور است.

    نظرات شما -
    • به محمد شعبان
      0

      چه خوش باشی بعد از انتظاری سیب زمینی بیاد با ساندیس خورهایی

  • هادی
    0

    شیخ حسن هم فقط اسم رئیس جمهور رایدک میکشد والا شانیت رئیس جمهور رانداردزیرا مقبولیت او زیر۲۰درصد است بنابراین خود اوهم درحد پاسخ به فرزند ملت نیست چه رسد به وزارت یا روابط عمومی آن!

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      افکارعمومی حافظه ضعیفی دارد. شما 15 درصد را کل جامعه ایران میدونید.اونوقت اکثریت 80 درصد را 20 درصد قلمداد میکنید؟

  • کاربر ناشناس
    0

    جای بسی تاسف است تو این کشور هنوز افراد کودنی هستند که اسم احمدی نژاد دلقک را می آورند ضربه ای که این مردک به مردم زد اصلا جبران ناپذیر است با دادن ۴۵ تومان به مردم عامل گرانی رانت بدبختی و هزار مشکل شد از طرفی با دادن ۴۵تومان چهارونیم میلیون از جیب مردم برداشت به عنوان مثال یک گونی برنج ده کیلوی ده هزارتومانی به یک باره شد ۷۰ هزار تومان بنزین ۱۰۰ تومانی شد ۷۰۰ تومان و هزاران مورددیگر این را هم بدانیم در آمد کشور در دوره ۸ ساله احمدی نژاد برابری میکرد با کل زمان انقلاب تا کنون چرا کور کورانه عمل میکنید بدانید این فرد در مقابل هزار عیب ممکنه یک حسن هم داشته باشه آیا ارزش ریسک داره

  • محسن
    0

    قشر ضعیف طرفدار احمدی نژاد نیستند. اصلاح میکنم ، قشر بی سواد یا کم اطلاع جامعه طرفدارش هستند. این وسط مطمئنا استثنا هم پیدا میشه. قصد جسارت ندارم. متاسفانه اکثریت جامعه از این دست افراد هستند.

    نظرات شما -
    • مسعود
      0

      لطفا تفکر الوده و مسموم خود را به اکثریت مردم جامعه که پیرو حق هستند و دارای درک و شعور هستند تعمیم ندهید..... مردم ایران اکثرا از قشر متوسط و متوسط به پایین هستند و به کسی رای میدهند که به معنی واقعی کلمه مردمی باشد احمدی نژاد 84 همان رییس جمهور مردمی بود اما از 90 به بعد قبول دارم که تغییر کرده است اما امیدوارم که دوباره به همان مرد میدانی که میشناختیم تبدیل شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها