شورشیان کنگره فقط ۳۰ متر با چمدان اتمی مایک پنس فاصله داشتند

تازه‌ترین تصاویر از هجوم اوباش هوادار دونالد ترامپ به کاخ کنگره نشان می‌دهد گروهی از شورشیان به فاصله ۳۰ متری از معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا و افسر همراه او رسیده بودند؛ کسی که چمدان اتمی را در اختیار داشت.

شورشیان کنگره فقط ۳۰ متر با چمدان اتمی مایک پنس فاصله داشتند

مایک پنس روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ برای رای‌گیری درباره تایید تعداد آرای الکترال رئیس جمهوری برگزیده به کنگره رفته بود؛ غافل از اینکه یکی از عجیب‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر آمریکا در انتظار او و نمایندگان و سناتورهای حاضر در کاخ کنگره است.

همزمان با اوج گرفتن فرآیند استیضاح دوم ترامپ در سنا و در شرایطی که موافقان و مخالفان رئیس جمهوری پیشین دلایل خود را در تایید یا رد استیضاح بیان می‌کنند، تصاویری از روز شورش در کنگره منتشر شد که شاید ورق را به سود مخالفان ترامپ برگرداند. در این تصاویر، پنس (معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا) در حال فرار از دست شورشیان کنگره دیده می‌شود، در حالی که افسر همراه او چمدان اتمی موسوم به فوتبال هسته‌ای در دست‌هایش به چشم می‌خورد.

شورشیان کنگره فقط ۳۰ متر با چمدان اتمی مایک پنس فاصله داشتند چمدان هسته‌ای موسوم به فوتبال اتمی در دست مامور امنیتی محافظ مایک پنس دیده می‌شود

ناگفته پیداست اگر شورشیان و مهاجمان به کنگره به چمدان اتمی دست می‌یافتند، طبعا نمی‌توانستند یک فاجعه بزرگ انسانی رقم بزنند اما اگر تصاویر فوتبال هسته‌ای در دست اوباش منتشر می‌شد، تمام آبروی آمریکا ناگهان بر باد می‌رفت. کدهای مربوط به سلاح‌های اتمی ارتش آمریکا در این چمدان جاسازی شده و کسی که آن را در اختیار دارد، می‌تواند فرمان حمله اتمی را صادر کند اما پیش از دسترسی به کدها چند مرحله دیگر باید طی شود که اجازه آن دست هر فردی نیست.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند فقط نشان دادن دست به دست شدن چمدان اتمی کافی بود تا یک هراس وحشتناک در سراسر آمریکا و جهان پراکنده شود. در این میان، شاید مردم عادی ندانند کدهای هسته‌ای صرفا با شناسایی رئیس جمهوری آمریکا یا معاون وی فعال می‌شود و تازه پس از آن نوبت به یک ابزار ارتباطی رمزگذاری‌شده می‌رسد که فرمان حمله اتمی را به مرکز ملی فرماندهی نظامی در پنتاگون - وزارت دفاع آمریکا صادر می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها