عضو حزب اعتمادملی:

حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیدای اجاره‌ای، خودزنی است

عضو حزب اعتمادملی گفت: اگر قرار بر حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد، لازم است که کاندیداهای سلیقه‌های مختلف در فضایی کاملاً رقابتی با هم رقابت کنند تا انتخابات به نتیجه اثرگذار منتج شود.

حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیدای اجاره‌ای، خودزنی است

اصلاح‌طلبان در شرایطی به استقبال انتخابات سیزدهم ریاست‌جمهوری می‌روند که برخلاف انتخابات دولت‌های یازدهم و دوازدهم بنایی بر حمایت از کاندیداتوری چهره‌ای غیراصلاح‌طلب ندارند. این در حالی است که آنها به احتمال قریب به یقین، برای معرفی چهره‌های کارنامه‌دار خود کمافی‌السابق با مانع بلندی چون ردصلاحیت روبه‌رو خواهند شد.

محمدصادق جوادی‌حصار، عضو حزب اعتمادملی، در این‌ باره اظهار داشت: اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات باید بنشینند و فکر کنند که با چه هدفی چنین اقدامی را در دستور کار خود قرار می‌دهند. آیا صرفِ حضور با این هدف که انتخاباتی با مشارکت بالا داشته باشیم، کافی است یا اینکه می‌خواهند به جامعه این پیام را بدهند که با شرکت در انتخابات برنامه‌هایشان را تشریح کرده‌اند و انتخاب را بر عهده مردم گذاشته‌اند تا آنها انتخاب کنند که کدام شیوه و روش در کشور حاکم شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: اگر قرار بر این باشد که اصلاح‌طلبان امکان معرفی کاندیدای شاخص و متوازن با رقیب را نداشته باشند، حضور در انتخابات فقط این‌طور توجیه می‌شود که آنها رسماً اعلام کنند فقط با این منظور وارد فضای انتخابات خواهند شد که به تکلیف شرعی و ملی خودشان عمل کنند. البته سرمایه اجتماعی اصلاحات از اصلاح‌طلبان توقع کنش سیاسی دارد که به همین دلیل باید سرمایه اجتماعی را نسبت به شرایط توجیه کنند. این را هم باید در نظر داشت که همین هواخواهان اصلاح‌طلبی با توصیه اصلاح‌طلبان ۲ بار به آقای روحانی رأی دادند که متاسفانه ایشان هیچ تعهدی به مطالبات اصلاح‌طلبان نشان نداد و تکرار حمایت از کاندیدای اجاره‌ای خودزنی است.

او تصریح کرد: برای اینکه شرایط بهبود پیدا کند و کاستی‌ها به حداقل ممکن برسد، برخی نهادها باید این مساله را بپذیرند که مردم از کار بی‌نتیجه استقبال نمی‌کنند. پس باید شرایط برای حضور چهره‌های شاخص فراهم شود تا زمامداری روی کار بیاید که بتواند مطالبات عمومی را برآورده کند. به همین دلیل سیستم نباید طوری تصمیم‌گیری کند که نظر و اراده افکار عمومی نادیده گرفته شود. در واقع اگر قرار باشد باز هم عده‌ای به جای مردم فکر کنند و به تصمیم‌ برسند، در انتخابات ۱۴۰۰ نیز شاهد بی‌تفاوتی عموم به صندوق رأی خواهیم بود، با این توضیح که چنین اتفاقی سمی مهلک برای هر جامعه‌ای به شمار می‌رود.

عضو حزب اعتمادملی توضیح داد: بنابراین اگر قرار بر حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد، لازم است که کاندیداهای سلیقه‌های مختلف در فضایی کاملاً رقابتی با هم رقابت کنند تا انتخابات به نتیجه اثرگذار منتج شود و کشور در مسیر کاهش تهدیدها و تحقق اهداف توسعه‌گرانه قرار گیرد. هر اتفاقی غیر از این موجب تداوم مشکلات می‌شود.

محمدصادق جوادی‌حصار در پایان گفت‌: کشور در چند سال گذشته بحران‌های زیادی را تجربه کرده است. این شرایط مؤید این موضوع است که بیشتر از هر مقطع دیگری به انتخابات رقابتی احتیاج داریم.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها