افزایش ۷۰ درصدی کشف کالای قاچاق در استان مرکزی

دبیر کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق با افزایش حدود ۷۰ درصدی نسبت به سال قبل کشف شده است.

افزایش ۷۰ درصدی کشف کالای قاچاق در استان مرکزی

مجید طاعتی در حاشیه کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشفیات استان مرکزی طی سنوات اخیر تقریبا دوبرابر شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۹۰۰ پرونده در مجموعه اموال تملیکی استان تشکیل شده است، در خصوص توجه به فرآورده‌های نفتی و با توجه اهمیت این موضوع، تلاش شده تا با تقویت کارگروه تعیین ماهیت استان تسریع کار صورت گرفته و پاسخ های لازم در اسرع وقت اعلام شود.

طاعتی در خصوص تغییر روش نمونه گیری شرکت پتروشیمی گفت: تلاش بر این است که با همکاری تمام دستگاه های درگیر بتوان این مهم را محقق کرد تا شاهد کاهش تعداد پرونده‌ها و تسریع در امور باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های خاص استان مرکزی وجود هاب نفت کشور در استان در شهرستان ساوه است که بیش از ۷۰ درصد از مشتفات فراورده های نفتی که از طرق زمینی صادر می‌شوند، کارهایشان در استان انجام می شود و حجم بالایی از تردد نفتکش ها در استان مشاهده می شود که بر این اساس، باید دستگاه های امنیتی و نظارتی و پدافندی طرح دقیقی در باب افزایش ایمنی و جلوگیری از هرگونه آسیب برنامه ریزی کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها