وزیر خارجه پاکستان:

در حال مذاکره با انگلیس بر سر استرداد نواز شریف هستیم

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار کرد، این کشور در حال مذاکره با دولت انگلیس به منظور باز گرداندن نواز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز است.

در حال مذاکره با انگلیس بر سر استرداد نواز شریف هستیم

مخدوم شاه محمود حسین قریشی در مصاحبه ای با خبرنگاران اظهار کرد، دولت این کشور در تلاش برای باز گرداندن نواز شریف است. قریشی گفت: امکان استرداد وجود دارد اما این یک فرآیند مفصل و پیچیده است.

شاه محمود قریشی در پاسخ به سوالی درباره لابی کردن و چانه‌زنی در ارتباط با انتخابات سنای کشورش عنوان کرد که حزب تحریک انصاف پاکستان خواستار رای گیری با آرای علنی است و تهدید زد و بند در صورت انجام این نوع رای گیری خودبه‌خود از بین خواهد رفت.

قریشی تصریح کرد: در حالی که حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم پاکستان پیشتر هر دو بر سر رای گیری با آرای علنی برای انتخابات سنا در منشور دموکراسی توافق کرده بودند پس چرا حالا هر دو حزب از این رای گیری عقب نشینی می‌کنند؟

قریشی همچنین درباره خرید رای در انتخابات سنا در سال ۲۰۱۸ تاکید کرد، همه درباره اینکه چه کسی در سال ۲۰۱۸ دست به خرید رای زد و محل رخ دادنش در یک خانه در اسلام آباد، می‌دانند و کسانی که پشت آن خرید آرا در آن زمان بودند حالا بار دیگر فعال شده‌اند.

شاه محمود قریشی یاد آورد شد که حزب مردم پاکستان و حزب مسلم لیگ نواز کمیته‌هایی با وعده مجازات نمایندگان دخیل در چانه زنی در طول انتخاب رئیس سنا تشکیل دادند اما این کمیته‌ها هیچ نماینده پارلمانی را مجازات نکردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها