آغاز پرداخت خسارت به واحدهای آسیب دیده انفجار اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: با همکاری شرکت گاز و بیمه شاهد آغاز پرداخت خسارت به واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده از انفجار روز شنبه در اردبیل هستیم.

آغاز پرداخت خسارت به واحدهای آسیب دیده انفجار اردبیل

امامی یگانه در جلسه مدیریت بحران که با حضور مدیران دستگاه های خدمات رسان برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال انفجار مهیب روز شنبه در محله ای از نائبی اردبیل شرکت های خدماتی به ویژه گاز در محل حادثه حاضر شده و اقدام به قطع گاز در این محله کردند.

وی تصریح کرد: در دو روز گذشته مشکل قطعی گاز در بسیاری از واحدهای مسکونی و تجاری اطراف محل حادثه دیده رفع شده و با تاییدیه نظام مهندسی شاهد برقراری گاز و همچنین سایر خدمات در این محله هستیم.

فرماندار اردبیل گفت: سازمان آتش نشانی اردبیل گزارشی از خسارت وارده به واحدهای مسکونی و تجاری را تهیه کرده و با همکاری شرکت گاز قرار است افراد آسیب دیده اعم از واحدهای مسکونی و تجاری به شرکت بیمه معرفی شوند تا بخشی از خسارات آنها از این محل جبران شود.

امامی یگانه به اتمام آواربرداری و همچنین تردد عمومی در این محله بعد از دو روز فعالیت نیروهای امدادی و آتش نشانی اشاره کرد و افزود: به تدریج عملیات ساخت واحدهای مسکونی در محل مورد نظر انجام خواهد شد که در این زمینه امیدواریم با رعایت اصول فنی و کیفی کارها به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از بیمارستان فاطمی اردبیل که حادثه دیدگان این انفجار در آنجا بستری هستند، بازدیدی را کردیم که حال عمومی اکثر حادثه دیدگان و مصدومان این انفجار مناسب و تعدادی ترخیص شدند و تاکید ما بر مراقبت بیشتر در این حوزه است.

در این جلسه رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل نیز به انفجار مهیب روز شنبه در خیابان نائبی اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: به دنبال این حادثه نیروهای امدادی شرکت گاز در کمتر از هشت دقیقه در محل حاضر شده و در اولین اقدام نسبت به قطع گاز در ساختمان های اطراف اقدامات پیشگیرانه را انجام دادند.

مهری اضافه کرد: 91 مشترک شرکت گاز در این عملیات با قطعی چندین ساعته روبه رو شدند که بعدا با هماهنگی مسئولان و به ویژه تاییدیه نظام مهندسی گاز اکثر مشترکان برقرار شد و در حال حاضر تنها 16 مورد قطعی گاز را در این منطقه شاهد هستیم که به صورت کامل زیرساخت های گازرسانی در این واحدها آسیب جدی دیده است.

وی بیان کرد: علت انفجار گاز نشتی از سیستم داخلی ساختمان بوده که با یک جرقه همه واحدهای مسکونی تخریب شدند و حتی به برخی از ساختمان های اطراف نیز خسارت وارد شده است.

رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل از هموطنان خواست تا مراقبت بیشتری را در استفاده از گاز شهری انجام داده و همواره موارد ایمنی و پیشگیرانه را رعایت کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها